Ga naar inhoud


telefoon verkopen aan een engelsman die hem wil laten versturen naar nigeria


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik wil mijn blackberry verkopen en kreeg van iemand deze mail terug nadat ik hem om vooruitbetaling vroeg.

 

Hi,

Thanks for the reply,and am glad to hear from you,am from UK and i wanted to buy the item for my son who is going to Africa(Nigeria) for a Agricultural project.so i will offer you Euro200 for the total cost of the item plus shipment via POST to Nigeria. i will be remitting the payment via bank to bank transfer to your bank account.so let me have your details in order for me to proceed with the payment:

 

Account holders Name:

Country:

Tel:

Bank Name:

IBAN/Acct Number:

Bic:

 

Hoping to read from you fast

 

wat vinden jullie hiervan ?

hij kan toch niks geks met mijn gegevens doen of wel ?

 

peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


oke,

 

dus maar niet doen zouden ze dan nog iets met jou gegevens kunnen doen als je die aan hen zou verstrekken ?

daar ben ik eigenlijk ook nieuwschierig naar.

ik bedoeld de bankgegevens als je die zou verstrekken ?

 

peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens op "nigeria bende"

 

Lees één van de (Google gaat maar tot 41.300 resultaten en Bing een 66.700) resultaten en trek je conclusie.

 

Op alle veilingsites wijzen ze op de malafide praktijken. Tegen alle adviezen/praktijk-ervaringen in toch handel drijven is echt vragen om ellende.

 

Het is aan jou of je nummer 41.301 en 66.701 wordt bij de zoekresultaten.

 

Kimble

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je bankrekening en naam maar, zal ik je laten zien hoe je bankrekening kan krimpen.

 

Ook jij kan het bij een ander, en de uitleg is slechts 4 regels tekst. Gebruik op internet een apparte bankrekening met een harde 0-limiet en komt er geld op binnen, afromen die hap.

 

Bij betaling boek je eerst geld over van je vaste rekening naar je "handel"-rekening en doet dan een betaling via Ideal ofzo.

 

Creditkaartgegevens al helemaal niet verstrekken. Er zijn voldoende alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr
nou ik heb de antwoorden goed begrepen hoor maar ben in het algemeen nieuwschierig naar een antwoord op mijn laatste vraag.het gaat mij nu of het zo wie zo kwaad kan om deze gegevens te verstrekken aan iemand


Normaal gesproken kan het geen kwaad om die gegevens te verstrekken. Maar aangezien de "geïnteresseerde" echt geen intentie heeft om te kopen moet je het gewoon niet doen.

Hij vraagt om die gegevens om de illusie te wekken dat hij het geld naar je over gaat maken. Doet hij natuurlijk niet maar hij zal je waarschijnlijk een vervalste bevestiging sturen en dan verwachten dat jij die telefoon wel opstuurt.

Gewoon negeren dus.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Geef je bankrekening en naam maar, zal ik je laten zien hoe je bankrekening kan krimpen.


Om geld van andermans bankrekening af te halen is alleen een rekeningnummer niet voldoende. Daarvoor heb je tenminste inloggegevens, een pincode en kopie van de pinpas of creditcardgegevens nodig.

Wel is het mogelijk om met een valse handtekening een afboeking te doen met een acceptgiro. Dat valt echter wel te regelen met de bank als de bankrekening niet klopt. Ook een vervalste machtiging is mogelijk maar dat valt altijd te storneren.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: peterksr
nou ik heb de antwoorden goed begrepen hoor maar ben in het algemeen nieuwschierig naar een antwoord op mijn laatste vraag.het gaat mij nu of het zo wie zo kwaad kan om deze gegevens te verstrekken aan iemand


Normaal gesproken kan het geen kwaad om die gegevens te verstrekken. Maar aangezien de "geïnteresseerde" echt geen intentie heeft om te kopen moet je het gewoon niet doen.

