Ga naar inhoud


Laptop nieuw met Win7 of gebruikt met WinXP


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat mijn vrouw steeds meer gebruik wil maken van Mail - Internet en ik mijn laptop niet zo 1-2-3 afgeef overweeg ik om een 2e laptop te kopen.

De keuze is in feite om een gebruikte laptop met WIN XP of een nieuwe met WIN7 te kopen.

Zelf ben ik heel verknocht aan WIN XP Pro maar ik realiseer mij ook wel dat de ondersteuning van XP over niet al te lange tijd stopt.

WIN XP gebruik ik al jaren en kan daarmee prima overweg.

 

Mijn vraag is nu of WIN7 al voldoende is uitgerijpt om over te stappen en of de overgang van XP naar WIN7 veel gebruikersproblemen veroorzaakt.

Zijn er relavante zaken waar ik bij de overstap terdege rekening moet houden zoals keuze processor (32 of 64) en geheugen?

Op dit moment gebruik ik een Acer TravelMate 6465 met een Intel Core 2 CPU T7200 - 2 GHz en 4Gb RAM.

Een dergelijke capaciteit wil ik toch wel minimaal terug hebben.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Een dergelijke capaciteit wil ik toch wel minimaal terug hebben

 

Waarom? Voor een beetje mail en internet. Jouw vrouw wil misschien helemaal niet met zo'n klaptop lopen te zeulen.

 

Wat dacht je van een leuke eee PC?

 

En XP is geen issue, dat kan gewoon niet meer!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie

Waarom? Voor een beetje mail en internet. Jouw vrouw wil misschien helemaal niet met zo'n klaptop lopen te zeulen.

Daar heb je helemaal gelijk in maar het is de bedoeling dat mijn vrouw mijn huidige laptop gebruikt want ik wil haar nu nog niet met een nieuw OS opzadelen.
Als er een nieuwe met WIN7 komt dan is het de bedoeling dat ik die in gebruik neem.
Daarvandaan mijn opmerking dat de capaciteit minimaal gelijk moet blijven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja, dat meende ik al te lezen. Jij een nieuwe klaptop en je vrouw het afdankertje van jou :D

 

Maar maak jij je maar geen zorgen hoor. Jij als trouw (lees vastgeroest) XP gebruiker gaat de problemen krijgen met Windows-7 en je vrouw gebruikt dat ding probleemloos. Ik kan het weten, ik ben net overgestapt van XP naar Windows-7.

 

Dus als jij wil scoren dan geef je je vrouw zo'n leuke eee PC voor pakweg 350 euries.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn laptop van Windows vista om gezet naar Windows 7

wat een op luchtig, als je het een maal hebt wil er niet meer van af

alles wat nieuw is moet even wennen ,ik denk dat jij daar geen moeite mee hebt

zelf voor je vrouw zal het geen enkel probleem zijn, dan spreek ik uit ervaring

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken jij zijn vrouw dan? Zijn wij hier iets op het spoor of kijk ik teveel RTL4 :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
...Mijn vraag is nu of WIN7 al voldoende is uitgerijpt om over te stappen en of de overgang van XP naar WIN7 veel gebruikersproblemen veroorzaakt.
Zijn er relavante zaken waar ik bij de overstap terdege rekening moet houden zoals keuze processor (32 of 64) en geheugen?

Tot nu toe heb ik wel een aantal antwoorden gezien, daarvoor mijn dank maar ik heb nog steeds geen inhoudelijke antwoord gekregen op mijn directe vraag (zie o.a. vette tekst).

In feite wil ik graag van ex WIN XP gebruikers die naar WIN7 zijn overgestapt vernemen hoe zij dit hebben ervaren en of er noch problemen met de overgang zijn te verwachten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Doman
Nou dat valt nog wel mee hoor.
Er is nog ondersteuning voor XP t/m april 2014. smile


Vanuit Microsoft inderdaad.

Maar vanuit alle andere soft en hardware leveranciers niet.

