Ga naar inhoud


(nog) steeds hakkelent geluid?


ronjans

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: ronjans
Kom het al tegen op het forum, maar toch nog de vraag daar het een oude post is.
Heb eindelijk het voor elkaar om de films te streamen naar de VU.
Alleen is het een hakkelent geluid.

Is er hier al een oplossing voor ?


ron


Dit hoorde ik ook toen ik met de DVDplayer een muziekdvd afspeelde met downmix aan. Na instellen op standaard AC3 en downmix uit is het OK. (geluid via Onkyo 5.1)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronjans
Origineel bericht van: ronjans
Thx,

dit is al beter.


merk wel dat je geen dolby meer heb op deze manier, dus nog niet echt opgelost


Ik denk dat je naar de audioinstellingen moet gaan kijken in je receiver / processor. Welke receiver heb je?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ronjans,

er is sprake in een ander forum dat er een dts-downmix plugin komt voor de VU+

of je der wat aan hebt is een andere kwestie, want zoals je al gemerkt hebt is elke downmix dus een ordinair PCM signaal zonder de dolby digital ruimtelijke effecten.

 

dts wordt enkel doorgegeven via de CPU en kan niet bewerkt worden

 

AC3 is een ander verhaal, dat kan weldegelijk worden verwerkt.

 

welke nu bij jou streamen van pc naar VU+ het probleem is, staat niet heel duidelijk in je vraag.

 

DAT een stream van pc naar VU+ kan stotteren is bekend daar in enkele gevallen VLC zelf een probleem heeft met de codecs van bepaalde bestanden en mediaformaten

er waren enkele berichten over hoe de VLC te optimeren, moet je goed zoeken. (onthou dat allemaal niet waar, mede omdat ik niet het streaming-principe gebruik)

 

als je echter niet streamt, maar een mount gebruikt op externe pc en de bestanden direkt afspeelt is het evenwel zaak de mount te optimeren

wat in jou geval van toepassing is schrijf je niet in de vraag

dus graag wat extra info...

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ronjans,
er is sprake in een ander forum dat er een dts-downmix plugin komt voor de VU+
of je der wat aan hebt is een andere kwestie, want zoals je al gemerkt hebt is elke downmix dus een ordinair PCM signaal zonder de dolby digital ruimtelijke effecten.

dts wordt enkel doorgegeven via de CPU en kan niet bewerkt worden

AC3 is een ander verhaal, dat kan weldegelijk worden verwerkt.

welke nu bij jou streamen van pc naar VU+ het probleem is, staat niet heel duidelijk in je vraag.

DAT een stream van pc naar VU+ kan stotteren is bekend daar in enkele gevallen VLC zelf een probleem heeft met de codecs van bepaalde bestanden en mediaformaten
er waren enkele berichten over hoe de VLC te optimeren, moet je goed zoeken. (onthou dat allemaal niet waar, mede omdat ik niet het streaming-principe gebruik)

als je echter niet streamt, maar een mount gebruikt op externe pc en de bestanden direkt afspeelt is het evenwel zaak de mount te optimeren
wat in jou geval van toepassing is schrijf je niet in de vraag
dus graag wat extra info...

ciao


Tonskidutch

ik "steam"een bestand vanaf een pc server naar de VU, en speel deze af via de mediaplayer en niet via VLC, heb dat eerst geprobeerd maar ik kom )(nog) niet it hoe je deze moet configuren met de instelling van "server"

maar dit zou toch denk ik niet een verschil moeten maken?

ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...