Ga naar inhoud


[Enigma I en II] Henksat Settings


Henksat

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen.

 

Ik maak een automtimer aan die alleen naar zenders in een bepaald boeket kijkt.

 

Voorbeeld:

 

<timer name="CSI" match="CSI" enabled="yes" from="20:00" to="23:59">

<bouquet>1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.dbe00.tv" ORDER BY bouquet</bouquet> <!-- opnames -->

</timer>

 

De boeketnaam is misschien en zelfs waarschijnlijk idd niet van belang, maar de bestandsnaam van het boeket wel degelijk.

 

Nu heb ik twee problemen:

 

1. Ik moet steeds zelf handmatig een boeket aan jouw lijst toevoegen en daar alle Nederlandstalige/ondertitelde zenders aan toevoegen. Anders krijg ik te veel buitenlandse opnames in de lijst.

 

2. Ik moet alle autotimers nadat ik dat gedaan heb aanpassen, omdat iedere keer als in jouw lijst de boeketten wijzigen (en dat is vrijwel altijd het geval) de bestandsnaam van het door mij toegevoegde boeket anders is.

 

Dat zou je kunnen voorkomen door bijvoorbeeld in jouw lijst een boeket autotimer of nederlandstalig toe te voegen en die niet meer te wijzigen. Hooguit de inhoud.

 

Daar kunnen mensen die de autotimer gebruiken dan in ieder geval alle nederlandstalige/ondertitelde programma's opnemen en indien gewenst snel en simpel na een update met de afstandsbediening een paar zenders toevoegen of juist verwijderen als dat nodig is.

 

De autotimer zal in dat geval alleen in dat boeket kijken om bepaalde programma's op te nemen.

 

Voor de meeste mensen zal al het Nederlandstalige/ondertitelde al een hele fijne oplossing zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 418
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Michel


De boeketnaam is misschien en zelfs waarschijnlijk idd niet van belang, maar de bestandsnaam van het boeket wel degelijk.


Ja, de bestandsnaam is wel van belang gezien jouw voorbeeldtimer.
Wat ik me nu afvraag is de logica van de bestandsnamen, hoe Dreamboxedit bij het wijzigen van een naam, of het toevoegen van een bouqet, hiermee omgaat.
Momenteel is in mijn lijst Favorieten HD userbouqet.dbe19.tv en de Favorieten SD userbouqet.dbe02.tv

Ik zal er eens induiken hoe die nummering tot stand komt, of deze gewijzigd mag/kan worden, en wat dan de beste methode is.
Het gaat er in ieder geval om dat de bestandsnamen van de bouqetten niet veranderen om problemen met timers te voorkomen.

Een extra bouqet maken vindt ik zelf geen oplossing, want welke zenders zet je er dan in? HD zenders?, SD zenders?.
Met zo`n bouqet maak je het nooit iedereen naar de zin, dat is het lastige en een dillema waar ik nu al mee te maken heb bij het maken van mijn lijsten.
En dan heb ik het nog niet eens over zowel lijsten voor E1 alsmede E2, alhoewel ik overweeg te stoppen met lijsten voor E1.

Ervoor zorgen dat bestandsnamen van bouqetten niet meer wijzigen werkt ook zoals gezegd, en laat ik me hier maar eens in verdiepen.
Wordt vervolgd...

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar kan je dan niet minimaal een boeket maken waar alleen Nederlandstalige/ondertitelde zenders in staan?

 

In het verleden had je een CD en TVV boeket en toen zette ik die gewoon beide in alle autotimers, maar die zijn helaas verdwenen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Maar kan je dan niet minimaal een boeket maken waar alleen Nederlandstalige/ondertitelde zenders in staan?

In het verleden had je een CD en TVV boeket en toen zette ik die gewoon beide in alle autotimers, maar die zijn helaas verdwenen.


