Ga naar inhoud


Afwijkende FTP poort geeft problemen met directory listnings


Sjattuh

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb net port forwarding nog geprobeerd met 1950 t/m 2100, en deze ingesteld op de FTP als poorten welke hij moet gebruiken.

 

Mijn FTP luisterd naar 2000

 

Helaas zelfde probleem

 

Edit: Heb net de server als Exposed Host ingesteld, ook dit moch niet helpen. m.a.w. als ik de firewall in my router uitzet zelfs dan behoudt hij dit probleem.

 

Edit2: Heb alle firewalls uitgezet, lokaal, remote, router, alle poorten alsnog geforward, helaas.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Vroeger had ik onder windows Serv-U daar kon ik ook een port bereik opgeven en dit was nodig voor PASV FTP. Met proftpd en Vsftpd (ben niet zo ver in me test gegaan) kan het ook maar "simpele" FTP servers zoals filezilla zou het wel eens kunnen ontbreken.


Weet je zo het verschil in Bronze, Silver and Gold?

Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden op de site, maar als Bronze genoeg is en werkt dan heb ik er geen moeite mee om die 199$ te betalen.

Moet ik echter Gold hebben... dan wordt het een dure hobby. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevonden, als je het programma installeerd dan laat hij de verschillen in versies zien.

 

Echter geeft Serv-U precies hetzelfde probleem.

 

Weet je zo waar ik kan instellen naar welke data poort hij moet kijken?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef op de plaats waar je het ip moet invoeren het IP van je internet connectie of anders eens 127.0.0.1

 

Ik zou nog ergens de/die oude Serv-U install en/of config ergens moeten hebben. Zal eens een blik werpen op mijn systeem OF ik er wat van kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Weet je zo het verschil in Bronze, Silver and Gold?

Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden op de site, maar als Bronze genoeg is en werkt dan heb ik er geen moeite mee om die 199$ te betalen.

Moet ik echter Gold hebben... dan wordt het een dure hobby. smile

Ik heb geen idee wat de een (bronze, silver of gold) wel of niet kan. Serv-U is ook al weer een tijd geleden en daar had ik een key van iemand gekregen maar was er toen zeer te vreden over.

Na de "Serv-U periode" ben ik veel meer met linux FTP servers bezig geweest (vooral met proftpd). Heel soms gebruik ik op mijn windows pc een hele simpele FTP server (G6) voor als ik (redelijk veel) data over het netwerk van mijn pc moet (laten) halen (nog altijd sneller dan windows sharing).

De Serv-U config (die ik nu gevonden heb) is jammer genoeg een LAN versie. Die andere config ken nu voorals nog niet vinden of dat nog gaat gebeuren geen idee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we even een pitstop doen en even duidelijk stellen wat er nu gewenst is?

 

Wat haal ik uit al de berichten?

 

*Er is al een werkenden ftp verbinding met computer A over de standaard poorten.

 

*Kennelijk moet er nóg een verbinding komen met computer B.

 

*Computer B hangt in hetzelfde netwerk gezien de noodzaak van alternatieve poorten.

 

Ik blijf dus bij mijn voorstel om dan op computer B de benodigde map te delen en die eventueel als driveletter toe te voegen aan computer A. Deze kan dan gewoon opgenomen worden in de ftp van computer A en is er dus 1 ftp server nodig. Kost je 5 minuten en het draait, geen geklooi met poorten en firewalls.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik blijf dus bij mijn voorstel om dan op computer B de benodigde map te delen en die eventueel als driveletter toe te voegen aan computer A. Deze kan dan gewoon opgenomen worden in de ftp van computer A en is er dus 1 ftp server nodig. Kost je 5 minuten en het draait, geen geklooi met poorten en firewalls.

 

Om tegen interne poortconflicten op te lopen gebruik ik 2 providers.

a) XS4ALL met daarop de serversoftware

B) Online die connectie wil gaan maken met het ip-adres van XS4ALL.

 

Installeer ik Xampp dan draait het allemaal als een tierelier en is eveneens lokaal verkeer mogelijk.

 

Pak ik Filezilla Server dan kan ik via Online een connectie krijgen op XS4ALL. Alleen de rechten van de ("ftp")map, zouden ergens in te stellen moeten zijn. Krijg namelijk geen toegang tot die map. crazy

 

Vraag is dan ook, hoe doe je dat in Filezilla Server.

(nb: momenteel staan alle poorten wagenwijd open, daarover geen discussie meer)

 

edit: Als ftp client gebruik ik Ws_ftp Pro en Filezilla client, en beidde geven dezelfde problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Citaat:
Ik blijf dus bij mijn voorstel om dan op computer B de benodigde map te delen en die eventueel als driveletter toe te voegen aan computer A. Deze kan dan gewoon opgenomen worden in de ftp van computer A en is er dus 1 ftp server nodig. Kost je 5 minuten en het draait, geen geklooi met poorten en firewalls.


Om tegen interne poortconflicten op te lopen gebruik ik 2 providers.
a) XS4ALL met daarop de serversoftware
B) Online die connectie wil gaan maken met het ip-adres van XS4ALL.

Installeer ik Xampp dan draait het allemaal als een tierelier en is eveneens lokaal verkeer mogelijk.

