Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Alles werkt prima tot de HDD wordt gebruikt...


scubarobbie

Aanbevolen berichten

2 kleine opmerkingen.

 

De AAKS van WD heeft 16mb cache, de EVDS heeft al 32mb cache. Het -zou- kunnen dat het daaraan ligt (?).

 

Ik heb een 8000HD en ook mijn box wordt soms kokend-heet. En er kan niet eens een HD in. Waarom, weet ik ook niet. Het is iig niet 'hand-warm', eerder een 'laten we eens lekker een eitje gaan bakken'-temperatuur.

 

Ik neem gewoon op via een vrij snelle USB stick en verplaats die dan naar me PC. Voor als ik me kleine externe WD Passport niet wil gebruiken.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MACKerMD

De AAKS van WD heeft 16mb cache, de EVDS heeft al 32mb cache. Het -zou- kunnen dat het daaraan ligt (?).

Zoals ik al eerder schreef zal bij een PVR de cachsize geen verschil uitmaken.
Wat wel verschil uitmaakt is de warmteproductie van de HDD en die ligt bij een WD AV-GP HDD beduidend lager, waarschijnlijk omdat het hierbij om 5.200 toeren HDD`s gaat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou heel goed kunnen (hitte). Er zat een 500gb AAKS in me MyBook Premium, die's dood door oververhitting.

 

Ik snap echter niet waarom op verschillende sites de GP-AV (EVDS) de een zegt dat 't een 5400 is en de ander een 7200.

 

Ik heb er zelf 3 in mijn pc en ik ben er heel tevreden mee.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het warm worden van de RE8000 kan toch niet zijn veroorzaakt door de HDD, want deze zit buiten de REBOX.????

 

Ik heb zelf ook de RE8000 met daar aan een iomega HDD 500GB, via USB, deze staat de laatste tijd zo'n 20 uur per dag aan, deze wordt echter niet warmer dan de zogenaamde handwarm.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Het warm worden van de RE8000 kan toch niet zijn veroorzaakt door de HDD, want deze zit buiten de REBOX.????

Ik heb zelf ook de RE8000 met daar aan een iomega HDD 500GB, via USB, deze staat de laatste tijd zo'n 20 uur per dag aan, deze wordt echter niet warmer dan de zogenaamde handwarm.


Wat ik al melde dezelfde schijf in de Synology wordt niet te warm. Ik denk dat de rebox samen met de harddisk alles net te veel van het goede is. Met de Topfield was het grootste probleem de voeding en de processor.

Ik heb nu sinds gisteravond met een externe fan geen vastloper gehad en dat is uniek in mijn geval.

Ik ga vanavond de fan inbouwen voor permanente koeling. Dit is een stuk goedkoper dan een nieuwe HD en ook beter voor de hardware. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

Ik zal nog even proberen de harddisk met SMART uit te lezen voor errors die misschien het één ander bevestigen.


De schijf heeft volgens de diagnose tool te veel Read/Write errors voor de rest geen afwijkende waardes. Ik denk veroorzaakt door de warmte.

Nu met ingebouwde 12V fan die rustig en stil draait op 5V afgetapt van de SATA power connector blijft de temperatuur van de harddisk hangen op ca. 40graden smile. Tot nu toe geen vastlopers smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de duikelijke foto Sathopper.

 

Maar als ik mijn hand boven de linkerkant van de Rebox houdt (boven de voeding dus) dan heb ik het idee dat het daar en stuk warmer is.

Maarrrrr.... een goed idee van die extra fan. Het kan m.i. nooit kwaad wat extra lucht flow.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Naar mijn idee is de linkerkant ook warmer dan in het midden waar de harde schijf zit.Ik denk dat daar de voeding zit? Hoe zijn de ervaringen met de wd green disk Ceasarion?

Ik heb eergisteren een vastloper gehad, misschien een incident?
Gisteren een aantal dingen opgenomen en dat ging goed.
Ga vanavond verder uittesten. Er word dan bijna de hele avond van NET5HD opgenomen.
Dit ging regematig de mist in.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Bedankt voor de duikelijke foto Sathopper.

Maar als ik mijn hand boven de linkerkant van de Rebox houdt (boven de voeding dus) dan heb ik het idee dat het daar en stuk warmer is.
Maarrrrr.... een goed idee van die extra fan. Het kan m.i. nooit kwaad wat extra lucht flow.


Sinds een aantal dagen dat de Fan erin zit heb ik 0 vastlopers meer gehad en dat is uniek. Timeshift aan en veel opgenomen!
Ik denk dat een FAN in combinatie met een WD green ook geen kwaad kan. Ik ben benieuwd naar de temperatuur van de WD Green dus mogelijk kan iemand eens de HDTEMP plugin draaien (kan niet op de rebox firmware!).
Link naar reactie
Delen op andere sites

goede gedachte jürgen,

ik ben nog benieuwd wat hieruit komt.

in elk geval kan een green-WD geen kwaad en als je toch iets moet kopen...

wellicht is het interessant om te weten dat ik in m'n vu+, uit zuinigheid voorlig, een oude 120 gb maxtor van 4 jaar oud heb gehangen want die lag nog ergens rond te zwerven, en wat dacht je, loopt als een zonnetje.

nu is die hardware-aansturing vermoedelijk totaal anders, maar om aan te geven dat het niet altijd zo ingewikkeld hoeft te zijn wel leuk om te weten.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...