Klopt, maar dat was niet te handhaven met de komst van de HD-zenders, dan zou je alles dubbel moeten uitvoeren.
Het uitgangspunt van mijn lijsten is mijn privélijst voor de Wavefrontier, aangevuld met bouqetten welke ik aangeleverd krijg van Obiwan met uitbreiding van 42 Oost en 07 Oost. Deze lijst gebruik ik om alle settings te maken zoals deze downloadable zijn.

Het is momenteel al monnikkenwerk er rekening me te houden dat er natuurlijk nog veel gebruikers géén HD-ontvanger hebben, al wil ik er wel naar toe alleen te gaan werken voor HD-ontvangers.
Zodra ik in mijn lijsten ga knippen om een 2-sats versie Astra-Hotbird, of alléén Astra-1 over te houden moet ik al alle HD varianten van CDS gaan vervangen voor de SD-zenders.
Zou ik weer terug zou gaan naar een CDS en TVV bouqet loop je weer tegen dat probleem aan van HD/SD, en de fastscanoptie in PLi wil ik niet gebruiken want die verneukt de lamedb weer door foutieve HD-data in de CDS-datafile.

Ik zou bijvoorbeeld wel het bouqet "Favourites", welke momenteel leeg is en standaard in de settings aanwezig is, kunnen gebruiken voor deze zenders, maar dan krijg je weer HD en SD door elkaar, en dat wil ik eigenlijk voorkomen.

Hang jouw bouqet voor opname eens als bijlage hier, zal er eens een blik op werpen en kijken hoe hier mee verder te gaan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is momenteel het boeket autotimer uit de bijgevoegde aangepaste henksat lijst.

 

Op zich zou een boeket Autotimer dat niet meer van bestandsnaam veranderd al prima zijn.

 

Als je er standaard de belangrijkste Nederlandstalige zenders in zet (zoals in dit voorbeeld) kan iedereen zelf met de afstandsbediening zenders aanvullen en hoef je die wat mij betreft niet eens bij te houden.

 

Het grootste probleem zit hem in het iedere keer moeten aanpassen van al je autotimers als er een zenderlijst update is.

 

Ik vind het eerlijk gezegd ook jammer dat de zenderlijst automatisch met een softwareupdate mee komt.

 

Ik had dat liever niet gezien, of een melding zoals:

 

Er is een update van de zenderlijst beschikbaar. Wilt u de oude lijst overschrijven?

 

Allemaal opbouwende kritiek, want je lijsten zijn geweldig!

 

Mvg,

 

Michel

michel.zip

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Ik vind het eerlijk gezegd ook jammer dat de zenderlijst automatisch met een softwareupdate mee komt.

Ik had dat liever niet gezien, of een melding zoals:



Dat gebeurt alleen als je hem via de downloads hebt geïnstalleerd, Installeer je hem handmatig of via DBedit dan gebeurt dit niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Nieuwe settings beschikbaar !!!!

 

Highlights last update:

 

•Fixed many servicerefs to avoid autotimer problems

•All Changes Canal Digitaal (NL)

•Renamed bouqet filenames to be more compatible with Autotimer (Maybe you need to set new Autotimers)

•Add new list: Astra 28.2, Astra 23.5, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Sirius 4.8, Thor 0.8

•New scanned all satellites

•And much more channel updates .....

 

Natuurlijk weer te vinden op de Henksat Settings Pagina

Lijsten zullen spoedig beschikbaar komen in de OpenPLi downloads.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ik wil de nieuwe zenderlijst in mijn dm800 zetten,maar als ik het via de dreambox zelf doe (dus eerst oude zenderlijst verwijderen) en dan via instal pluginn etc etc ,dan staat de oude zenderlijst er weer opnieuw in ipv de nieuwe ,heb de dreambox na het instaleren opnieuw gestart ,maar hetzelfde gebeurt.

nu wil ik het via dreamboxedit doen,maar moet daar kiezen uit version 3 settings (enigma 2) of new enigma2 settings ,weet niet welke ik moet hebben dan.

zou iemand mijn ff een tip kunnen geven???

bvd dtslife wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...