Ga naar inhoud


[Buitenland] Op 13 Juli einde uitzending van BR-Alpha op Astra 19,2° oost Tr. 71


Aanbevolen berichten

Op 13.07 wordt het programma van BR-Alpha op Transponder 71 afgeschakeld. Hierdoor zullen de overgebleven programma´s waaronder o.a. Bayerisches FS Nord en Süd in kwaliteit verbeteren.

De door de ARD gestarte "Qualitätsoffensive" in Juni 2008 is hiermee afgesloten.

BR-Alpha is dan uitsluitend te ontvangen op transponder 93, 12.266 GHz.

 

Bron: www.br-online.de

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


dus BR-Alpha verdwijnt helemaal niet van de Astra. Zoals ik het nu begrijp gaat het over een dubbele uitzending op de astra die wordt stopgezet om de overige zenders op die transponder meer plaats te geven. Alleen maar goed nieuws, dus!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen zou BR-Alpha op 11836H vorig jaar al afgeschakeld worden, maar de Duitse kabelaars hebben een jaar extra tijd gekregen om het om te zetten.

 

Maar mooi dat het nu eindelijk gebeurt, de "Dritten" op 11836H (BR, HR, WDR Köln en SWR BW) bleven altijd een beetje achter in beeldkwaliteit.

 

BR Alpha zit ook op Astra 3A (23,5 oost) 12565V, die zal na 13 Juli gewoon blijven naar men zegt.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kan deze zender nu al niet vast in de fastscanlijst van Canal Digitaal komen?

Je kijkt nu heeltijd tegen een beeld met half tekstbalk aan.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...