Ga naar inhoud


[DM800HD] Nieuwe Dm800HD se en de Dm 7020HD


Cobus R

Aanbevolen berichten

Dream zeigt neue HDTV-Boxen

15.04.2010

Weltpremiere: Dream zeigt neue HDTV-Boxen

DM800HD se und DM7020HD auf der Anga Cable

Weltpremiere auf der Anga Cable! Dream Multimedia, der führende Anbieter Linux-basierter Set-Top-Boxen, präsentiert auf der Fachmesse in Köln vom 4. bis 6. Mai zwei neue HDTV-Dreamboxen. Zum ersten Mal werden die Prototypen der DM800HD se und der DM7020HD vorgestellt. Aber das ist noch nicht alles an Neuigkeiten von Dream.

 

Mit dem HDD-Case bietet Dream Multimedia eine elegante eSata-USB-Lösung für den Anschluss externer Festplatten an eine Dreambox oder den PC. Das Gehäuse nimmt eine 3,5-Zoll-Festplatte auf und ist im typischen Dream-Design gehalten. Besonderes Highlight: Die Inhalte der Festplatte können per Zahlencode oder Smartcard verschlüsselt werden.

 

Im Fokus stehen aber am Stand H40 die neuen HDTV-Dreamboxen.

Die DM800HD se verfügt über einen neuen DVB-S2-Tuner und einen leistungsfähigeren Prozessor. Neben zwei Smartcard-Readern besitzt sie auch einen HDMI-Ausgang. Absolut neu bei der zweiten Edition der DM800HD ist das farbige OLED-Display.

Auch der Prototyp der 7020HD besitzt einen HDMI-Ausgang sowie ein OLED Display.

Diese Dreambox wird mit einem DVB-S2-Tuner ausgeliefert, besitzt aber einen Steckplatz für einen weiteren Plug&Play-Tuner.

Passend hierzu präsentiert Dream erstmalig einen steckbaren DVB-S2-Tuner, der auch in der DM8000HD PVR eingesetzt werden kann.

 

Natürlich wird Dream auf der Anga Cable auch den aktuellen Verkaufsschlager, die DM500HD, und das Flaggschiff, die DM8000HD PVR, präsentieren. Die Mitarbeiter von Dream Multimedia freuen sich auf Ihren Besuch am Stand H40.

 

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klinkt interessant! Ik ben met name geïnteresseerd in de mogelijkheden van de nieuwe 7020HD (P&P-tuner). En ook HDMI.....

 

Vraag me af hoeveel mensen hierover gaan roepen dat het wel net zolang zal duren als de introductie van de 8000 :-)

 

Prijsstelling zal ook interessant worden (bijvoorbeeld in vergelijking met VU DUO+).

 

 

 

 

 

 

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt erop dat Dream gaat "diversificeren".

 

Eerst een groot gapend gat tussen de 800 en 8000, en nu dus een 7020 HD en een nieuwere 800 die heel handig dezelfde nummers krijgen als totaal andere boxen, naast de 500hd die ook al zo'n gerecycled nummer heeft.

 

En tussen het kluitje nauwelijks van elkaar te onderscheiden singletuner-hd boxen en de 8000 (die nog steeds niet af is want de tweede interne sata werkt nog steeds niet) gaapt nog steeds een even groot gat...

 

Ik snap deze ontwikkelingen niet echt... Een 7025HD had ik nog wel kunnen "plaatsen", maar wat moeten we met nog meer 500/800/7020s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertaling van het Duits in het Nederlands:

 

Wereldpremière: Dream toont nieuwe HDTV boxen

DM800HD SE en DM7020HD op Anga Cable

Wereldpremière op de Anga Cable! Dream Multimedia, de toonaangevende leverancier van Linux-gebaseerde set-top boxes, gepresenteerd op de vakbeurs in Keulen, 4 tot en met 6 Mei, twee nieuwe HDTV Dream boxen. Voor de eerste keer dat de prototypes van de SE en DM800HD DM7020HD gepresenteerd. Maar dat is niet alles in nieuws van Dream.

 

De HDD-zaak biedt een elegante Dream Multimedia eSata-USB oplossing voor het aansluiten van externe harde schijven op een Dreambox of PC. De zaak krijgt een 3,5-inch harde schijf en wordt bewaard in de typische droom ontwerp. Speciale aandacht: De inhoud van de harde schijf kan worden versleuteld met behulp van een aantal code of chipkaart.

 

De nadruk zal liggen op stand H40, maar de nieuwe HDTV-Dream boxen.

De DM800HD SE heeft een nieuwe DVB-S2 tuner en een krachtige processor. Naast de twee smartcard-lezers, het heeft ook een HDMI-uitgang. Absoluut nieuw in de tweede editie van de DM800HD is de kleur OLED-display.

Ook het prototype van de 7020HD heeft een HDMI uitgang en een OLED-display.

Dreambox Dit gaat gepaard met een DVB-S2 tuner, maar heeft een sleuf voor een extra Plug & Play-tuner.

Om te zoeken naar deze droom presenteert voor het eerst een plug-in DVB-S2 tuner die gebruikt kunnen worden in de DM8000HD PVR.

 

Natuurlijk droom Anga Cable ook de huidige bestseller, de DM500HD, en het vlaggenschip, de huidige DM8000HD PVR. De medewerkers van Dream Multimedia kijken ernaar uit u te ontmoeten op stand H40.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
ik ga dan wel voor de 7020HD.


Afhankelijk van wat de prijs gaat doen lijkt me dit ook een goede keus, ik heb nu de 'gewone' 7020.

De SD modellen zullen langzamerhand wel uitgefaseerd worden lijkt me gezien de naamgeving van de nieuwe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als er al een 7020HD komt zal er ook vast een 8025HD komen gok ik met alles er op en er aan en weer wat sneller.

 

laat maar komen !!! :D

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...