Ga naar inhoud


Wat is het nut van multiboot bij Dreambox?


Gast

Aanbevolen berichten

Dus, ik heb hier tot nu toe geen reden gehoord om MB te gebruiken.

 

Eventueel om andere images te proberen. Als je OpenPLi gebruikt, config opslaan, eventueel cfg files extra opslaan, en je kunt na alle experimenten die je kunt verzinnen, altijd terug. Wat voor een exotische probeersels je ook wilt aangaan.

 

Iemand die mij, en de TS, kan uitleggen, waarvoor je MB zou moeten willen?

 

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik op mijn DM7025+ ook BA met Oozoon in de flash en OpenPli op de CF-kaart. Voor zover ik kan beoordelen draait het zonder noemenswaardige problemen.

 

Het voordeel is m.i. dat je door het gebruik van de CF-kaart niet meer gehinderd wordt door de beperkte hoeveelheid intern flashgeheugen van de Dreambox. Voordat ik de multiboot gebruikte liep mijn box regelmatig vast tijdens online updates.

 

Of is de hoeveelheid flashgeheugen van de DM7025 tegenwoordig geen beperkende factor meer bij OpenPli?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tijdje zitten klooien met Barry Allen maar ik heb er af gegooid omdat het Pli Team geen ondersteuning geeft aan multi boot. Sindsdien een stabiele Open Pli erin zitten en ik mis de multiboot niet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen 1 team wie multiboot ondersteund ze zeggen allen dat je hun image in de flash moet zetten en dan mag je wel multiboot gebruiken maar dat is het dus dat gaat niet

geen 1 team zegt zet deze maar in multiboot ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfly
Of is de hoeveelheid flashgeheugen van de DM7025 tegenwoordig geen beperkende factor meer bij OpenPli?


Een kale 7025 kun je - mits je OpenPLi gebruikt - 9 van de 10 keer gewoon online updaten (tenzij er bijvoorbeeld een nieuwe busybox is, dan past het niet).

Om meer flash te krijgen kun je de "flashextender" uit de systemplugins installeren. Die voegt de CF kaart toe aan het flash geheugen. Je hoeft er niet eens voor te herstarten. En je kunt de CF kaart gewoon blijven gebruiken voor PIcons en backups enzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: Heavy Helder
Ik gebruik multiboot (Barry Allen) om nieuwe(re) images uit te proberen. Ik kan dan altijd terug naar een bekende situatie als er dingen niet bevallen.


Multiboot zorgt er juist vaak voor dat dingen niet bevallen.
Niet elke image gebruikt zelfde versiesoort van software, waardoor ongewenstheden optreden.

Verder is het sneller om even andere image te flashen(+-5minuten) dan om te klooien met Multiboot om maar te proberen om de boel stabiel te krijgen, wat dus alleen lukt als Images zelfde versie van software onderdelen gebruiken en zelfde directories. En daar zit het probleem van Multiboot.

Overigens zijn het waarschijnlijk geen mensen die ook bv Linux op desktop hebben.
Immers wie wilt er bv multiboot pc met Ubuntu/Xubuntu/Kubuntu/StudioUbuntu ? Niemand. Hahahahha.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky


Overigens zijn het waarschijnlijk geen mensen die ook bv Linux op desktop hebben.
Immers wie wilt er bv multiboot pc met Ubuntu/Xubuntu/Kubuntu/StudioUbuntu ? Niemand. Hahahahha.



Als je tijd over hebt is het wellicht aardig, maar dan nog: wat voegt het toe? Stop dan liever je tijd in VM, maar dan nog blijft het van twee walletjes eten omdat een bepaald pakket (nog) niet helemaal aan je wensen voldoet. Maar jullie reakties zijn duidelijk: gewoon vanaf blijven, op een niet stabiele box zitten weinigen te wachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote voordeel is dat je naar hartelust kunt experimenteren met een image en toch altijd weer binnen een minuut een stabiel draaiend systeem kunt hebben.

Daarnaast was het in het verleden zo dat de images nogal verschilden in mogelijkheden, het ene systeem werkte prima voor streaming, een ander voor wat rammelen met sleutelbosjes en een derde was weer heel makkelijk voor leken te bedienen. Nummer 4 bood weer veel plug-ins.

Tegenwoordig zijn die verschillen veel kleiner en zijn er ook minder verschillende images.

 

Mijn dreambox 7000 draait overigens al jaren vanaf de CF met zo'n 20 verschillende images beschikbaar (diverse oudere vorige versies) maar ik geef direct toe dat het laatste jaar eigenlijk alleen nog Pli (Jade) actief is.

 

Van de nadelen van multiboot nooit wat gemerkt overigens.

Maar dit was uiteraard wel met Enigma 1 toen imagebakkers nog rekening hielden met multiboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet niet

je kunt

maar op de oude receivers met iets minder capaciteit was het een uitkomst

 

vooral knutselen als je het leuk vindt

en op een bepaald moment vindt je het welletjes.

 

Milo's stopwatch is overigens wel een goed argument

zogenaamde "tijdwinst" heb je niet ermee.

 

ciao

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: satfly
Of is de hoeveelheid flashgeheugen van de DM7025 tegenwoordig geen beperkende factor meer bij OpenPli?


Een kale 7025 kun je - mits je OpenPLi gebruikt - 9 van de 10 keer gewoon online updaten (tenzij er bijvoorbeeld een nieuwe busybox is, dan past het niet).

Om meer flash te krijgen kun je de "flashextender" uit de systemplugins installeren. Die voegt de CF kaart toe aan het flash geheugen. Je hoeft er niet eens voor te herstarten. En je kunt de CF kaart gewoon blijven gebruiken voor PIcons en backups enzo.

Bedankt voor je antwoord, ik ben om. Sinds gisteravond draait op mijn box alleen nog OpenPLi met de flashextender plugin. smile

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...