Ga naar inhoud


programmeer talen van decoders?


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik vroeg me van de week iets af.

 

Verschillende decoders gebruiken linux als besturings systeem maar wat kan in andere decoders zitten?

 

Worden die in C++ of assembler geprogrameert?

 

In routers zit vaak VxWorks of ook weer linux dus ik ga er van uit dat er in de decoders ook iets van een taal inzit.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt aan het besturingssysteem in mijn oude nokia mediamaster 9500 was het standaardbesturingssysteem in c geschreven of c++.

Maar Dvb2000 werd compleet in assembler geschreven, maar ga er maar van uit dat de meeste OS'en voor decoders in een hogere programmeertaal worden geschreven. Meeste besturingssystemen voor decoders worden apart geschreven dit is meestal niet een afgeleide van een al bestaand besturingssysteem zoals Linux.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tegenwoordig wordt bijna altijd Embedded Linux ingezet omdat het veel goedkoper is.

 

Veel fabrikanten gebruiken een gesloten systeem en lopen er niet mee te koop dat het op linux draait.

 

Er zijn enkele fabrikanten zoals Humax, die nog gedeeltelijk pSOS, ook een RTOS gebaseerd OS, inzetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/PSOS

 

Andere Real-time operating systems:

 

BeRTOS · ChibiOS/RT · Contiki · DNIX · DSOS · eCos · Embedded Linux · ERIKA Enterprise · EROS · FreeRTOS · FunkOS · Integrity · Junos · LynxOS · MenuetOS · MERT · Nano-RK · Nucleus RTOS · OS-9 · OSE · PikeOS · pSOS · Prex · QNX · RMX · RSX-11 · RT-11 · RTEMS · RTLinux · SINTRAN III · Symbian · Talon DSP RTOS · THEOS · ThreadX · TNKernel · TPF · TRON · µC/OS-II · VRTX · VxWorks · Windows CE

 

pSOS heb ik vroeger ook nog wel wat in lopen rommelen. Dat was nog in de goede oude tijd van de Humax IRCI-5400 wink

 

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is er wel vrij makkelijk achter te komen of er Linux op staat. Even op zoek naar de flashfiles en deze even bekijken dan zijn er al gauw sporen te vinden van een Linux variant.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...