Ga naar inhoud


Schandalig: betaal € 1, voor mayonaise bij restaurant keten


djpetit

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dream7020
Origineel bericht van: djpetit


Aan het einde van de avond zien we op de rekening € 1,- staan voor de mayo. Dit hoort toch niet bij een restaurant ...of vergis ik me nu ? Ik snap dat je dit moet betalen bij de frietzaak, maar toch niet bij een restaurant ?? Das toch verleden tijd lijkt me !

groet,

djpetit


Heb je ze er ook op aangesproken dan?


Nee......dat niet ...had ik eigenlijk wel moeten doen, maar ik heb niet de indruk dat gescheelt had in de rekening.

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Kimble
Mopper, mopper.... wees blij dat je in een Restaurant nog niet voor de peper en zoutkorrels hoef te betalen (komt nog wel).

Zal helemaal lachen worden als er in het toilet een closetrolhouder hing waar 50 Eurocent in moet en je hebt net een grote boodschap gedaan waarbij de kanttekening komt dat je geld in je jasje over de stoel hangt zit whistle


dat lijkt me wel lachen dan .....hopenlijk heb je dan wel je mobiel bij je en kan je eventueel je partner bellen die op dat moment in het restaurant zit.


Alle gekheid op een stokkie....vragen om geld voor de mayonaise is inderdaad vragen om geld voor het glas waar het drinken in moet dat je net besteld hebt !

mvrgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VS krijg er je altijd een hand vol ketchup bij de grote M (mayo is daar niet zo populair, kijk Pulp Fiction nog maar eens smile ) er gratis bij. Ook koop je daar vaak 1 cola en de rest is een gratis refill. Echt lachen als je hier die zielige ranke cola glaasjes ziet. Vind dat het in Nederland in het algemeen al een beetje zielig is in de horeca. Maand geleden nog in België en daar kan je toch een stuk beter/voordeliger eten dan hier en ze schenken er ook een beter biertje bij, maar dat terzijde smile Had ik maar serieus naar Het Goede Doel geluisterd smile

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de horeca in Nederland duurder is dan het buitenland heeft nog een andere reden. Die ligt in onze cultuur opgesloten en nee, het is niet de graaicultuur.

 

In het buitenland is het heel normaal om een (hoge) fooi te geven aan het bedienend personeel. De gemiddelde Nederlander geeft geen of nauwelijks fooi.

 

Daarom is in Nederland het basisloon van mensen in de horeca relatief gezien hoog en dat zie je dan weer terug in de kosten die jij voor de maaltijd betaalt. Vergelijken we dat met bijvoorbeeld de VS (een extreem voorbeeld) dan zie je dat mensen in de horeca daar echt een hongerloontje krijgen en dat zij dus grotendeels leven op de fooien. Dat betekent dus ook dat het eten daar goedkoper is. Eigenaars hebben immers minder kosten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Zijn jullie nou nog bezig over die mayonaise .


Kan het ook niet helemaal meer volgen hoor.... De Mayo halen de BAV-BABES nog in straks. Vreemde wereld......... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Gerard 76
Tsja,is hetzelfde als je bij de grote gele M komt.
daar kreeg je eerst nog fritessaus bij de friet.
Nu zit 't er niet meer bij,
en moet je het los bestellen à 50 cent.
.


das lang geleden dan. want zo lang als ik me kan herinneren, moest je altijd fritessaus betalen..
daarintegen is de ketchup (volgens mij) nog altijd gratis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: Gerard 76
Tsja,is hetzelfde als je bij de grote gele M komt.
daar kreeg je eerst nog fritessaus bij de friet.
Nu zit 't er niet meer bij,
en moet je het los bestellen à 50 cent.
.


das lang geleden dan. want zo lang als ik me kan herinneren, moest je altijd fritessaus betalen..
daarintegen is de ketchup (volgens mij) nog altijd gratis


en waarom is die dan weer wel gratis ? Omdat we toch meer mayo eten dan ketchup o.i.d. ??

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
daarintegen is de ketchup (volgens mij) nog altijd gratis


Is dat echt nog zo??

Dat je trouwens nog 0,50 moet betalen bij die grote M voor zo'n bakje. Ooit eens wat op een wit t-shirt gemorst en na circa 10 x wassen was dat chemische sausje er pas uit.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet weer waarom ik zo weinig mogelijk uit eten ga... alleen als het echt niet anders kan.

 

In Zweden is het vaak wel wat goedkoper om te eten... je hebt overal "Dagens Rätt" zeg maar het menu van de dag voor een bedrag tussen de 70 en 90 Kr. Dat is uiteraard inclusief een glas fris en een kopje koffie toe... Erg handig als ik op doorreis ben... De 'aanbieding' is meestal geldig tussen 11.30 en 14.00 uur...

 

Als ik buiten Zweden onderweg 'moet' eten neem ik overigens nooit een glas fris erbij... ik vind het helemaal bezopen dat ze vaak meer dan 2 euro voor een glas limonade durven te vragen. Ik heb altijd pakjes appelsap in de auto, en die drink ik dan wel als ik weer in de auto zit. Ik ben niet helemaal gek wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga eens eten in Griekenland , niet de touristische eilanden,

dan zie je op de geschreven rekening dat je een klein bedrag

voor het bestek betaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...