Ik zou ook een Win7 laptop kopen. Voor een paar honderd euro zul je al een betere hebben dan wat je nu hebt. En op je 'ouwe' zou ik Vista zetten - als het toch alleen maar om mail enzo gaat. Je zult zien dat je straks compatibility problemen gaat krijgen en dan moet je allerlei truckjes en tooltjes gaan gebruiken.

B.V. (fictieve) Office 2011 kan misschien niet op Xp draaien, dan heb jij nog Office 03 of 07 en moet je een tooltje installeren om word docs aangemaakt in Office 2011 te kunnen openen.

MS zal natuurlijk proberen XP eruit te krijgen. Onderhoud kost ze alleen maar geld, aanschaf nieuwe OS levert ze geld op.

En over wat voor een type, 32 of 64 bits of hoe zwaar etc. kan niemand je vertellen als je niet verteld wat je ermee gaat doen.

Maar als jij nu op een x32 machine werkt zonder problemen dan zou ik dat gewoon blijven doen. 32 bit is veel meer in gebruik en daardoor is er veel meer voor.

Ter voorbeeld, ik heb een 32 bit, Intel Core Duo P7750, 2,26 Mhz, 4 gig geheugen, Geforce GT 130 1 gig video kaart en 335 GB harde schijf, 17" groot. Deze heb ik ongeveer een half jaartje terug gekocht (in Noorwegen) voor pak em beet 800 euro.

Deze zul je vandaag dus denk ik voor een 500-600 euro hebben.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap eens af van die 32 bits pc's, 64 bits is al jaren ingeburgerd. Ik installeer zelfs geen enkele 32 bits win 7 meer.

Alles op 64 bits. De 64 bits versie van win 7 draait zelfs veel beter dan de 32 bits.

 

Installeren van programma's zal ook geen probleem zijn.

Office en dergelijke programma's draaien prima op een 64 bits systeem.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Doman
Nou dat valt nog wel mee hoor.
Er is nog ondersteuning voor XP t/m april 2014. smile




Maar als jij nu op een x32 machine werkt zonder problemen dan zou ik dat gewoon blijven doen. 32 bit is veel meer in gebruik en daardoor is er veel meer voor.
.


Dat was misschien met Vista zo, maar met Win7 zal het ongeveer gelijk liggen. Vergeet niet dat 4Gb geheugen tegenwoordig standaard is en dan ben je meteen in het voordeel met 64 bits. Al het geheugen is beschikbaar! In 32 bits zal er nooit meer dan ongeveer 3.15 Gb beschikbaar zijn voor je programma's

64 bits is in de praktijk net zo snel als 32 bits of je moet een programma hebben wat speciaal geschreven is voor 64 bits, dan kun je nog een behoorlijke snelheidswinst hebben.

Alles door elkaar genomen maakt het geen bal uit of je 32 of 64 bits gebruikt als je 3 Gb of minder geheugen hebt. Heb je meer dat 3 Gb is 64 bits altijd in het voordeel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
En over wat voor een type, 32 of 64 bits of hoe zwaar etc. kan niemand je vertellen als je niet verteld wat je ermee gaat doen.

Nadat ik het voorgaande heb gelezen denk ik dat ik inderdaad een laptop koop met WIN7 64 bits.

Nog even op vorige vraag van Sattuh terug te komen.
Ik heb sinds 18 maanden een vrij zware Desktop (Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83GHz, Asus P5Q Pro iP45) in gebruik waarop ik HD Foto`s bewerk met als eindproduct WM9 HD 1.980 x 1.080 bestanden.
Dit vraagt uiteraard een behoorlijke krachtige processor.
In feite wilde ik dit al op mijn huidige laptop uitvoeren maar dan staakte de laptop.
Ik hoop nu dat dit met een Intel Core i5 en WIN7 64 wel wil lukken.
Niet dat dit een hoofdtaak van de nieuwe laptop moet worden maar het is wel handig als ik hierop wat voorwerk kan verrichten.
En lukt het niet, ook geen man over bord want dan ben ik weer een ervaring rijker en leer ik met WIN7 om te gaan.
In elk geval allen bedankt voor de input.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...