Ga naar inhoud


[voedsel] Eten wij wel normaal? Denk het niet..


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Gast schotelkop
Origineel bericht van: Kimble
Als ik me niet vergis stond vorige week er een artikel in een krant dat japanners het enigste volk waren die genen hadden om Shushi te verteren.

Even checken..... hebbes http://www.nu.nl/wetenschap/2221032/japanners-hebben-sushi-gen.html

Ik hoop dat ik met mijn kippenconsumptie geen eieren ga leggen over een paar jaar cry



Zo zie je maar de mens past zich gewoon aan broodje-kroket.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zag hier net alweer de E-nummer voorbijkomen. Daarnet ook nog een gesprek over gehad en ik - samen met een biologe en een bio-ingenieur - moest mij hard verdedigen tegen mensen die dachten dat de E-nummers allemaal ongezond waren!

Integendeel! De lijst E-nummers is een positieve lijst met ongevaarlijke, meestal in de natuur voorkomende additieven en dit zijn de enige voedingsadditieven die toegelaten zijn in de Europese Unie!

 

Hopelijk is er weer wat onwetendheid de wereld uit!

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ik zag hier net alweer de E-nummer voorbijkomen. Daarnet ook nog een gesprek over gehad en ik - samen met een biologe en een bio-ingenieur - moest mij hard verdedigen tegen mensen die dachten dat de E-nummers allemaal ongezond waren!
Integendeel! De lijst E-nummers is een positieve lijst met ongevaarlijke, meestal in de natuur voorkomende additieven en dit zijn de enige voedingsadditieven die toegelaten zijn in de Europese Unie!

Hopelijk is er weer wat onwetendheid de wereld uit!


Is dat geen algemene kennis? Minstens logica... wie denkt er nou dat een getest middel op een lijst kan komen met goedgekeurde addetieven als deze aantoonbaar slecht voor je gezondheid is? Alhoewel... tabak wordt ook toegestaan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof het allemaal al lang niet meer!

Als ik ieder onderzoek over eten navolg dat de afgelopen 50 jaar gedaan is, mag ik volgens mij helemaal niets meer eten. Maar dat is volgens mij ook niet echt gezond.

 

Bovendien kan je voor vele onderzoeken ook wel weer een onderzoek vinden dat het tegendeel aantoont:

* Zo had koffie ooit de naam puur ongezond te zijn, later blijkt een kopje koffie per dag juist hartproblemen te voorkomen.

* Vroeger "mocht" je maximaal 3 eieren per week, tegenwoordig is dit "de limiet" per dag.

* Toen ik als kind bij de tandarts kwam hing daar altijd een gigantische poster met de tekst: Snoep verstandig, eet een appel!

Jaren later blijkt uit een onderzoek dat suiker vele malen minder schadelijk is voor tandglazuur dan het zuur van een appel. Je kan dus beter een suikerspin eten dan een appel. (in deze context)

 

Volgens mij is het vooral heel erg belangrijk dat je je prettig voelt bij hetgeen je eet. In de dieetleer wordt hier helaas nauwelijks aandacht aan besteed.

Mensen die een streng dieet volgen worden hier soms doodongelukkig van en soms zelfs depressief. Per saldo zijn deze mensen er volgens mij niet gezonder op geworden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alex76
Ik geloof het allemaal al lang niet meer!
Als ik ieder onderzoek over eten navolg dat de afgelopen 50 jaar gedaan is, mag ik volgens mij helemaal niets meer eten. Maar dat is volgens mij ook niet echt gezond.

Bovendien kan je voor vele onderzoeken ook wel weer een onderzoek vinden dat het tegendeel aantoont:
* Zo had koffie ooit de naam puur ongezond te zijn, later blijkt een kopje koffie per dag juist hartproblemen te voorkomen.
* Vroeger "mocht" je maximaal 3 eieren per week, tegenwoordig is dit "de limiet" per dag.
* Toen ik als kind bij de tandarts kwam hing daar altijd een gigantische poster met de tekst: Snoep verstandig, eet een appel!
Jaren later blijkt uit een onderzoek dat suiker vele malen minder schadelijk is voor tandglazuur dan het zuur van een appel. Je kan dus beter een suikerspin eten dan een appel. (in deze context)

Volgens mij is het vooral heel erg belangrijk dat je je prettig voelt bij hetgeen je eet. In de dieetleer wordt hier helaas nauwelijks aandacht aan besteed.
Mensen die een streng dieet volgen worden hier soms doodongelukkig van en soms zelfs depressief. Per saldo zijn deze mensen er volgens mij niet gezonder op geworden.


Goed verhaal en je hebt zeker een punt. Volgend jaar is melk puur ongezond voor je en het jaar daarop valt het wel weer mee...

Ik denk dat de magische woorden zijn 'Variatie' en alles met 'Te' (Tevaak, Teveel, Teweinig etc.) ervoor is slecht.

