Ga naar inhoud


Panasonic TV schakelt niet mee met decoder


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Bij dorpsgenoten heb ik gisteren een Philips 7121 HD decoder via een HDMI kabel aangesloten op hun nieuwe Panasonic flatscreen.

 

Met de vorige decoder (via scart) was het altijd zo dat bij aanschakelen de TV automatisch de goede ingang koos. Helaas lijkt dit bij gebruik van de HDMI kabel niet zo te gaan. Ze moeten steeds het A/V knopje van de TV indrukken om de goede ingang te krijgen.

 

Is dit normaal, of doe ik iets heel elementairs fout?

 

Vriendelijk dank, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het opstarten via hdmi is in te stellen in het menu "hotelmode"

 

(V- op de TV zelf ingedrukt houden, drie keer AV op de afstandbediening drukken). Dan alleen twee opties gebruiken: Hotelmode aan, en input op hdmi zetten.

De andere opties niet gebruiken! Hiermee blokkeer je de knoppen op de AB, op de TV zelf of het Hotelmenu zelf.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx metoo. Dat klinkt gevaarlijk! Begrijp ik goed dat de TV dan een soort monitor is geworden en dat er niets meer in te stellen is; dwz alleen nog met de decoder AB? Dus ook geen TV van de kabel of bv een DVD speler?

 

En als ik dit zou doen, kan ik dan ook weer terug?

 

Thanx, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is eenvoudig.

Als je in hotelmode de hdmi als opstart kanaal instelt, dan blijft de rest net zo werken als anders.

Dus alleen als je de tv aanzet gaat hij dan op hdmi aan.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant... ik ga het ook eens proberen, want nu gaat de tv telkens aan op analoog of op dvb-t, en daar is niets op te zien hier in mijn Nederlandse huis. Dat zou dus wel makkelijk zijn.

 

Ik begrijp dus ook dat je het weer ongedaan kan maken door de input van hdmi weer terug te zetten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het ook op die manier gedaan en hij start nu netjes op met ingang HDMI1. Dit is later gewoon aan te passen, mits je alleen de bovenstaande opties gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...