Ga naar inhoud


Buitendouche op zonneboiler?


jepe

Aanbevolen berichten

je moet even zoeken op Legionella veilige douchekop misschien is het een oplossing

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast m.boretti

In Noord-Holland hadden ze ook wel wat chloortabletjes in de fonteintjes gegooid, maar verder geen controle gedaan.

Er zijn toen verscheidene mensen overleden aan legionella.

Sindsdien wordt goed gecontroleerd dat op tentoonstellingen dit soort installaties boordevol met chloor- of zouttabletten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in die zuidelijke landen (regio's) zou je eigenlijk verplicht moeten zijn een zonneboiler toe te passen

en dan is het binnen of buiten douchen enkel een vraag over geld investering (extra tbv buiten dus verkwisting)

 

goede zonne-boiler 100 liter installaties met liquid zonne-collector is bij constante bewoning in doorsnee na 2 jaar terugbetaald.

 

ik zou de douche daar maken waar de oude mensen het "normaal" ook gebruiken, in een goed bereikbare badkamer. (met een aardige warmte-terug-win afvoer)

 

al die ongein om buiten te douchen kost geld en onderhoud

als er al chloortabletten genoemd worden denk ik dat iemand het niet begrepen heeft hoe veel drinkwater en oppervlaktewater er onbruikbaar is geworden en dus dure waterschappen en drinkwaternetten hun motto "de vervuiler betaald" afwentelen op alle abonnenten.

ciao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoeveel wateropslag je in gedachte had maar heb er zelf ook een zelf gemaakt .

 

Ikzelf heb een zwarte waterzak (Kruikmodel) 50 liter daarop aan de onderzijde een doucheslang gemonteerd.

 

S`morgens vullen en na een paar uurtjes heerlijk douche water.

 

Geen ingewikkelde instuctie en goedkoop.

 

Heb dit idee opgedaan eens via een reclame blaadje ***RECLAME*** die ze nu nog aanbied in een 20 liter model voor 7.99

 

Of gewoon waterleiding warm/koud doortrekken indien mogelijk docheputje aanleggen en hupekee er vanuitgaand dat niet de hele omgeving kom douchen :))

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
in die zuidelijke landen (regio's) zou je eigenlijk verplicht moeten zijn een zonneboiler toe te passen
en dan is het binnen of buiten douchen enkel een vraag over geld investering (extra tbv buiten dus verkwisting)

goede zonne-boiler 100 liter installaties met liquid zonne-collector is bij constante bewoning in doorsnee na 2 jaar terugbetaald.

ik zou de douche daar maken waar de oude mensen het "normaal" ook gebruiken, in een goed bereikbare badkamer. (met een aardige warmte-terug-win afvoer)

al die ongein om buiten te douchen kost geld en onderhoud
als er al chloortabletten genoemd worden denk ik dat iemand het niet begrepen heeft hoe veel drinkwater en oppervlaktewater er onbruikbaar is geworden en dus dure waterschappen en drinkwaternetten hun motto "de vervuiler betaald" afwentelen op alle abonnenten.
ciao


Wat is er extra onderhoud aan een buitendouche?
Chloortabletten lijkt mij ook onzin, je wilt toch ook niet onder chloorwater douchen. Maar een legionela filter lijkt me wel goed.
En dat er wat duocheafvalwater in de grond komt lijkt mij op een eigen terrein van enkele hectaren niet bezwaarlijk, of wel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
in die zuidelijke landen (regio's)

goede zonne-boiler 100 liter installaties met liquid zonne-collector is bij constante bewoning in doorsnee na 2 jaar terugbetaald.


ciao

Heb je misschien een link naar een zodanig installatie? Klinkt interessant maar ik ken het fenomeen helemaal niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je zeep / shampoo's gebruikt gewoon opletten dat ze biologisch afbreekbaar zijn :y

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
jepe,
een kwestie van googlen.
bovendien of je koopt de installatie hier of daar
dan is het googlen ook taalafhankelijk



Nou op deze termen: zonne-boiler 100 liter installaties met liquid zonne-collector
vind ik echt heel weinig. Misschien heb je betere termen waar ik op mag zoeken. Want zo is het beetje een mer a boire, of een speld in een hooiberg.
Maar misschien bieden die bedrijven nog geen kant en klare oplossingen aan op internet? Zoek trouwens primair iets in het Nederlands. is wel zo makkelijk als je je met iets technisch bezig houdt
Link naar reactie
Delen op andere sites

is even een algemene site

senternovem

 

je kunt heel veel aanbieders vinden

 

maar je stelling techniek nederlands...

kan wegens afwijkende franse normen en marktwerking weldegelijk anders uitvallen.

 

-je hebt 2,5 m2 collector nodig (paneel)

vacuum tubes minder zie overzicht collectors

-je hebt een 100 a 150 liter zonnenboiler nodig (merk onafhankelijke suggestie)

-je hebt een en ander aan aansluitdruk / warmetewisselaar / kiwakeur (frans is dat anders) en soortgelijke eigenschappen van de installatie nodig die op lokatie even bekeken moeten worden

 

ciao

 

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
is even een algemene site
senternovem

je kunt heel veel aanbieders vinden

maar je stelling techniek nederlands...
kan wegens afwijkende franse normen en marktwerking weldegelijk anders uitvallen.

-je hebt 2,5 m2 collector nodig (paneel)
vacuum tubes minder zie overzicht collectors
-je hebt een 100 a 150 liter zonnenboiler nodig (merk onafhankelijke suggestie)
-je hebt een en ander aan aansluitdruk / warmetewisselaar / kiwakeur (frans is dat anders) en soortgelijke eigenschappen van de installatie nodig die op lokatie even bekeken moeten worden

ciao

hartelijk dank voor de link en de zeer nuttige info!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Vacuumtubes is een vrij nieuwe technologie, die op zich veel rendement heeft.

Door verschillende installateurs is dit afgeraden, omdat deze techniek zich nog niet heeft bewezen.

beter kan je gaan voor een ouderwetse en goed uitgesteste zonneboiler.

In Frankrijk wordt in bepaalde departementen (ik heb zelf een huis in de Haute-Garonne) veel subsidie gegeven, waar ik mijn huis heb wel tot 30% van de aanschafkosten.

Deze subsidie gaat alleen via de belastingen, en als net als bij mij je inkomen Nederlands belastingplichtig is (dat is ook zo met bepaalde pensioenen) dan gaat die vlieger niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...