Ga naar inhoud


Welke NAS bevelen jullie aan


Neptunus

Aanbevolen berichten

 

Mijn vraag is dan: Waarom koop je dan een nas? Voor mijn gevoel dient een nas altijd aan te staan, op een plek waar hij uit het zicht staat, en heb je dus ook geen problemen met de mounts.

Vwb de ondersteuning van Synology ben ik het helemaal met je eens!

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: riji
Ik heb een Synology 207+ (hdd 2x 2 TB) en ik ben daar heel tevreden mee.

Die heeft al een opvolger, maar mocht je dit model goedkoper kunnen krijgen... Synology verbetert nog regelmatig zijn firmware en dit voor ALLE modellen.

Ik heb mijn Dreamboxen lange tijd met de NAS en zonder ingebouwde hdd gebruikt;

ik had dan een mount ingesteld op de NAS in het fstab bestand van de Dream,

maar dan moest de Syno altijd reeds aanstaan bij het booten van de Dream.

Nu heb ik een 320 GB 2.5" hdd ingebouwd en mijn vrouw is daar zeer tevreden mee.

Hetgeen moet gespaard worden zet ik dan over via mijn PC van de Dream naar de Syno.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Catastrofus

Mijn vraag is dan: Waarom koop je dan een nas? Voor mijn gevoel dient een nas altijd aan te staan, op een plek waar hij uit het zicht staat, en heb je dus ook geen problemen met de mounts.
Vwb de ondersteuning van Synology ben ik het helemaal met je eens!

Gert.


Origineel bericht van: riji
Ik heb een Synology 207+ (hdd 2x 2 TB) en ik ben daar heel tevreden mee.
Die heeft al een opvolger, maar mocht je dit model goedkoper kunnen krijgen... Synology verbetert nog regelmatig zijn firmware en dit voor ALLE modellen.
Ik heb mijn Dreamboxen lange tijd met de NAS en zonder ingebouwde hdd gebruikt;
ik had dan een mount ingesteld op de NAS in het fstab bestand van de Dream,
maar dan moest de Syno altijd reeds aanstaan bij het booten van de Dream.
Nu heb ik een 320 GB 2.5" hdd ingebouwd en mijn vrouw is daar zeer tevreden mee.
Hetgeen moet gespaard worden zet ik dan over via mijn PC van de Dream naar de Syno.


Ik begrijp je vraag volkomen.
Ik huldig echter de regel dat een apparaat enkel moet aanstaan indien je het nodig hebt en die pas ik ook toe met AL mijn toestellen (NAS, Dreamboxen, router, switchen... ). Ik kan me voorstellen dat veel mensen er een gemakkelijker gebruik op na houden.
Anderzijds is het wel zo dat mocht ik alleen geweest zijn, ik geen harde schijf zou ingebouwd hebben in de Dreambox.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik (TS) heb mijn oog laten vallen op de Synology DS 210j maar ik maak me wat zorgen over het gebruik. En dus heb ik weer wat gebruikerservaringen nodig. Ik heb vandaag wat HD opnames gemaakt van de DM8000 op de gemounte disk van de 7025 en van de windows7 PC, als ik dan deze opnames af wil spelen komt het niet goed door, hakkelig en niet compleet. Dat geldt ook voor een DVD via de mount.

 

Gaat dat met een NAS wel goedkomen? En wat is eigenlijk de oorzaak van dat hakkelen? Alles is bedraad, lijkt mij geen belemmering.

 

Kan iemand even de proef op de som nemen en het verschil bekijken tussen het afspelen van een HD opnamen via de NAS en via een gemounte disk in de PC of andere DM?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken zolang je met een nas maar nfs gebruikt. Ik denk dat jij, in je opstelling, cifs gebruikt en dat heeft best wel wat overhead.

Ik gebruik bij m'n 2 8000's gewoon 1 Synology nas, gemount via de fstab en gebruik makend van nfs. Nergens last van dus.

 

Gert.

 

PS. Nog belangstelling voor een WDC nas? cool

 

Origineel bericht van: Neptunus
Ik (TS) heb mijn oog laten vallen op de Synology DS 210j maar ik maak me wat zorgen over het gebruik. En dus heb ik weer wat gebruikerservaringen nodig. Ik heb vandaag wat HD opnames gemaakt van de DM8000 op de gemounte disk van de 7025 en van de windows7 PC, als ik dan deze opnames af wil spelen komt het niet goed door, hakkelig en niet compleet. Dat geldt ook voor een DVD via de mount.

