Ga naar inhoud


Abo genomen voor kennis in buitenland, probleempje


jopiesat

Aanbevolen berichten

Graag jullie advies.

Ik heb voor een kennis die in Hongarije woont een C+ abonnement afgesloten. Hij wilde dolgraag NL televisie kijken en alles vooruit betalen. We hebben alles telefonisch en per mail besproken, ik zou dit op kostenbasis voor hem regelen. Om de zaak te bespoedigen heb ik twee kaartjes gekocht en een abonnement genomen. Omdat het geld maar niet aankwam heb ik de kaartjes nog niet verstuurd. Abo loopt natuurlijk wel. Diverse reminders gestuurd, diverse beloftes van hem teruggekregen. Eind van het liedje: nog niks ontvangen.

 

De laatste maand is mijn kennis echter onbereikbaar geworden (reageert niet op mail, gsm) en geef ik het maar op.

 

Wat is jullie advies om van deze twee kaartjes plus abo's af te komen: ter overname koop zetten? Hoe werkt dat dan?

 

Opmerkingen dat ik wellicht wat goedgelovig ben geweest helpen uiteraard niet om dit probleempje op te lossen... :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van dat abonnement kom je het eerste jaar (of de eerste twee jaar, ligt er even aan) niet meer af. Het is wel mogelijk om de kaartjes inderdaad te verkopen en het abonnement over te laten zetten op de naam van de koper. Dat laatste moeten jullie dan samen bij CDS regelen en het is best mogelijk dat daar nog voorwaarden aan zitten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaartjes verkopen met contractsovername. Formulier op >>> deze <<< link.

 

Onderaan het formulier staat duidelijk dat je van een duurder ook naar een goedkoper abbo kan gaan (na huidig abbo), maar het nieuwe wel weer ingaat voor minimaal 1 jaar.

 

EDIT: De "oude" contractant is dan van het abbonement af. Dus geef bij verkoop wel aan om welk pakket het gaat om miscommunicatie te voorkomen in het oerwoud van de vormen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...