Ga naar inhoud


prijzen omhoog


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Joh ik ga geen lange discussie van maken.

 

Het gebeurt hier gewoon niet. Punt uit.

 

Als jij ondernemer zou zijn, zou je ook niet willen dat je klanten weten wat jij inkoop betaald.

 

Je klanten kennen ook jouw kosten niet en je krijgt dan altijd gezeur.

 

Een consument heeft gewoon niets te maken met de inkoop prijzen van/bij een groothandel en dus hebben wij als forum dergelijke zaken niet te faciliteren. Dat is een kwestie van goed fatsoen. Dat zou niet uitgelegd hoeven moeten worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Michel
Een consument heeft gewoon niets te maken met de inkoop prijzen van/bij een groothandel ...

Klopt volledig. Maar als klant bepaal ik en enkel ik of ik bereid ben deze prijsverhoging te betalen.
Vermits DM hun DM7020HD heeft laten kijken en we logischerwijze mogen verwachten dat er wel meer gelijkaardige toestellen er aan zullen komen heeft de importeur van de VU+ zonet een mogelijke klant aan z'n neus zien voorbij gaan.

Dat prijzen zakken na een tijd is normaal, andersom niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat heeft natuurlijk niets met mijn stelling te maken.

 

Ik vind het prima als jij zelf bepaald of je een prijsverhoging wel of niet betaald.

 

Dat producten ook duurder kunnen worden is overigens helemaal geen vreemd fenomeen.

 

Als er behoorlijke koersschommelingen zijn zoals in de afgelopen maanden, merk je dat onvermijdelijk in de eindgebruikerprijzen.

 

Ook kunnen bepaalde onderdelen heel erg schaars worden, waardoor een fabrikant minder kan produceren en de schaarsheid en vraag naar een product of een onderdeel van een product bepaald de prijs nu eenmaal.

 

Ik zeg niet dat dit hier ook het geval was, maar dit soort dingen gebeuren en daar kan een winkelier of distrubuteur vaak helemaal niets aan doen.

 

Er zijn ook genoeg handelaren die het normaal vinden een consument een poot uit te trekken als een product schaarser wordt, maar of dat hier ook het geval is, kan ik iig niet beoordelen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de coating wereld en wij worden geconfronteerd met enorme prijsverhogingen bij de inkoop van epoxy harsen. Voornaamste oorzaak: het afstoten van capaciteit toen er bijna geen vraag meer was, deze capaciteit is niet zo snel weer aangevuld.

 

En dus moeten wij nu de bouw wereld confronteren met prijsverhogingen, daar zitten ze nu niet op te wachten.

 

In een competative markt zoals die van sat boxes zal men eerst alles doen wat intern mogelijk is voordat ze de consument, die toch op de centen zit, zal doorbelasten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de boxen nu niet aan te slepen zijn ben je als fabrikant toch gek als je de prijzen niet maximaliseert? Stel dat de concurrentie volgende week met een beter/goedkoper model komt raak je ze aan de straat niet meer kwijt.

Kortom normale marktwerking, als klant moet je zelf maar beslissen of je het ervoor over hebt.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik zit in de coating wereld en wij worden geconfronteerd met enorme prijsverhogingen bij de inkoop van epoxy harsen. Voornaamste oorzaak: het afstoten van capaciteit toen er bijna geen vraag meer was, deze capaciteit is niet zo snel weer aangevuld.

En dus moeten wij nu de bouw wereld confronteren met prijsverhogingen, daar zitten ze nu niet op te wachten.

In een competative markt zoals die van sat boxes zal men eerst alles doen wat intern mogelijk is voordat ze de consument, die toch op de centen zit, zal doorbelasten.


Hey Neptunus,

Ik ben hoofd-inkoper bij een metaalverwerkend bedrijf en wij hebben met exact dezelfde problemen te kampen, wij zijn leverancier voor de industriële klanten (logistieke containers voor oa de automobielsector) maar ook voor particulieren (trappen, leuningen, paardenstallen) het is op dit moment zelfs zo dat de handelaars slechts dagprijzen kunnen geven voor sommige producten omdat de prijs van de grondstof zodanig schommelt.

Ik begrijp ook wel de frustraties van de andere gebruikers want tenslotte zijn we allen een consument en ik vind het ook jammer dat je voor jezelf nu weeral meer moet uitgeven dan de oorspronkelijke prijs.
Ik krijg nu ook van andere leveranciers brieven met daarop prijsverhogingen van 6 à 7% vanaf juli voor wielen, kunststoffen.
Wij stralen, metalliseren en schilderen ook zelf onze eindproducten en ook hiervan zijn er reeds prijsverhogingen doorgevoerd in mei.

Wij hebben ook een productiehuis in het buitenland en sinds juni zijn de transportprijzen ook al met €200,- omhoog gegaan, dus wij moeten ofwel dit zelf nog even slikken ofwel ook doorberekenen in onze offertes naar de klanten indien de producten daar gemaakt worden.

Let wel; ik keur hiermee zeker niet goed dat iemand verhogingen zou doorvoeren om z'n zakken te vullen maar als portkosten, grondstoffen, componenten en zelfs uurlonen duurder worden, dan kan het niet anders.

We zitten nu éénmaal in die kringloopcirkel en misschien kunnen Neptunus en ik nog zakendoen aangezien hij in de coatingwereld zit.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzen hebben toch te maken met de marktwerking. Kwestie van vraag en aanbod. De vraag is hoog het aanbod lager, dus kan de prijs omhoog.

De eerste kopers hebben een goedkopere box, maar hebben ook het risico gelopen dat dit product niet goed zou functioneren of dat de ondersteuning snel zou stoppen.

De consument bepaald welke prijs hij voor een product wil betalen.

Wordt het product "te duur" dan gaat de verkoop naar beneden, waardoor de verhouding tussen vraag en aanbod weer in evenwicht komt, of naar de andere kant doorslaat.

Een ondernemer mag volgens mij zelf bepalen wat hij met de prijs doet. Het gaat erom of de consument het product goed genoeg vind om de vraagprijs te betalen.

 

Ik wil in de toekomst misschien ook wel een VU kopen en wacht gewoon af, wat dan de prijs is. Mede afhankelijk daarvan, bepaal ik of ik tot de koop over ga.

 

Eigenlijk zie ik dus het probleem niet laugh

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Littlesat,

in NL misschien, maar bij ons niet in BE heb ik gezien.


Nou als je nu eens kijkt bij ***************************** is de VU+ 499 en de dm800 449.

En in nederland hoeft het ook niet duur te zijn.
Als je even zoekt kom je een VU+ duo tegen voor 419 inclusief verzend kosten.
Is niet duur dacht ik zo.
Ik heb er daar net een gekocht voor een familie lid.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...