Ga naar inhoud


Ligt één er uit?


all4sat

Aanbevolen berichten


Voor je dergelijke vragen op het forum gooit is het altijd beter om eerst je eigen installatie te checken. Zeker als het maar om 1 zender in een pakket gaat. Kanalenlijst opnieuw inlezen, instellingen van de ontvanger controleren enz...

 

Als daarna het probleem zich blijft stellen, dan kan je je vraag op het forum plaatsen.

 

Topics als dit zijn anders enkel forum vulling.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik begrijp het wel hoor, maar omdat er met mijn installatie niets was gebeurd, mag ik dan niet vragen of iemand anders dat ook heeft?

Moet ik dan eerst alle kanalen terug gaan inscannen?

Nu wist ik toch vanaf het eerste antwoord op mijn vraag dat het bij mij moest liggen?

Ik had geen crash of wat dan ook gehad en alles terug inlezen en terug op volgorde zetten zoals je ze zelf wil hebben is toch een redelijke klus? vooral als het niet nodig zou blijken te zijn, wat het nu helaas wel was.

Ik dacht dat je op een forum elkaar kon helpen?

Sorry hoor voor mijn misbruik.

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik wil vermijden is dat leden zonder eerst zelf iets te proberen dergelijke topic's op het board gaan gooien.

 

Zoals ik reeds schreef, als je je eigen installatie gecontroleerd hebt en daar is niets mis mee, dan kan je wel deze vragen stellen.

 

Jou vraag is eigenlijk het standaard voorbeeld van wat ik bedoel.

Zonder enige controle van eigen installatie gooi je de vraag op het board. Na 1 minuut heb je al antwoord dat er niets mis is met één.

Na opnieuw inscannen van je kanalen is alles terug oké.

 

Had je een kleine moeite gedaan om naar jou installatie te kijken had deze vraag nooit hoeven gesteld te worden.

 

 

 

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt, maar als één er nu bij anderen of bij iedereen had uitgelegen dan had ik hem toch niet terug moeten inscannen hé, of zie ik dat nu verkeerd?

Het terug inscannen en alles terug naar mijn voorkeur zetten was wel een hele klus hoor, en als het dan niet gehoeven had?

En de vrouw die zit te zagen omdat je weer met de box aan het klooien bent?

Is bijvoorbeeld een vraag "met welke auto rijden de leden" dan wél goed?

Sorry hoor maar ik dacht echt dat je hier geholpen kon worden.

Ik heb mij blijkbaar wel erg vergist.

 

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: all4sat
Ja, dat klopt, maar als één er nu bij anderen of bij iedereen had uitgelegen dan had ik hem toch niet terug moeten inscannen hé, of zie ik dat nu verkeerd?
Het terug inscannen en alles terug naar mijn voorkeur zetten was wel een hele klus hoor, en als het dan niet gehoeven had?
En de vrouw die zit te zagen omdat je weer met de box aan het klooien bent?
Is bijvoorbeeld een vraag "met welke auto rijden de leden" dan wél goed?
Sorry hoor maar ik dacht echt dat je hier geholpen kon worden.
Ik heb mij blijkbaar wel erg vergist.


Je kan u zelf wel voorstellen hoe het board er uit zal zien moest iedereen dit zo doen. Je zou het bos niet meer tussen de bomen zien.

Als het scannen op jouw box zo veel werk met zich mee brengt heb je niet echt de beste ontvanger in huis.
Tip voor de toekomst, als bv één nog eens een probleem heeft scan dan enkel de TVV frequentie met manueel scannen. Dit zal uw taak achteraf verlichten.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: all4sat

Het terug inscannen en alles terug naar mijn voorkeur zetten was wel een hele klus hoor, en als het dan niet gehoeven had?


Sat4all is een satelliet hobby board, dus zien de meeste leden het ook als hobby.

Origineel bericht van: all4sat

Is bijvoorbeeld een vraag "met welke auto rijden de leden" dan wél goed?


Daar hebben we het off-topic forum voor. De naam zegt het zelf "Off-Topic" en daar kunnen inderdaad dergelijke vragen passeren.

Origineel bericht van: all4sat


Sorry hoor maar ik dacht echt dat je hier geholpen kon worden.
Ik heb mij blijkbaar wel erg vergist.


Je bent hier inderdaad geholpen, en de hulp die je kreeg heeft ertoe geleid dat je terug beeld hebt op één.
Je hebt er zelf wat moeite moeten voor doen, maar dat is nu eenmaal zo bij een hobby.

Het is enkel mijn bedoeling om het board netjes georganiseerd te houden. Dergelijke topic's komen ook terug als iemand op dit probleem gaat zoeken binnen enkele weken/maanden/jaren en dan heb je niets aan dergelijke topic's als je met een echt probleem zit.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je vermeldt het type ontvanger niet en je vermeldt ook niet wat je eventueel zelf al geprobeerd hebt.

 

De opmerking van Puch is dan ook geheel terecht.

 

1. eerst lezen

2. wees duidelijk

3. geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt

4. een moderator heeft altijd gelijk. Vind je van niet? Stuur je een PM of gebruik je het contactformulier!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...