Ga naar inhoud


Vermoedelijk test signaal!


TokeMUp

Aanbevolen berichten

Dinsdag zag ik bij toeval een testsignaal van de zendmast Brussel.

Er was een testbeeld van Terrawave communications op te zien.

 

Signaal zat/zit op kanaal 36 594 MHz en is in MPEG2.

 

Is dit het test signaal voor Telenet?

 

Kan iemand dit eens nakijken die niet in de buurt van Sint-Niklaas zit. Zo zijn we zeker dat die van Brussel komt en niet lokaal zit.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


begin februari van dit jaar was kan 36 ook al eens actief. het gaf toen een testbeeld zonder geluid, en zou afkomstig zijn van de RTBF. maar meer info is daar niet over bekend gemaakt, misschien voor DVB-H of een 2de mux voor ARTE belgique en TV5 monde en dergelijke.

Zelf kan ik dat signaal niet ontvangen in Oost Vlaanderen, dus weet ik niet of het een nieuwe test is of een proefuitzending sindsdien.

hopelijk komen er snel nieuwe kanalen, want het blijft stil in de Belgische ether!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antenne stond richting Brussel, maar ik was niet zeker dat het van daar kwam. Ik heb de antenne niet verdraait. Daarmee mijn vraag of iemand het kon bevestigen. Zodat het geen instraling was van een andere mast.

 

Zender kwam even sterk als VRT en RTBF binnen, dus kans was groot dat het ook uit Brussel kwam.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Antenne stond richting Brussel, maar ik was niet zeker dat het van daar kwam. Ik heb de antenne niet verdraait. Daarmee mijn vraag of iemand het kon bevestigen. Zodat het geen instraling was van een andere mast.

Zender kwam even sterk als VRT en RTBF binnen, dus kans was groot dat het ook uit Brussel kwam.

mvg


Dag,

'k heb voor je even gekeken op Kanaal 36.
Ik woon regio Brussel, maar helaas niets gevonden
op K36 (geen signaal/kwaliteit). In het verleden heb ik hier ook het RTBF C36 testbeeld gezien op dat kanaal.
Antenne staat gericht op Goes, maar RTBF etc, komen prima door

Zie je nu iets op K36?

Groetjes,

S.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had gisteren en vanavond ontvangst op kanaal 36. Er zat één zender op genaamd "Diver".

 

Dit is een prachtige zender. De beeldkwaliteit is prima (720px breed) en hier zijn mooie onderwaterbeelden te zien. Er zijn geen vervelende zenderlogo's of SMS-balken om het beeld te verpesten zodat je volop kan genieten van alles wat er in de zee te zien is. Daarbij is deze zender reclamevrij en gratis te ontvangen! Ik heb er de hele nacht naar zitten kijken.

 

Ik geef de zender een 9,5. Als er ook EPG bij had gezeten was het een 10 geweest. smirk

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Ik had gisteren en vanavond ontvangst op kanaal 36. Er zat één zender op genaamd "Diver".

Dit is een prachtige zender. De beeldkwaliteit is prima (720px breed) en hier zijn mooie onderwaterbeelden te zien. Er zijn geen vervelende zenderlogo's of SMS-balken om het beeld te verpesten zodat je volop kan genieten van alles wat er in de zee te zien is. Daarbij is deze zender reclamevrij en gratis te ontvangen! Ik heb er de hele nacht naar zitten kijken.

Ik geef de zender een 9,5. Als er ook EPG bij had gezeten was het een 10 geweest. smirk


Onderwater beelde worden wel meer gebruikt om video de testen. Kabel boer (NRW Duitsland) waar ik werkte deed dat ook. Nadeel is dat klanten er aan gewent graken en de zender gaan missen als de testen gedaan zijn. smile
Gevolg klachte op de helpdesk.

Is genieten avondje TV zonder onderbreking van reclame en dergelijke, niet?

lijkt er dus toch op dat ze apparatuur aan het warm draaien zijn!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het testsignaal zou gemaakt zijn door studenten van de universiteit van Bergen Namen, in samenwerking met de RTBF. dat heb ik van een franstalig forum overgenomen. hij zou die informatie hebben van de waalse bevoegde minister. het zou gaan om een test om de ontvangst van DTT of beter DVB-T signalen te onderzoeken en verbeteren. voor nieuwe zenders is het waarschijnlijk wachten op een privé partner en de verdeling/toekenning van de kanalen door het CSA.

 

beetje teleurstellend nieuws, ik had gehoopt dat Telenet zijn mux aan het opstarten was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88

beetje teleurstellend nieuws, ik had gehoopt dat Telenet zijn mux aan het opstarten was.


Daar zit niet iedereen op te wachten!
Dat is een drug dealer met een nieuw pilletje!

Ze mogen die steken waar de zon nooit schijnt

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet is geen goeie partner, zeg maar slechte partner, maar het is toch beter dan niets. De hoop op commerciële FTA zenders in Vlaanderen heb ik al losgelaten! maar liever DVB-T van mijn telenet dan zo een digibox, die niet gebruiksvriendelijk is of/en elke dag vastloopt. tja en belgacom TV is ook een flop want je mag maar 1 TV(tuner) hebben, met een beetje geluk krijg 2 tuners.

 

DVB-T is het enige platform dat nog niet verneukt is in vlaanderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen wel jammer dat ze steeds dezelfde 10 seconden herhalen. Als het continue andere content was geweest had de zender ècht een 9,5 gehad. laugh

 

Trouwens nog steeds ontvangst, gisteren en ik geloof eergisteren ook. Ik begin me haast af te vragen of ik geen continue ontvangst heb (buiten condities).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
Telenet is geen goeie partner, zeg maar slechte partner, maar het is toch beter dan niets. De hoop op commerciële FTA zenders in Vlaanderen heb ik al losgelaten! maar liever DVB-T van mijn telenet dan zo een digibox, die niet gebruiksvriendelijk is of/en elke dag vastloopt. tja en belgacom TV is ook een flop want je mag maar 1 TV(tuner) hebben, met een beetje geluk krijg 2 tuners.

DVB-T is het enige platform dat nog niet verneukt is in vlaanderen!


Wie zegt dat Telenet niet met een digibox (lees bugbox) voor hun DVB-T komt! En geen gebruik van CI module toelaat!
Het zou mij niet verbazen dat al de ingeboude DVB-T tuners in de LCD/Plasma/LED TV's niet gebruikt kunnen worden voor hun signaal.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...