Ga naar inhoud


prijzen omhoog


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alles wordt toch duurder ?

Belasting is ook actiever of is dat alleen bij mij ?

Daar zou ik meerder Vu van kunnen kopen mad

Valt dit nog mee .

Jammer dat het (waarschijnlijk) moet .

Blijft toch een goede box en voor minder dan een 8000 ?

 

Oeps even mijn handtekening aanpassen is wat verouderd , plaatje ook trouwens

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanj,

dat alles duurder wordt is een dooddoener in deze

 

kijk eens in je VU+ (of wat dat aangaat in elke andere dvb-s2 HD/pvr receiver) dus open eens de behuizing.

 

als ik mijn Denon AV-receiver open, dan straalt mij daar gedegenheid en kwaliteit onderdelen tegemoet.

 

in vergelijking met de VU+ een kwaliteit en prijsverschil van "wat heb ik jou daar"

 

en de behuizing zelf overigens ook

audio video apparatuur zou een referentie moeten zijn voor prijzen Qua ontwikkeling en Productie

 

dus dat zou zich ook moeten weergeven in de aankoop prijs van een receiver.

 

kijk dan eens naar de firmware en software ontwikkeling van soortgelijke receivers

 

als ik CPO van die Firma was zou ik meer verkopen met iets minder winst

ciao

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Origineel bericht van: Lithion
Ik heb wel zelf het frontpanel en de SMD-weerstand gesoldeerd.


??? Dit is iets wat ik niet snap.
De meeste mensen kunnen überhaupt niet solderen, laat staan SMD.
Dat hoort een importeur toch gewoon te regelen voor je neem ik aan?

Helemaal omdat alle nieuwe apparaten al een tijd loodvrij gesoldeerd zijn en dus een stuk moeilijker te solderen.

Tuurlijk. Ik ga mijn box opsturen van BE naar NL om één simpel weerstandje te solderen? Die is dan min 2 weken onderweg en je loopt de kans dat die onderweg verloren of defect gaat.

SMD kan je wel solderen. Zeker als het om een SMD weerstandje gaat waar er geen andere onderdelen in de weg zitten. Onderdelen met meerdere pinnetjes zijn moeilijker en in veel gevallen onmogelijk als die te dicht bij elkaar liggen. De printplaat van de vu was trouwens volledig voorzien op een RTC, maar deze hebben ze er gewoon niet op geplaatst. (Bezuinigingen?)

Denk dat de fabrikant gewoon plots geld geroken heeft en daardoor de prijzen opslaat. Tegenwoordig wordt de VU als een waardige vervanger voor een DM aanzien en krijgen ze de allures van Dream.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Verkoopprijs:
Volgens mij haal je veel dingen door elkaar. Doordat veel dealer duurder inkopen hebben we de adviesprijs op 519 euro gezet.
Dit zegt verder helemaal niks. We verwachten dat de VU+ DUO verkocht zal worden tussen 449 en 519 euro.
Dus wat jij zegt prijzen van 449 naar 479 komt niet van ons maar waarschijnlijk van de dealer zelf.


Wat dit zegt en wat jij niet zegt is het volgende:
Jij vangt 30 euro per box meer en je houd het aanbod bewust laag, op die manier blijf je dus langer meer per box verdienen. (geen prijs dalingen)

Ook mogen shops hun eigen prijs niet vaststellen, als ze lager als de advies prijs zitten krijgen ze geen boxen meer geleverd. (verkapte vorm van prijsafspraken)

Dus wat je verteld is gewoon een broodje aap, ik heb het al van 2 meerdere satshop eigenaren gehoord.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dit puur "snaaierij" voor de consument. Als er succesvol product is of "bekend" van tv. Dan schieten de prijzen op eens snel omhoog. Ik zal een voorbeeld even. Er was een test van keuringsdienst van waren over "100% lamsvlees döner kebab" op tv. Toen komt 1 verkoper op tv die echt 100% lamsvlees verkoopt. Omdat ik al vaker bij hem een broodje döner kebab haalde, wist ik al wat zijn prijzen waren. Na deze test van keuringsdienst van waren op tv. Waren opeens de prijzen duurder geworden voor een broodje döner kebab. Rara rara hoe kan dit? Is dit pure markt werking of vraag en aanbod kwestieconfused of "snaaierij".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Littlesat
Dit hebben we aan de Grieken te danken... het gevolg van de dalende Euro...



En voetballen kunnen zo ook al niet! smile


:D

De dollar doet inderdaad een hoop en de zogenaamde "spot pricing" van componenten wereldwijd stijgt ook. Dit komt weer door de verminderde productie waardoor er minder aanbod is. Het verhaal van de importeur klopt wat dat betreft wel. Wat alleen niet klopt is dat er 2 prijsstijgingen zijn geweest. Door de populariteit heeft of de importeur of de fabrikant de prijs verhoogd en dat is hun goed recht. De eerste was van 419 naar 449 en de tweede van 449 naar 519 komt daar nu dan overheen. Er zit dan dus 1 prijsstijging bij die niet had hoeven te gebeuren en dat is de eerste geweest wink.

De dollar is in 1 korte periode naar beneden gegaan en niet in 2 keer. Dit was ongeveer 10% dus op een bedrag van 419 is dat 42 euro. Neem daar de componenten pricing hier in mee en dan zal je op maximaal 55 euro komen.

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer was een andere verhoging dan de tweede keer... De eerste keer misschien door het success... Dat daarmee is de VUPlus duo nog altijd het goedkoper alternatief (praktisch de helft) tov de nog veel te dure DM8000.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...