Ga naar inhoud


PC-voeding 350W


yaho

Aanbevolen berichten

Heb een voeding in mijn pc, logisch.

Alle hardware draait ok.

Alleen usb harddiscs zijn traag met eigen voeding.

De 1,8 discs worden niet meer herkent.

Usb sticks werken vooralsnog wel.

Is dit een probleem met de 5v van mijn pc voeding?

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ga er even voor het gemak van uit dat die 1,8 een externe HD is die door USB gevoed wordt.

 

Zit er bij die HD een kabeltje met 2 usb-stekkers die je in je pc moet steken?

 

Heb je je HD eens op een andere pc geprobeerd.

 

Volgens usb-spec mag max 0,5a per usb-poort afgenomen worden, de meeste moederborden hebben een iets grotere marge, maar de jouwe wellicht niet.

 

Ik zou 'm eerst eens op een andere pc proberen, dan eens op een andere usb-poort, wellicht eens met een kabeltje met 2 stekkers welke in de pc gestoken worden.

 

Kun je aan de schijf voelen of hij 'opspint'? Als de schijf is aangesloten, dan rond-om verschillende assen draaien, als hij draait voel je in 1 bepaalde richting een weerstand, omdat de schijf als een soort 'gyroscoop' werkt.

Doet hij dit niet, dan draait'ie niet en wordt'ie ook niet herkend.

 

Sommige pc's /besturingssystemen geven automatisch een melding als er teveel stroom van een usb-poort wordt getrokken en dan wordt de usb-poort uitgeschakeld.

 

Je schrijft ook dat schijven traag zijn.. Kun je 'traag' eens definieeren? want, als een snel usb apparaat in 'langzame' modus wordt herkent, ontvang je hiervan ook een melding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg geen meldingen, de schijven draaien wel op andere pc´s.

Als ik de externe harddisks in de usb poort laat zitten en start de pc opnieuw op blijft pc hangen op het logo pentium 4 HT.

Trek ik de disc uit de usb poort start pc verder op.

Heb andere voeding geprobeerd, geen resultaat, dacht aan de 5V.

Mischien toch een probleem met het moederboard?

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik de externe harddisks in de usb poort laat zitten en start de pc opnieuw op blijft pc hangen op het logo pentium 4 HT.
Ik heb zoiets ook bij de hand gehad. Het had te maken met een instelling in de BIOS. Iets met met Legacy USB. Precies weet ik het niet meer, maar volgens mij moest ik die disablen om het werkend te krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pionewbie
Citaat:
Als ik de externe harddisks in de usb poort laat zitten en start de pc opnieuw op blijft pc hangen op het logo pentium 4 HT.
Ik heb zoiets ook bij de hand gehad. Het had te maken met een instelling in de BIOS. Iets met met Legacy USB. Precies weet ik het niet meer, maar volgens mij moest ik die disablen om het werkend te krijgen.


inderdaad zal die dan wel opstarten als je dingen als legacy usb en usb boot en dergelijke uitschakeld, omdat de pc dan niet meer bij het opstarten naar de usb schijven zal zoeken, het lost alleen niks op wat betreft het herkennen, mischien als je er een PCI usb 2.0 kaartje instopt dat het dan wel werkt.
welk moederbord heb je?

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...