Hij vraagt om die gegevens om de illusie te wekken dat hij het geld naar je over gaat maken. Doet hij natuurlijk niet maar hij zal je waarschijnlijk een vervalste bevestiging sturen en dan verwachten dat jij die telefoon wel opstuurt.

Gewoon negeren dus.


heb ik dus inmiddels al gedaan.

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EL PIÑO

 

Geef mij je rekeningnummer en naam en ik schrijf geld van je af.

 

Ik beschik over een automatisch incasso systeem voor een vereniging. Natuurlijk krijgt de vereniging dan wel gedonder maar ik ben dan al lang met die miljoenen van jou vertrokken smile

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
@EL PIÑO

Geef mij je rekeningnummer en naam en ik schrijf geld van je af.

Ik beschik over een automatisch incasso systeem voor een vereniging. Natuurlijk krijgt de vereniging dan wel gedonder maar ik ben dan al lang met die miljoenen van jou vertrokken smile


Daar hoef je nog niet eens een vereniging voor te zijn. Als ik op een payserver een lidmaatschap aanga voor een jaar met maximale download (natuurlijk eerst via een anonieme proxy een email-account aanmaken voor bevestiging en login gegevens e.d.) en voor de bankgegevens en de naam in voor een lidmaatschap, dan is het kwaad geschiedt.

Kan me nog herinneren dat op tv een programma was van een knaap en zijn vriend die via automatiscche incasso spullen via internet bestelde en ze kreeg toegestuurd. Als rekeninghouder moet je dan na veel ellende die betaling terugboeken en de verkopende partij heeft zijn spullen al uitgeleverd.
Op het adres doet de persoon die de deur opendoet wijzen naar zijn vriend die "blijkbaar" wel eens meer besteld en geleverd krijgt. Pas nadat het programma met een undercoveractie (na vele vele vele klachten) langs gaat is de dader te pakken.

Zo zijn er vele zaken terug te vinden met Google waar niets mee gedaan wordt omdat het incidenteel voorkomt. Ook ik ben een keer de haas geweest door iets te kopen via internet. Niets geleverd na betaling, maar door het vragen van zijn vaste adres en mijn vaste adres door te geven (dan heb je iets zekerheid) heeft "meneer" keihard nog eens iets op mijn naam gekocht met een automatische incasso. Bij navraag had ie gewoon zijn adres ingegeven als afleveradres.
Politie deed niks, njada, noppes. Te weinig klachten en de priroriteiten liggen elders. Mijn vrouw weet wel waar, flitsen......@#%%$#$&^&%.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie is dat ik dan zie van hé, er is geld afgeschreven door een vreemde rekening, ik dat dan storneer en de bank informeer. Bij een automatische incasso is stornering immers altijd mogelijk. Bovendien is het zo dat je als rechtspersoon wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen voordat je automatische incasso's uit mag voeren. Niet iedere cowboy krijgt die mogelijkheid.

 

Anders wordt het, zoals Kimble zegt, wanneer mensen jouw rekening en adres hebben en dingen bestellen met een ander afleveradres. Jouw adres is dan bij de verkoper immers bekend als rekeningadres en dat er een ander adres is waar op geleverd zal hen worst wezen, zij zullen gewoon een incassobureau op je dak sturen, en later een civiele zaak bij de kantonrechter starten. Geleverd is geleverd. Dat geldt ook voor de politie, het tegendeel bewijze is immers moeilijk dus kunnen ze er weinig mee. En, Kimble, de agenten die flitsen houden zich hiermee sowieso niet bezig.

 

Ook met acceptgiro wordt het moeilijk om je geld terug te krijgen.

 

In dit geval is geld aftroggelen in ieder geval geen werkwijze van die gasten, dat loopt namelijk teveel in de gaten en dan word je sneller gepakt. Daar heb je weer andere Nigeriaanse oplichters voor en die doen het op een heel andere wijze.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...