Ga naar inhoud


HD kijken in 720p of 1080i


M€®LïÑ

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Dreamer AB
1080p50 is toekomst muziek, die standaard bestaat pas sinds juli 2008 en wordt nog nergens toegepast (zelfs niet op Blu-ray, wat normaliter 1080p24 is).


Ik heb ook nergens beweerd dat ze 1080p50 zouden uitzenden. Ze nemen veel materiaal op in 1080p25 bij de BBC.

En er zijn al draadjes genoeg over 720p en 1080i.


Mijn info was ook niet bedoeld om een uitspraak van jou te ontkrachten, maar eerder om aan te vullen wink

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Soo das een hele kluif om door te lezen.

Belangrijkste wat ik nu van jullie lees is dat de uitzendingen het beste bekeken kunnen worden in de resolutie die wordt aangeboden.

dwz een 1080i ook daadwerkelijk bekijken in 1080i op je TV.

en een 720p bekijken in 720p.

 

Gelukkig kan de DB500HD tussen 1080i/720p schakelen dmv een auto resolutie plugin en schakelt mijn Panasonic plasma scherm netjes mee als de source veranderd.

 

 

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Dreamer AB
1080p50 is toekomst muziek, die standaard bestaat pas sinds juli 2008 en wordt nog nergens toegepast (zelfs niet op Blu-ray, wat normaliter 1080p24 is).


Ik heb ook nergens beweerd dat ze 1080p50 zouden uitzenden. Ze nemen veel materiaal op in 1080p25 bij de BBC.

En er zijn al draadjes genoeg over 720p en 1080i.


Klopt bij de bcc word idd alle HD materiaal opgenomen in 1080p, maar word voor tv omgezet naar 1080i, zie maar naar die docu planet earth, bluray is gewoon 1080p maar de tv uitzending 1080i.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: M€®LïÑ

Belangrijkste wat ik nu van jullie lees is dat de uitzendingen het beste bekeken kunnen worden in de resolutie die wordt aangeboden.


That's right, tovenaar!
Hoe minder resolutie aanpassingen hoe beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal dus als je goed gelezen had wink

 

1080i kun je het beste kijken met uitvoer op 1080i, dat klopt.

 

Maar 720p ligt eraan wie het scalen beter doet, je tv of de dreambox. Kwestie van proberen of een 720p uitzending mooier is op 1080i uitvoer (waarbij dreambox schaalt) of op een 720p uitvoer (waarbij tv schaalt).

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij 500HD inmiddels default op 1080i gezet en schakelt mijn panasonic netjes mee in 1080i.

 

Mijn DB geeft overigens aan dat alle uitzendingen van CSD 1080i zijn, maar eerlijk gezegt zie ik gewoon totaal geen verschil.. tja of ik heb een brilletje nodig :-)

 

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...