 

Gaat dat met een NAS wel goedkomen? En wat is eigenlijk de oorzaak van dat hakkelen? Alles is bedraad, lijkt mij geen belemmering.

 

Kan iemand even de proef op de som nemen en het verschil bekijken tussen het afspelen van een HD opnamen via de NAS en via een gemounte disk in de PC of andere DM?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neptunus, zoals catastrofus al schreef gaat mounten van box naar box het beste met NFS en dan met een redelijk hoge rsize wsize.

onder het TCP prorocol.

van box naar w7 PC gaat dat enkel met CIFS en die is te langzaam, vooral als windows nog wat knelkoppelingen heeft draaien

 

het is natuurlijk niet de eerste maal dat we over Mounten en NAS schrijven... dus ook daar is veel hulp alswel tips te lezen inzake optimaliseren.

 

met de NAs hier draai ik al sinds 2007 extreem tevreden

en snel genoeg met beide filesystems CIFS en NFS

 

dus zorgen maak je je enkel over het juist instellen en de juiste keuze van het machientje.

ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Neptunus, zoals catastrofus al schreef gaat mounten van box naar box het beste met NFS en dan met een redelijk hoge rsize wsize.
onder het TCP prorocol.
van box naar w7 PC gaat dat enkel met CIFS en die is te langzaam, vooral als windows nog wat knelkoppelingen heeft draaien

het is natuurlijk niet de eerste maal dat we over Mounten en NAS schrijven... dus ook daar is veel hulp alswel tips te lezen inzake optimaliseren.

met de NAs hier draai ik al sinds 2007 extreem tevreden
en snel genoeg met beide filesystems CIFS en NFS

dus zorgen maak je je enkel over het juist instellen en de juiste keuze van het machientje.
ciao


Jammer dat CIFS veel minder goed werkt dan NFS want met die verbindingsbeheer in OpnPli is het opzetten van de mount tussen twee dreamboxen echt makkelijk. Bij de handmatige invoer krijg ik steeds problemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji

ik had dan een mount ingesteld op de NAS in het fstab bestand van de Dream,
maar dan moest de Syno altijd reeds aanstaan bij het booten van de Dream.


Of het ook geldt voor fstab weet ik niet maar met automounts.xml hoef je alleen de GUI te restarten om verbinding te krijgen met de synology.
Dat gaat veel sneller dan compleet rebooten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satdorus, dat geld niet voor de fstab mount procedure

maar ja wie boot nu ook zo vaak? :D

enkel als je wegens stroombesparing de box uit zet, deepstandby zul je dagelijks moeten booten

maar dan is je box (deepstandby) ook niet als server actief voor je overige huisnetwerk

 

ciao

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke niet voor de fsatb mount procedure dan...

 

Maar ik opperde het als optie voor diegene die de (NAS) synology niet altijd aan hebben staan .....

Zodra deze aangezet wordt dan kan je via de GUI restart, van de Dreambox, toch redelijk snel verbinding maken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Synology NAS opgehaald, er wordt as we speak een volume aangemaakt op de eerste disk.

 

Ik zou graag de 1tb Samsung Spinpoint disk die nu in de DM8000 zit eruit willen halen en deze als tweede disk in de NAS willen plaatsen.

 

Raak ik dan de inhoud kwijt? En hoe kan ik ervoor zorgen dat beide disks als één geheel worden gezien door de Dreamboxen in het netwerk?

 

Moet ik een map "movie" aanmaken of maakt de naam niets uit?

 

graag advies.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kan je dat niet laten doen door de 'disk station manager' van de Synology?

En wel een map movie aanmaken op het volume anders werkt het niet. De fstab entry ziet er dan (bijv) zo uit:

 

<ipnr nas>:/volume1/<sharenaam> /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Neptunus
Vandaag de Synology NAS opgehaald, er wordt as we speak een volume aangemaakt op de eerste disk.

 

Ik zou graag de 1tb Samsung Spinpoint disk die nu in de DM8000 zit eruit willen halen en deze als tweede disk in de NAS willen plaatsen.

 

Raak ik dan de inhoud kwijt? En hoe kan ik ervoor zorgen dat beide disks als één geheel worden gezien door de Dreamboxen in het netwerk?

 

Moet ik een map "movie" aanmaken of maakt de naam niets uit?

 

graag advies.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst dat volume in bedrijf nemen, dan vanuit de dm een mount aanmaken en alles vanaf je dm naar de nas copieren (niet vanuit je pc, want dan moet die aan blijven staan. Als je vanuit de dm copieert, kun je je pc uitzetten).

 

Daarna kun je de schijf uit de dm halen en daar als tweede disk aan je nas toevoegen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...