Ga naar inhoud


[enigma software] misschien domme vraag,verschil tussen enigma 1 en 2.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

ik stel misschien een domme vraag,maar wat is het verschil tussen enigma1 en enigma2.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet het net zo zien als bij een OS voor een PC: Het verschil tussen Windows 95 en XP/Vista/7

(Die laatste mag je zelf kiezen, hoe groot het verschil precies is weet ik niet)

Enigma2 is een nieuwere generatie OS voor satellietontvangers.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Je moet het net zo zien als bij een OS voor een PC: Het verschil tussen Windows 95 en XP/Vista/7
(Die laatste mag je zelf kiezen, hoe groot het verschil precies is weet ik niet)
Enigma2 is een nieuwere generatie OS voor satellietontvangers.

vGnp

ok,bedankt voor het antwoord,enigma2 software draait dan ook op een dm600 PVR?Of niet?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattv4iedereen
ok,bedankt voor het antwoord,enigma2 software draait dan ook op een dm600 PVR?Of niet?

Ik heb geen dm600 PVR, dus daarop moet ik je het antwoord schuldig blijven.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz
Origineel bericht van: Cobus R
nee en ja ja het is een enigma 1 gemaakte decoder maar er zijn wel images te krijgen met enigma2 (hobby images)

Tiens, dat wist ik niet.
Dus ik kan voor mijn PVR600 een enigma2 image krijgen ?
Ik dacht dat ontvangers met enigma1 minder krachtig waren, en daarom enkel enigma1 images konden draaien ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox types 5600 / 5620 / 7000 / 7020/ 500 / 500+ en 600 zijn enigma 1 boxen met een PPC processor.

 

Dreambox types 7025 / 800 / 8000 / 500HD / 7020HD zijn enigma 2 boxen met een MIPS processor.

 

Er is in het verleden weleens een enigma 2 image gemaakt voor de 7020. Dit moet je eigenlijk zo zien: Je zet windows 7 op een pentium 3 computer. Het draait wel, maar daar is dan alles mee gezegd.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste verschil tussen E1 en E2 vind ik als gebruiker dat E2 veel langzamer is.

Toen ik van de Dream 7000 overstapte op de 800, leek het eerder een stap terug dan een stap vooruit.

Technisch zal E2 waarschijnlijk wel een stap vooruit zijn, maar daar weet ik te weinig vanaf om te kunnen beoordelen.

 

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: appie39
Het grootste verschil tussen E1 en E2 vind ik als gebruiker dat E2 veel langzamer is.
Toen ik van de Dream 7000 overstapte op de 800, leek het eerder een stap terug dan een stap vooruit.
Technisch zal E2 waarschijnlijk wel een stap vooruit zijn, maar daar weet ik te weinig vanaf om te kunnen beoordelen.


Mijn mening ook Appie.Ik vind nu niet direkt in het gebruik enigma 2 een vooruitgang.Teletext stroperig,zappen langzamer en ga zo maar even door.Verder diverse mooie plugins die gemaakt zijn voor enigma 1 zijn niet meer te gebruiken in enigma 2.
Als voorbeeld tuxwetter.Vond ik een heel mooie plugin met bewegende beelden.Als je de links in de webcam viewer zet heb je stilstaand beeld.
Nee enigma 2 kan mij niet zo bekoren maar ik zal het wel verkeerd zien.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...