Ga naar inhoud


Hond met schurft, wat te doen?


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Wij zijn onlangs verhuisd naar een huisje en er is vrijwel direct een zwerfhond komen aanwaaien wie niet meer weg te slaan is. Nu is dit verder prima omdat dit beestje gelijk aanslaat wanneer er iemand de tuin inloopt, auto's aankomen etc.

 

Echter heeft deze hond last van schurft en wil ik hem als dank voor zijn waakzaamheid hier graag vanaf helpen.

 

Dit is erg moeilijk uit te leggen aan mijn dierenarts en de hond vertrouwd mij nog niet genoeg om zich de auto in te laten lokken.

 

Is er iemand hier dierentarts, in het bezit van honden, wie hiervoor een goed (goede) middel(len) heeft zodat ik de namen aan de dierenarts kan laten zien en hij begrijp wat ik moet hebben?

 

Thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

ik zou maar uitkijken, een zwerfhond heeft meestal meer dan alleen maar schurft, ze eten allerlei afval en zijn bijna zeker drager van allerlei voor de mens minder prettige ziektes/ziektekiemen......alleen een volledig onderzoek kan je enige zekerheid verschaffen omtrent gevaarlijke ziektes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het beestje echt wilt houden en hierin wilt investeren hebben wij in Nederland de Dierenambulance.

 

Waar jij zit weet ik niet of ze die dienst kennen.

 

Resultaat is hetzelfde. Een hondenbench (niet zo'n ding waar ie zich niet in kan draaien en alleen een voorkant van gaas) aanschaffen en zet daar maar een paar keer zijn eten in.

 

Binnen een paar dagen is het voor hem al gewoon dat daar eten valt te halen als je zijn bak erin zet en je hebt hem goed vervoerbaar in een kooi.

 

Die bench kan je later gewoon gebruiken als zijn eigen stukje terretorium waar je de hond ook helemaal met rust laat als ie daar in gaat.

 

Heb 2 honden en ze hebben hun eigen bench. Als we gaan eten (de vrouw pakt de pannen) gaan ze er al automatisch in liggen. Ook als de kinderen tussen de middag van school komen gaan ze er vanzelf in.

 

Maten zijn per bench 50bx60dx50h. (Heb een Teckel en een Boomer/?? kruising.

 

Staan bij mij in de bijkeuken.

post-214-1318261032,8762_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die Boomer/??? kruising Shag en die Teckel sigaren.

 

Komt in huis wordt niet gerookt en in de bijkeuken staat een zetel en kan er zelf met mijn rolstoel ook goed uit de voeten.

 

(Staan ook nog eens een droger een vriezer en twee voorraadkasten)

 

Hokje is 3 x 2,75 en heeft een goede afzuiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm misschien moet ik de dierenarts haar maar eens volledig laten onderzoeken.

 

Ze is van een buurvrouw geweest, welke gedeporteerd is terug naar Duitsland omdat ze hier illegaal werkte. Toen hebben de andere mensen op het park zich een beetje om het dier bekommert.

 

Denk dus niet dat ze echt veel bijzonders heeft, maar even goed laten testen kan geen kwaad denk ik. Zo hangen haar grote? tenen (welke iets verhoogd op de poot zitten) er beide los bij. Alsof de botjes welke de tenen aan de poot houden ooit gebroken is geweest en nooit goed geheeld.

 

Ik zal eens kijken voor een Bench. Beestje is harstikke lief en als we d'r kunnen helpen moeten we dat maar eens gaan doen. Zou mijzelf ook een stuk veiliger voelen wanneer ik alleen naar NL ga met de wetenschap dat er zo een blaffer in de tuin ligt om de katten te bewaken, en uhm ja mijn vrouw ook natuurlijk....

 

Ik weet niet wat het is, vuilnisbak vanzelfsprekend, maar ze is zwart en ik denk tot rond de 80 cm hoog bovenkant kop. Beetje spitse kop en een witte bef.

 

Ze is nu even op stap, maar als ze straks terugkomt zal ik een foto nemen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die honden ken ik heel toevallig.

 

Is geen zuiver ras, maar worden gekruisd voor hun behulpzaamheid. Een kennis van me zit ook in een rolstoel en heeft een hulphond.

 

Deze lijkt er zo sprekend op dat je zou zeggen "Dat is Lucca"

 

Heb ze nu niet op MSN voor een foto, dus kijk even en hoop voor de correctietijd om is een foto of link erbij te hebben.

 

(Het is in ieder geval een kruising van een Friese Stabij en de Berner Sennenhond)

post-214-1318261038,7808_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Ik ben blij dat er nog zulke mensen bestaan, ik hoop dat je het beestje een goed huis kunt geven wink


Ik kan haar niet in huis nemen omdat deze al bezet wordt door de 6 katten wie we van straat hebben geplukt, maar zolang ze bij ons blijft komen zal ze nooit honger hebben en de kosten voor een dierenarts wegen natuurlijk niet op tegen wat zo een beestje er voor terug krijgt aan kwaliteit van leven.

Het is soms alleen jammer dat je een grens moet trekken. Ik zie nog dagelijks katten en honden welke ik wel mee naar huis zou willen nemen, maar je moet op een gegeven moment stoppen. Dat hebben wij gezegd na 6 katten, maar sind we verhuisd zijn (zo een 3 weken terug) hebben we er een flinke tuin bij (voorheen woonde we op een appartement) gekregen. En ik kan helaas niet tegenhouden wat er aan dieren de tuin in loopt. smile

@Kimble, ja dat lijkt er inderdaad wel een beetje op. Ze heeft ook wat wits in haar poten. Sterk afgenomen in vergelijking met jouw foto en de bef loopt niet door, maar dat zal wel door het kruisen komen. Ik denk dat je aardig in de buurt komt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo hangen haar grote? tenen (welke iets verhoogd op de poot zitten) er beide los bij

 

Is dat niet de Hubertusklauw (Wolfsklauw)?

 

Worden in Nederland over het algemeen verwijderd, doet geen dienst meer en meestal krijgen de honden last van de grote doorgroeiende nagel(s).

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...