Ga naar inhoud


hoe wordt het onderscheid gemaakt tussen de 2 tuners?


Gast DreamSat06

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Lithion
Grrrr. Nog nooit geprobeerd zeker? Stel die voorkeurstuner eens in op tuner B en zap eens rond: waaaaaw!!!! Hij neemt constant tuner B, tenzij die al bezig is met een opname, dan tuner A. Zet die voorkeur eens op tuner A: nog meer waaaaaaaw!!!! Hij neemt nu eerst tuner A. Niet van toepassing zeg jij?

Eveneens een vriendelijk Grrrrr. Hebben we het wel over de VU+ DUO (met open PLi)?
Zo ja: vertel. Waar kan je tuner A of B als voorkeur instellen? De enige voorkeurinstelling v.w.b. de tuner is de door mij gemelde. En de ingebouwde logica maakt het ook helemaal niet nodig zo'n instelling te maken: daar is het machientje intelligent genoeg voor. Die logica betreft niet alleen de keuze vaneen tuner voor opnames, maar de keuze van een tuner voor elk gebruik.
Daar komt nog bij, dat een vaste keuze-instelling ook niet logisch zou zijn: de ene keer is het "logischer" tuner A te kiezen, de andere keer zou tuner B de voorkeur moeten hebben. Gelukkig regelt de DUO dat allemaal voor ons simpele gebruikers (in tegenstelling tot de meeste twin-tuner-PVR's).
Link naar reactie
Delen op andere sites


Openpli, expert menu. De ingebouwde 'logica' kan niet weten hoe jouw installatie eruit ziet. In sommige gevallen ga je mensen hebben met een duo lnb die naast hun vu plus nog een box in de slaapkamer hebben. Hiervoor gaan ze misschien doorlussen van de ene naar de andere box en dan is zo'n instelling wel handig. Het zou gewoon ook kunnen dat op tuner A een draaibaar systeem is aangesloten en op tuner B een vast systeem. Zappen via tuner B zal veel sneller verlopen dan via A voor de satellieten die 'vast' zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Openpli, expert menu.

Heeft iemand die voorkeuze voor tuner A/B kunnen vinden (ik heb momenteel geen VU bij de hand)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het niet van buiten maar ik gok op :

menu

instellingen

diversen

en de eerste regel op expert zetten en dan zie je de lijst groeien onderaan met de opties.

 

probeer zou ik zeggen. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gokken heb ik nu juist niets aan. Ik zou zeggen: probeer!

En zoals gezegd:

Origineel bericht van: Duolist
.....(ik heb momenteel geen VU bij de hand)?

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja wat wil je dan? confused

kvind dat jij met een vraag nogal redelijk bot doet tegen mensen die willen helpen.

je leest blijkbaar de antwoorden NIET.

het zit erin, enkel wij zitten allemaal waarschijnlijk op het werk, dus hebben geen vu zomaar naast ons bureau staan, toch doen we een poging om je te helpen...maar blijkbaar vind je dat al ook niet geslaagd en moeten we misschien je hand komen vasthouden.

 

met zo'n instelling kom je niet ver op een hobby forum en zal je veel vragen hebben maar weinig antwoorden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Gokken heb ik nu juist niets aan. Ik zou zeggen: probeer!
En zoals gezegd:
Origineel bericht van: Duolist
.....(ik heb momenteel geen VU bij de hand)?

Iemand?


Durf je zonder exact antwoord niet met je AB niet het menu in om even te kijken?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Origineel bericht van: Duolist
Gokken heb ik nu juist niets aan. Ik zou zeggen: probeer!
En zoals gezegd:
Origineel bericht van: Duolist
.....(ik heb momenteel geen VU bij de hand)?

Iemand?


Durf je zonder exact antwoord niet met je AB niet het menu in om even te kijken?

Ik durf alles.
Maar als je nu eerst eens even leest wat ik schrijf voordat je commentaar geeft, dan zie je dat dat niet gaat!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
.......schakelt naar en neemt op precies wat ingesteld is.

Uiteraard, maar daar heb je ook geen slimme logica voor nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik momenteel ook die voorkeuze instelling op tuner B. Je kunt hier kiezen uit Auto, Tuner A en tuner B. Mijn motor zit op tuner B en op A zit m'n 4/1 switch en omdat ik onlangs problemen had met het draaien heb ik gewoon simpelweg via dit menu de voorkeur op tuner B gezet zodat ie altijd eerst deze tuner aanspreekt. Zo kan ik continu blijven testen met de motor zonder kabels en tunerconfiguraties te moeten veranderen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...