Ga naar inhoud


[DM800HD] Nieuwe Dm800HD se en de Dm 7020HD


Cobus R

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Een beetje bikkel vervangt zijn 7025+'n door 8000'n. Dat heb ik wel gedaan maar m'n ex vindt het te duur en dat kan ik dus zeker wel begrijpen.

Dus dan is een vu+ duo wel een goede keuze, denk ik. En niet die onduidelijke modellen van dream met een onduidelijke leveringstermijn, ala de 8000.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als je in de 7020HD twee DVB-S2 tuners prikt dan heb je toch een opvolger voor de 7025+?

Als de prijs goed is dan is het een optie als volgende ontvanger.

 

Maar goed, eerst maar eens wachten tot het moment dat ze daadwerkelijk in de winkel liggen zonder wachtlijst...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou de release van de 800SE is inmiddels een feit.

Des te meer reden om weer eens actief te gaan rondkijken wat er zoal mogelijk is. Zo ook in mijn situatie, heb op dit moment een 800HD, maar ik wil mijn Ziggo kastjes ook opruimen en onderbrengen in 1 samen met C+NL.

 

Vandaag dan ook maar even mijn beste Duits geraadpleegd en gemaild met Dreambox. Ik heb ze gevraagd hoe de huidige stand van zaken is omtrent de 7020HD, releasedatum en prijs. Onderstaand is de reactie:

 

"Die DM7020 HD wird voraussichtlich im ersten Quartal des neuen Jahres auf den

Markt kommen. Einen verbindlichen erscheinungstermin sowie den Preis können

wir Ihnen zu diesem Zeitpunkt noch nicht nennen."

 

Het geheel ziet er dus positief uit en we kunnen dus voor Q1 de nieuwe 7020HD verwachten. Uiteraard dekt men zich in met 't woordje 'unverbindlich', maar we zullen zien! Ik ben benieuwd ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Ik ben vooral benieuwd naar het prijsverschil van deze single tuner box, met de 8000. En wat dan nog de reden is om deze box aan te schaffen...


hij past mooi bij je verzameling wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap alleen het verschil tussen de 500HD (E339,-) en de 800HD SE (E439,-) niet zo.

 

Volgens mij is het enige verschil de inbouw van een 2.5" HDD.

Het overbodige OLED schermpje en de wisselbare tuner.

 

Maar wel 100 euro duurder....

 

 

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij is het enige verschil de inbouw van een 2.5" HDD.
Het overbodige OLED schermpje en de wisselbare tuner.


Een extra kaartlezer.

Ik snap niet dat iedereen zo moeilijk loop te doen over de prijs van de 800se.

Als het wat voor je is dan koop je hem, en vind je hem te duur dan koop je hem niet.

Als de diseq handling beter is den de gewone 800hd dan vind ik het een mooi aparaat.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al een dreambox met een hd hebt, hoef je er geen in deze 800 se te bouwen. Bij mij werkt het prima als ik boven op de 500HD een film van de schijf van de 8000 beneden afspeel.

 

Wat ik wil zeggen, de 500HD is zo'n gekke aanschaf nog niet.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EaS
Wordt deze nu ook met de nieuwe dream afstandsbedieningen geleverd,


Staat er duidelijk bij dacht ik: Alleen voor de 8000 en dan alleen als apart verkrijgbare "gadget".

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: EaS
Wordt deze nu ook met de nieuwe dream afstandsbedieningen geleverd,


Staat er duidelijk bij dacht ik: Alleen voor de 8000 en dan alleen als apart verkrijgbare "gadget".


Klopt. Maar deze afstandsbediening stamt van voor de 800SE, en werkt volgens meerdere berichten (ihad) perfect op de 800SE (DMM zal de pagina t.z.t wel aanpassen). Was ook niet anders te verwachten denk ik want die AB was het meeste verse 'product' uit de DMM stal, op de 800SE na nu.
Was mooi geweest als dit de nieuwe standaard AB zou worden. Maar dat is helaas niet het geval zo te zien:

Ltgsm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EaS
Was mooi geweest als dit de nieuwe standaard AB zou worden. Maar dat is helaas niet het geval zo te zien:



Standaard zal ie nooit worden, daarvoor is het een té luxe uitvoering. Ik heb hem zelf ook maar blijf toch de voorkeur geven aan de standaard AB.
Mogelijk werkt ie misschien wel op de 800SE, er zitten ook dip-switches achterin om van kanaal te wissellen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...