Ga naar inhoud


[DM5620] DB5620 image plaatsen


jab

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een DB5620 en wil hier een nieuwe image op zetten,Nu heb ik hem aan de PC hangen maar krijg elke keer de melding dat hij de image niet kan laden.

De DB heeft wel contact met de PC.

Weet iemand hoe dit op te lossen.

 

mvg

 

Jab

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met behulp van een Nulmodem Kabel :

 

1.-Instellingen op pc ( rechter knop op Mijn computer/eigenschappen/hardware/apparaatbeheer/Poorten(COM/LPT)/dubbelklik op desbetreffende poort)

 

COM port 1

bits per second : 115200

databits : 8

Parity : None

Steps bits : 1

Flow Control : None

 

2.- Probeert een oudere versie van Dream Up (dus in jouw geval voor 5620)

 

3.- Trek de stekker van de db uit en maakt de netwerk kabel los van de db.

 

3.- start Dream_Up ,vul de juiste com_port in(1 aanbevolen) en "Use Network" (niet aanvinken).

 

4.-"Connect" intoetsen,stekker erin (spanning),als goed is zou je "connecting" zien op Dream_Up,als hij klaar is dan "Erase" intoetsen,als hij klaar is met "Erasing","Flash" intoetsen,en nieuwe venster komt te voorschijn,hier de nieuwe image selecteren en dan op "open" intoetsen ,Dream_Up zou ongeveer 8 minuten nemen voordat hij klaar is,niks doen,gewoon wachten.

 

Als alles goed is gegaan dan zou een vensterje naar voren komen "Flash Update Finished result 0 "OK" intoetsen en Dream_Up afsluiten.

 

5.-Stekker eruit en weer in,bovenste knop van de db ingedrukt houden totdat je (in mijn geval 9999)op de display ziet de rest spreekt voor zicht.

 

Er is misschieen veel over geschreven,maar op deze manier het is mij altijd gelukt.

 

----Bovenstaande procedure heb ik op het forum 5 jaar geleden geschreven (windows XP) ... ---------

 

Succes,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een koppige dm5620 die steeds "blijft booten"

 

- bekende elco's voeding reeds vervangen en diverse contacten terug door gesoldeerd.

- 2 elco's mainboard vervangen

- meerdere malen met diverse dreamups geprobeerd

- met cas 3 geflashed

- hyperterminal ook al op los gelaten

- ook andere pc aangesloten

 

niets van dit alles mocht baten, iemand nog een suggestie ?

 

sat_viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@duende

wil ik gerust doen maar ik moet zeker zijn dat het mainboard niet om zeep is.

De spanningen die nodig zijn, zijn aanwezig op de uitgang voeding / ingang mainboard

 

29,4 v (rood)

24,9 v

-

gnd

12,1 v

5,2 v

3,4 v

gnd

 

en heel soms prog ie maar half (te volgen op display) en krijg ik daarna startscherm gemini (gp) te zien op tv en dan vast. prog ik hem dan terug blijft de tekst "272 boot" scrollen.

Ook hyperterminal "menu" lukt sporadisch, meestal blijft deze hangen bij de tekst "now booting the kernel".

 

sat_viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mojo

 

zo, alle elco's zijn vervangen en sommige uitgangsspanningen zijn 0,1 volt gestegen.

Nog steeds hetzelfde eindresultaat: scrollende tekst "272 boot" en gedaan.

Het enige dat ik nu nog kan doen is de boel proggen met een desktop ipv een laptop (met usb naar serieel).

Ik laat nog bericht .......

 

sat_viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...