Ga naar inhoud


Afwijkende FTP poort geeft problemen met directory listnings


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ga nog verder zoeken hoor met die FileZilla Server.

 

In 1990 heb ik ook in hosting gedaan. FreeBSD, Unix en met simpele Cobalt RaQ2 en RaQ3.

 

Op de servers toen virtual pakketten gezet. Was unicuum destijds.

 

Er staat gewoon iets verkeerd in Filezilla. Al mijn poorten staan open en niks, njada.

 

Ach, houdt je van de straat wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Kimble
Ga nog verder zoeken hoor met die FileZilla Server.

In 1990 heb ik ook in hosting gedaan. FreeBSD, Unix en met simpele Cobalt RaQ2 en RaQ3.

Op de servers toen virtual pakketten gezet. Was unicuum destijds.

Er staat gewoon iets verkeerd in Filezilla. Al mijn poorten staan open en niks, njada.

Ach, houdt je van de straat wink


Ja, dat gevoel heb ik ook. Ergens moet er iets ingesteld worden, maar wat....

iig bedankt voor je moeite, maar ik denk dat je het ook uit egoisme doet, "wij" PC Nerds willen dit nu eenmaal graag weten.. en de straat, ach, da's ook niet meer wat het was. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor jullie snel een Filezilla installatie op mijn pc gedaan om te kijken of het nog zo werkt.... maar ook om te laten zien hoe het moet en dat het echt werkt! smile

 

Ik ga het nog 1x uitleggen, nu met plaatjes (iets zien kan duidelijker zijn) EN dat mijn verse installatie van Filezilla Server ook echt WERKT! smile

 

Er zijn dus geen instellingen zoals DMZ of wat dan ook gedaan alleen wat poorten op de router doorverwezen (ja, er staan er meer maar die zijn niet van belang).

 

Mijn ip's:

internet 83.xxx.xxx.xxx

router 192.168.178.1

pc 192.168.178.102 (firewall staat uit!)

 

De poorten:

FTP extern: tcp 6021

FTP intern: tcp 21 (standaard filezilla en alle andere)

FTP-data: tcp 50000-50100

 

Mijn fritzbox instellingen: fritzbox.jpg

 

Filezilla: filezilla.jpg

 

Meer is het dus niet en dit bedoel ik dus. Als het zo niet zou willen of gaat werken, misschien dat je ISP dan nog iets blokt en dat het ergens anders fout zit! Ik hoop dat het jullie beide gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor INTERN.

 

Al zou je meerdere FTP servers lokaal willen draaien dan kan dat allemaal op port 21 want ze hebben INTERN toch allemaal een ander IP!

 

EDIT:

Ook een andere port zoals bv. 321 doet het ook gewoon hoor... al heb ik dat alleen intern getest. Kan alleen geen reden bedenken waarom je van port 21 wilt afwijken of ga/wil je meerdere FTP servers op 1 pc draaien? Een echte reden kan je daarvoor eigenlijk niet hebben.

 

Ben dus vanaf buiten mijn eigen netwerk, via het internet op mijn Filezilla FTP server geweest (ip 83.xxx.xxx.xxx port 6021) en ook wat gedownload helemaal zonder problemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Dat is voor INTERN.

Al zou je meerdere FTP servers lokaal willen draaien dan kan dat allemaal op port 21 want ze hebben INTERN toch allemaal een ander IP!

EDIT:
Ook een andere port zoals bv. 321 doet het ook gewoon hoor... al heb ik dat alleen intern getest. Kan alleen geen reden bedenken waarom je van port 21 wilt afwijken of ga/wil je meerdere FTP servers op 1 pc draaien? Een echte reden kan je daarvoor eigenlijk niet hebben.

Ben dus vanaf buiten mijn eigen netwerk, via het internet op mijn Filezilla FTP server geweest (ip 83.xxx.xxx.xxx port 6021) en ook wat gedownload helemaal zonder problemen!


hmm oke, dat wist ik niet. Ik dacht wanneer ze allemaal naar poort 21 gaan kijken dan krijg je troubles.

Ik test het en laat je het weten.

TyVm

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...