Behalve dan tevreden enzo.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En vieren ze ook niet het "suikerfeest", dan valt die zoetigheid hier nog wel mee.
Bij deze bevolkingsgroep komen ook de meeste diabeten en nierpatienten voor.
Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en spreekt uit ervaring.
En de keus voor deze zgn "verkeerde" gewoontes maak je zelf, net als roken.
En dat de mensen in Tanzania er "beter" uit zouden zien betwijfel ik toch wel....


De topicstarter heeft wel degelijk een punt, ik had al meer gelezen dat juist Marokkanen een hogere kans hebben op suiker ziekte maar wist niet meer waar ik het precies gelezen had.
En daar in Marokko hebben ze veel minder kans om het te krijgen zijn ze hier hebben ze juist meer kans.
Dus ik dacht ik Googel het voor jou en inderdaad volop sites met het waarom.

En ja we weten dat er voor suikerziekte geen geneesmiddel is alleen lapmiddelen als insuline dat je dan voor de rest van je leven moet gebruiken.
Dus ik pleit er voor laat ze wereldwijd eens uitzoeken hoe die ziekte nu precies ontstaat. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ik zag hier net alweer de E-nummer voorbijkomen. Daarnet ook nog een gesprek over gehad en ik - samen met een biologe en een bio-ingenieur - moest mij hard verdedigen tegen mensen die dachten dat de E-nummers allemaal ongezond waren!
Integendeel! De lijst E-nummers is een positieve lijst met ongevaarlijke, meestal in de natuur voorkomende additieven en dit zijn de enige voedingsadditieven die toegelaten zijn in de Europese Unie!

Hopelijk is er weer wat onwetendheid de wereld uit!


Is dat geen algemene kennis? Minstens logica... wie denkt er nou dat een getest middel op een lijst kan komen met goedgekeurde addetieven als deze aantoonbaar slecht voor je gezondheid is? Alhoewel... tabak wordt ook toegestaan.


Dat dacht ik ook, maar blijkbaar niet...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo lees wat je op een dag aan rommel eet, kun je nog heel wat gezonder gaan leven voordat je eventueel naar Tanzania gaat...

 

En niemand die je verplicht naar de Mcdrive te gaan hoor. Je kunt ook gewoon een krop sla kopen. Al met al ligt een gezonde leefstijl aan jouw eigen keuzes, maar die lijken bij jou vooral met gemak te maken te hebben.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotelkop
# Het belangrijkste ingrediënt is Meel, maar met meel alleen maakt men geen brood.
# brooddeeg is een succesvolle symbiose verkregen door menging van ingrediënten gist, meel, water/melk, zout en eventuele extra voedingsmiddelen, daarna gevolgd door een kneedbehandeling. Tijdens dit kneden wordt er lucht in het deeg gekneed, wat de zwaarte voor de vertering later, verminderd.En geen schaamharen.luizen


Ter aanvulling: brood dat bereid is met meel/ volkorenmeel, gist, zout en misschien mout en belangrijk voor de smaak en vertering zuurdesem!!!!.
veel brood met al die fantasienamen zit vol met hulpstoffen(op zich geen probleem) maar echt goed (lekker) brood kopen bij de bakker of supermarkten is vrij lastig.Allinsonbrood heeft dan mijn voorkeur simpel lekker brood.
Het is niet voor niets dat een bakker zoals Hartog, Menno etc. (bakt brood ambachtelijk) goede zaken doen.
Zij nemen noch de tijd om goed brood te bakken met voorbeslag (poolish) zuurdesem, goed meel met een hoog glutengehalte,voldoende rijstijd etc. komt het eindprodukt brood ten goede.

Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot probleem is het zout in ons voedsel, je kan wel proberen te minderen door minder zout te gebruiken maar je kunt het niet uit bestaande producten halen.

 

In die bestaande zit al zoveel zout dat je nagenoeg iedere dag teveel binnenkrijgt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotelkop
ik drink nooit cola nooit geen frisdranken.maar gewoon spa blauw
ik mis niks.is gewoon niet lekker


in Spa Blauw zit Chloor..... kijk maar eens op het etiket... whistle

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Nee daar heb je absoluut gelijk in, maar het wordt ons zo opgedrongen en aangeraden. De reclameblokken zitten er vol mee, en ik vind dat het "slechte eten" vandaag de dag zo is ingeburgerd. Voor mij is dit een gewoonte geworden.


Vreemd, ik laat me nooit iets opdringen door al die opdringerige reclame.
Sommige reclames zijn zo irritant dat ik juist een afkeer krijg van dat merk/product.
Bovendien zijn eigen merk producten vaak niets minder van smaak en kwaliteit dan de geadverteerde producten.

Eet wat je wil eten en sta verder nergens bij stil, anders kan je helemaal niets meer eten.
Wat vandaag ongezond is kan morgen het meest gezonde hapje zijn en omgekeerd hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop
Origineel bericht van: mapi
Origineel bericht van: schotelkop
ik drink nooit cola nooit geen frisdranken.maar gewoon spa blauw
ik mis niks.is gewoon niet lekker


in Spa Blauw zit Chloor..... kijk maar eens op het etiket... whistle

Nee hoor Chloor is bij de wet verboden.als het goed is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...