Ga naar inhoud


Afwijkende FTP poort geeft problemen met directory listnings


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn FTP poort te wijzigen. Standaard staat deze op 21, maar daar moet ie vanaf.

 

Ik heb allerlei poorten geprobeerd, 22, 1025, 6000, 8080, 55555 en nog een paar maar allen geven hetzelfde probleem, namelijk:

 

error.gif

 

Verander ik verder niets, behalve de poort instellingen, en maak ik de verbinding over poort 21 dan werkt het perfect:

 

error2.gif

 

Ik vraag me dus af wat er zou kunnen zijn dat hij in de problemen komt over een andere poort.

 

Het heeft 1 keer gewerkt over poort 8080, daarna niet meer en ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan de poorten aanpassen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Kimble
Check eea even met https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 en http://www.semios.se/portprobe/

Als je poorten dichtgespijkerd zitten is connectie onmogelijk.

Kom je er niet aan uit dan gaarne type modem en firmware versie. Kan ik kijken hoe die ingesteld moet staan.

Kimble


In dit geval probeer ik het met poort 2000 voor mijn FTP. Deze staat open in de Fritz, hij laat me ook inloggen, zoals je kan zien op de pics, maar dan kan hij niets terug sturen lijkt het wel. Ik krijg de directories niet te zien wie ik aan de user heb gehangen. Ik heb je sites geprobeerd en deze geven beide aan dat poort 2000 open staat. Verder zegt grc dat ik goed ben beveiligd... op deze poort na.

Firewall aan of uit maakt geen verschil. Misschien is het iets wat ik in Filezilla moet instellen... als ik de forums daaral lees dan hebben ze het veel over "Passive Mode Settings", "External IP" en "Custom Port Range". Maar wat ik hier ook doe, er verandert niets...

Tevens Active en Passive mode geprobeerd client side... haalt ook niets uit.

FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A - Firmware version 39.04.67

Citaat:
Status: Connecting to MY IP:2000...
Status: Connection established, waiting for welcome message...
Response: 220-WELCOME MESSAGE
Response: 220-WELCOME MESSAGE
Response: 220-WELCOME MESSAGE
Command: USER ****
Response: 331 Password required for USER NAME
Command: PASS ***********
Response: 230 Logged on
Command: SYST
Response: 215 UNIX emulated by FileZilla
Command: FEAT
Response: 211-Features:
Response: MDTM
Response: REST STREAM
Response: SIZE
Response: MLST type*;size*;modify*;
Response: MLSD
Response: UTF8
Response: CLNT
Response: MFMT
Response: 211 End
Status: Connected
Status: Retrieving directory listing...
Command: PWD
Response: 257 "/" is current directory.
Command: TYPE I
Response: 200 Type set to I
Command: PASV
Response: 227 Entering Passive Mode (192,168,178,**,194,75)
Status: Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.
Command: MLSD
Response: 425 Can't open data connection.
Error: Failed to retrieve directory listing


Ik heb wat informatie weggehaald welke niet van belang zijn en persoonlijk. Dit heb ik aangegeven met de kleur rood.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best eens kunnen dat je ISP deze poort zit te blocken, vaak vinden ze poorten hoger dat 1024 niet leuk.

 

Maar als ik je log zie kan hij niet bepalen waar het antwoord heen moet.....

 

Daar is een fix voor in de instellingen:

 

* Open Filezilla, go to Edit -> Settings

* Click on Connection -> FTP: Choose Active

* Click on Connection -> FTP -> Active Mode: Select "Ask your operating system for the external IP address"

* Click on Connection -> FTP -> Passive Mode: Choose Fall Back to Active Mode

* Press OK.

 

 

Ben benieuwd...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je FTP op een andere port dan 21 wil draaien is geen probleem al is het wel afhankelijk van de FTP die je gebruikt!

 

Een andere port bv. 6021 (gebruikte ik ooit in het verleden) van buiten je netwerk verwijzen naar port 21 binnen is simpel en ook effectief, al weet ik nu niet of je over wel extern praat.

 

Voor passive FTP (PASV):

VERGEET NIET dat je ook wat data poorten moet toe-/verwijzen in het FTP programma en openen/doorverwijzen in je router voor als je extern toegang wil hebben!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ISP blockt die poort niet anders komt er geen ack met login mogelijkheid.

Probleem is dat het adres niet juist wordt gerouted in Filezilla.

 

Zal morgen in de middag even de lapdoos van mijn zoon pakken. Die werkt ook met Filezilla (Ik met WS_FTP). Neem dezelfde poort.

 

Aan je Fritz ligt het iig niet. Ben niet helemaal thuis in Filezilla en zal eens kijken wat het doet en kan. Het programma Sygate logt al het verkeer en verteld iig meer dan kreten die over het scherm vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een control en een data poort nodig voor FTP.

Code:
ftp-data         20/udp     # File Transfer [Default Data]ftp-data         20/tcp     # File Transfer [Default Data]ftp              21/udp     # File Transfer [Control]ftp              21/tcp     # File Transfer [Control]

Zoals je ziet is je data poort 1 lager dan je control poort. Dus als je poort 2000 wilt gebruiken moet je niet alleen 2000 forwarden maar ook 1999...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Je hebt een control en een data poort nodig voor FTP.
Code:
ftp-data         20/udp     # File Transfer [Default Data]ftp-data         20/tcp     # File Transfer [Default Data]ftp              21/udp     # File Transfer [Control]ftp              21/tcp     # File Transfer [Control]

Zoals je ziet is je data poort 1 lager dan je control poort. Dus als je poort 2000 wilt gebruiken moet je niet alleen 2000 forwarden maar ook 1999...


Ja dat had ik ook al geprobeerd... helaas wilde dit ook niet werken. thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Het zou best eens kunnen dat je ISP deze poort zit te blocken, vaak vinden ze poorten hoger dat 1024 niet leuk.

Maar als ik je log zie kan hij niet bepalen waar het antwoord heen moet.....

Daar is een fix voor in de instellingen:

* Open Filezilla, go to Edit -> Settings
* Click on Connection -> FTP: Choose Active
* Click on Connection -> FTP -> Active Mode: Select "Ask your operating system for the external IP address"
* Click on Connection -> FTP -> Passive Mode: Choose Fall Back to Active Mode
* Press OK.


Ben benieuwd...


Ik had dit ook gevonden, maar deze instellingen kan ik niet terug vinden in de settings.

Ik heb het idee dat dit een oudere versie betreft, waar ik de laatste draai. Kan echter ook geen andere (Pro b.v.) versie vinden van Filezilla Server waar dit misschien wel in zou staan.

filezillasettings.gif

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Als je FTP op een andere port dan 21 wil draaien is geen probleem al is het wel afhankelijk van de FTP die je gebruikt!

Een andere port bv. 6021 (gebruikte ik ooit in het verleden) van buiten je netwerk verwijzen naar port 21 binnen is simpel en ook effectief, al weet ik nu niet of je over wel extern praat.

Voor passive FTP (PASV):
VERGEET NIET dat je ook wat data poorten moet toe-/verwijzen in het FTP programma en openen/doorverwijzen in je router voor als je extern toegang wil hebben!


Extern, en dat zou inderdaad simpel zijn op die manier. Echter wil ik meerdere P.C.s gaan draaien en benaarderbaar maken via FTP, daarom moet ik meerdere poorten kunnen gebruiken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...