Ga naar inhoud


Buitendouche op zonneboiler?


jepe

Aanbevolen berichten

Mijn ouders zijn hun bejaarde dagen gaan uitzitten in Frankrijk. Nu wil ik daar een buitendouche aanleggen.

(of met behulp van een loodgieter aanleggen)

We willen dat met zonneboiler doen. Deze hoeft dus niet verschrikkelijk veel capaciteit te hebben. Heeft iemand daar verstand van. Het mag best een simpel systeem zijn als het maar voldoende warm wordt. Links ed zijn welkom.

 

alvast bedankt

JP

 

ps Als je interesse hebt om het daar aan te leggen (50 km onder Poithier) tegen gratis verblijf dan evt een pm. Het is een zeer mooie lokatie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een zonneboiler is zeker aan te raden ! Hier heeft bijna iedereen het. Je moet er wel 1 nemen met een zgn gesloten circuit, dwz dat er koelvloeistof door het panel heen gaat, en dat die vloeistof door een spiraal in de boiler loopt en het water verwarmt. Je kan hem eventueel ook nog elektrisch aansluiten voor de winter.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De franse bouwmarkten verkopen buitendouches met ingebouwde zonneboiler.

 

Het zijn kunststof kolommen, gevuld met water, die door de zon opgewarmd worden, en voldoende water hebben, om je even af te spoelen.

 

Ze zijn eventueel aan te sluiten met een Gardena koppeling op de tuinslang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jepe
Dank voor de hulp. Maar heeft niemand een link naar een simpele maar kant en klare set voor een zonneboiler. De links tot nu toe waren vooral Amerikaanse doe het zelf sites.

Google dan maar eens op solarheizung dusche
Of buitendouche zonnewarmte

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Turkije hebben ze grote vaten (200L) op de meeste woningen staan. Daar zit ook een warmte element in voor de koude maanden.

 

Nu zal dit voor je ouders geen nut hebben omdat het een buitendouche betreft, maar ik dacht ik meld het zodat je erop kan letten wat dat scheelt je weer in de aanschaf/aanleg.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het is om even snel af te spoelen na bv het zwemmen of het werken in de tuin dan is dit model wel aan te raden .

Werkt met gardena koppelingen dus gewoon de tuinslang eraan 2 uurtjes wachten en hij is klaar voor gebruik. Zit ook een mengkraan op en is erg makkelijk s`winters compact op te bergen.

 

Heb hem zelf naast het zwembad staan al een aantal jaartjes tot volle tevredenheid.

Mijne komt niet bij --reclame- 2964127.jpg vandaan maar hier lokaal gekocht.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Garagebox
Als het is om even snel af te spoelen na bv het zwemmen of het werken in de tuin dan is dit model wel aan te raden .
Werkt met gardena koppelingen dus gewoon de tuinslang eraan 2 uurtjes wachten en hij is klaar voor gebruik. Zit ook een mengkraan op en is erg makkelijk s`winters compact op te bergen.

Heb hem zelf naast het zwembad staan al een aantal jaartjes tot volle tevredenheid.
Mijne komt niet bij --reclame- 2964127.jpg vandaan maar hier lokaal gekocht.

Ziet er aardig uit. Hoe leg heb je dan ongeveer douchtijd met een opgewarmt reservoir?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat varieert tussen 3 en 5 min, hangt er een beetje van af hoeveel druk(hoever de waterkraan van de tuinslang open staat) je er met de tuinslang opzet en hoe heet je douche.

 

Als je wil kan ik je de link wel PM, prijs valt reuze mee.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zojuist 1 samen met mijn buurman op zijn dak gelegd voor zijn zwembad, morgen uitproberen dus:

 

Men neme:

 

* 1 mat betonijzer van 2 x 2 mtr (mag ook iets anders maar dit

hadden we liggen)

* Hij had 100 mtr polyethyleen slang gehaald (zwart), dit met

tyrewraps vast gemaakt aan het betonijzer (slakkehuisvorm

zoals ook vloerverwarming gelegd wordt)

* 2e hands een verwarmingspomp gekocht (de pomp van het zwembad

had niet genoeg capaciteit om het water omhoog te pompen.

* Stekker erin en draaien.

 

Hij zei dat het ook bij zijn zus goed werkte en daar kwam 30 graden warm water uit.

 

p.s. voor diegene die het topic conflict met buren over veranda hebben gelezen, dit is met mijn andere buurman smirk

 

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Terror, het probleem met dit soort installaties is dat er een mogelijkheid bestaat van vorming van legionella bacterien.

Zo wordt ook een tuinslang in de zon leggen en dan daarna douchen ontraden.

Boilers in verwarmingsinstallaties worden altijd boven de 60 graden ingesteld om de legionella bactie (als die erin zit) te doden.

Goedkope zonneinstallaties (volgens mij inmiddels in Europa verboden) verwarmen direct water op en bewaren dat in een vat.

Boilers in Europa dienen een gescheiden circuit te hebben voor de opwarming, nl. dat het water in een spiraal wordt opgewarmt, welke dan de warmte afgeeft aan het water wat er omheen stroomt.

Daarom is het beter te investeren in een goedgekeurde zonneboiler ipv te spelen met de gezondheid van jezelf en van anderen. Is niet bedoeld als kritiek, maar meer als goed advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Terror, het probleem met dit soort installaties is dat er een mogelijkheid bestaat van vorming van legionella bacterien.
Zo wordt ook een tuinslang in de zon leggen en dan daarna douchen ontraden.
Boilers in verwarmingsinstallaties worden altijd boven de 60 graden ingesteld om de legionella bactie (als die erin zit) te doden.
Goedkope zonneinstallaties (volgens mij inmiddels in Europa verboden) verwarmen direct water op en bewaren dat in een vat.
Boilers in Europa dienen een gescheiden circuit te hebben voor de opwarming, nl. dat het water in een spiraal wordt opgewarmt, welke dan de warmte afgeeft aan het water wat er omheen stroomt.
Daarom is het beter te investeren in een goedgekeurde zonneboiler ipv te spelen met de gezondheid van jezelf en van anderen. Is niet bedoeld als kritiek, maar meer als goed advies.


Tsja daar had ik niet eens aan gedacht.
Er gaan wel chloortabletten in het bad en het water gaat ook door het filter, maakt dat nog iets uit?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...