Ga naar inhoud


Time out reading PAT


azimuth

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe VU+. Er stond een recente PLI image op. Ik heb onmiddellijk na uitpakken er de zenderlijst van mijn Dreambox 7025 ingeladen. En hiermee vrees ik een stommiteit gedaan te hebben.

 

Ik heb 4 lnb's (19,2 - 23,5 - 28,2 en 13,0). De VU+ laadt moeiteloos de 3 laatste sats in, maar van de 19,2 haalt hij maar 372 zenders binnen. Een paar transponders worden niet geladen, waaronder de SD-zenders van TV-Vlaanderen (ook NED1,2 en 3 niet). De zenders die wel geladen worden, geven geen probleem.

 

Ik heb er een nieuwe PLI op gezet en daarna zelfs de originele fabriekssoftware, maar telkens hetzelfde resultaat. Ook als ik kant en klare settings oplaad (Josje, Henk...), weigert hij bij zenders als BVN, VT4, BE2,... Er komt dan gewoon geen signaal. De HD van TV-Vlaanderen (op 23,5) gaat wel perfect. De cam en kaart zijn dus OK.

 

Ik heb hem op beide tuners laten inladen, telkens zelfde resultaat. Ook zonder DiSEcQ switch ertussen.

 

Met mijn oude Dreambox gaat alles perfect normaal. Ik sluit dus problemen ivm mijn schotels uit.

 

De verkoper beweert dat hij het ding getest heeft en dat alles OK was...

 

Iemand een idee?

 

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jouw probleem gelijkt inderdaad treffend op het mijne. Vreemd dat er zo weinig andere klachten zijn.

Ik heb geen oude vu-image "in voorraad". Dus met veel plezier zou ik een versie per mail krijgen. - alvast dank dus!

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu de VTI image van april in geplaatst, maar dat biedt geen soelaas. Probleem blijft.

O.a. BVN wordt niet ingelezen en als ik een settingslijst inlaad, dan krijg ik de melding "SID not found in PAT" (in tegenstelling tot titel van deze thread).

 

Zou er nu graag een oude PLI in zetten. Als iemand dat zou willen/kunnen mailen?

 

 

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook zonder iets geprobeerd. Dus ontvanger rechtstreeks aan lnb. Noppes.

 

Er is trouwens nog een vreemd fenomeen wat ik opgemerkt heb. Als je één bepaalde transponder inleest, vb 12515, dan vindt hij (soms) een aantal zenders (niet de juiste) die dan een frequentie meekrijgen die totaal afwijkt van wat het zou moeten zijn. En er is effectief beeld op...

 

Ik probeer nu de downgrade.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, met de oude PLI heb ik hetzelfde resultaat. Slechts 372 zenders gevonden op de 19,2, waaronder geen BVN en de Vlaamse SD-zenders. Erg vreemd dat op de 23,5 en 28,2 wel perfect alle zenders perfect worden ingelezen.

 

Ik denk dat er iets fout is met de hardware en ga met de box terug.

 

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan inmiddels melden dat mijn probleem van de baan is. Gewoon een nieuwe LNB en de VU+ werkt perfect.

Blijft eigenaardig dat ik met mijn Dreambox 7025 met de slechte LNB wel alles kon ontvangen.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...