Pak ik Filezilla Server dan kan ik via Online een connectie krijgen op XS4ALL. Alleen de rechten van de ("ftp")map, zouden ergens in te stellen moeten zijn. Krijg namelijk geen toegang tot die map. crazy

Vraag is dan ook, hoe doe je dat in Filezilla Server.
(nb: momenteel staan alle poorten wagenwijd open, daarover geen discussie meer)

edit: Als ftp client gebruik ik Ws_ftp Pro en Filezilla client, en beidde geven dezelfde problemen.


Wacht ff Kimble, volgens mij is jouw situatie anders dan bij Sjuttuh als Topic Starter. Volgens mij heeft hij 1 internet verbinding met gewoon een intern netwerk, waarbij hij naar 2 pc's een ftp wil opzetten. (correct me if i'm wrong). Ik reageer dan ook primair op zijn probleem.

Even voor de duidelijkheid. Jij (Kimble) hebt zeg maar 2 pc's in huis die ieder een eigen internet verbinding hebben?

Trouwens eigenlijk doe je aan topic kaping wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Kimble
Citaat:
Ik blijf dus bij mijn voorstel om dan op computer B de benodigde map te delen en die eventueel als driveletter toe te voegen aan computer A. Deze kan dan gewoon opgenomen worden in de ftp van computer A en is er dus 1 ftp server nodig. Kost je 5 minuten en het draait, geen geklooi met poorten en firewalls.


Om tegen interne poortconflicten op te lopen gebruik ik 2 providers.
a) XS4ALL met daarop de serversoftware
B) Online die connectie wil gaan maken met het ip-adres van XS4ALL.

Installeer ik Xampp dan draait het allemaal als een tierelier en is eveneens lokaal verkeer mogelijk.

Pak ik Filezilla Server dan kan ik via Online een connectie krijgen op XS4ALL. Alleen de rechten van de ("ftp")map, zouden ergens in te stellen moeten zijn. Krijg namelijk geen toegang tot die map. crazy

Vraag is dan ook, hoe doe je dat in Filezilla Server.
(nb: momenteel staan alle poorten wagenwijd open, daarover geen discussie meer)

edit: Als ftp client gebruik ik Ws_ftp Pro en Filezilla client, en beidde geven dezelfde problemen.


Wacht ff Kimble, volgens mij is jouw situatie anders dan bij Sjuttuh als Topic Starter. Volgens mij heeft hij 1 internet verbinding met gewoon een intern netwerk, waarbij hij naar 2 pc's een ftp wil opzetten. (correct me if i'm wrong). Ik reageer dan ook primair op zijn probleem.

Even voor de duidelijkheid. Jij (Kimble) hebt zeg maar 2 pc's in huis die ieder een eigen internet verbinding hebben?

Trouwens eigenlijk doe je aan topic kaping wink


Topic kaping valt wel mee hoor. Probeer de topic-starter te helpen zoals ik al eerder meldde en heb die Filezilla server software toen gedownload en probeer te analyseren wat er gebeurd.

Ik heb idd 2 ADSL lijnen. 1 voor de hobby-zakelijk en 1 prive icm telefonie. (kids en vrouw vreten bandbreedte). Zelf heb ik dus hobby-zakelijk XS4ALL.

Om interne (netwerk)problemen te voorkomen, heb ik dus de server via een andere provider benaderd. Probleem blijft echter identiek.

Draai ik Apache (middels Xampp), dan helemaal geen problemen. Ook een VPN (ik gebruik Teamviewer) met alle poorten dicht draait. Kom er tot op heden echt niet achter wat er bij mij en de topicstarter "verkeerd" staat in Filezilla server.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je dus simpel stellen dat filezilla niet geschikt is om via de niet standaard poorten te werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Misschien kun je dus simpel stellen dat filezilla niet geschikt is om via de niet standaard poorten te werken.


Dan zijn heel veel ftp servers dat niet. Ik heb er inmiddels een stuk of 5 a 6 geprobeerd - alleen met hetzelfde probleem.

Filezilla heeft overigens wel de mogelijkheid om naar andere porrten te luisteren, dus het zou wel moeten kunnen. De 'in' poort is dan ook geen probleem, het is alleen de 'uit' poort wie niet mee wil werken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjattuh

 

Apache, heeft geen problemen met welke ftp-client dan ook. Heb me een omgang gezocht op Google en kom er tot op heden niet uit.

 

Kan je alleen vertellen dat Xampp (Apache-server) en Teamviewer (heeft ook bestandsoverdracht, maar is een digibeet VNC) zonder problemen werken. Je hoeft dan niet eens een poort open te zetten, of moeilijke configuraties te doen.

 

Eén test heb ik nog niet gedaan om alle router/modem etc etc uit te sluiten is een cross-cable te hangen tussen 2 pc's en dan te kijken wat er gebeurd. Zal er naar kijken.

(Eerst een Rokende Soldeerbout klus ertussen door frown , overleden lapdoos van a.s. schoondochter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al eerder naar de door jouw genoemde programma's gekeken, maar ik moet mij hier even in verdiepen omdat het net even wat anders werkt weer.

 

Ik ga ermee aan de slag, thx.

 

Teamviewer gebruik ik heel veel btw, super proggie voor wanneer b.v. mijn opa weer eens wat sloopt. smile

 

Thx voor al jullie moeite btw.

 

Ik heb vroeger, via een FPS online, een 'vriend' gehad wie een internet security, hostings, dedicated servers, etc bedrijfje had. Ik ga eens kijken of ik zijn e-mail ergens kan achterhalen. Misschien wil/kan hij nog een suggestie doen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...