Ga naar inhoud


HDD defect van Sony Playstation


joker55

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft een Sony Playstation, en heeft toch wel 2 jaar gewerkt.

Nu dus blijft een groen LEDtje knipperen, en volgens SONY is dat of oververhit, of HD defect. Bij oververhit, na 1 dag zou hij moeten werken........nou, vergeet het maar, je hoort de HD tikken, en komt niet op toeren.

 

Sony vraagt ruim € 250 voor een refurbished, maar is een gewone 2,5" HD (laptop formaat). Gewoon kopen in de winkel, maar hoe krijg je dan de bootsoftware erop, en hoe kom je eraan?

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je voor de link, er staan wel wat leuke dingen tussen.

 

Helaas is de eerst eregel waar ze mee beginnen:

 

Wat heb ik nodig om een HDD te vervangen?

1.Een werkende, aangesloten PlayStation 3

2. ......

 

Daar ga ik dus meteen al de mist in, want je moet eerst een backup maken van de HD, en die is stuk bij mij, en niet meer benaderbaar, ook niet via een normale PC en op de USB aangesloten. De HD start niet op, blijft tikken en ratelen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het snel even doorgelezen ,maar als ik het zo lees ben je gewoon je game data kwijt (save games ) zonder back up.

 

De schijf zelf is wel te vervangen .

ik zou even wat meer moeite doen en ook even de reactie,s door lezen als ik jou was daar staat best wel bruikbare info tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eerder ermee gestoeid, (gewoon een nieuwe drive erin) maar loop vast met opstarten.

 

De beschrijving, zoals in de link beschreven wordt, is heel duidelijk, ik ben daar ook blij mee.

Maar bijv onder [playstation], punt 14 staat dat er op een externe opslag een backup gemaakt moet worden van de map: [instellingen] > [systeeminstellingen] > [backup hulpprogramma]

Die map is dus niet te benaderen.

 

Later staat er na het inbouwen van de nieuwe HD en aanzetten van de PS3 onder [Herstellen]

1.Zet je PS3 aan.

2.Nu kan het gebeuren dat het systeem je waarschuwt dat je niet de juiste systeemsoftware hebt. Sluit nu de tweede externe opslag aan op een van de USB-poorten op je PS3 en druk op je controller SELECT en START tegelijk in. Volg de instructies. Dit kan enkele minuten duren en zal je PS3 opnieuw opstarten. Als je de waarschuwing niet krijgt kan je meteen door naar de volgende stap.

 

Bij mij komt die melding dus ook, en ik heb geen externe opslag met de systeemsoftware.

En daar loop ik dus op vast!

Ik zoek een linkje, waar ik de systeemsoftware kan downloaden, en zodoende op een USB stick kan zetten.

 

NB: de file "PS3UPDAT.PUP" is slechts een update voor de systeemsoftware, niet zelfstandig te gebruiken, helaas.

Ik vind vele "PS3UPDAT.PUP" files.......allemaal updates.

 

toch fijn deze link, er stond zeker bruikbare info in, zeker dat (bijna) alle mappen los kunnen worden aangemaakt!

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien ergens te downloaden?

is er mischien iemand anders met een ps3 die een dump kan maken?

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb een PS3 en als ik je kan helpen zonder hem open te hoeven schroeven, doe ik dat graag.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik fijn vinden.

 

Kun je dan het volgende doen?

- Sluit een externe HD aan op de USB poort.

- Ga naar [instellingen] > [systeeminstellingen] > [backup hulpprogramma]: Kies hier voor [backup maken], daarna [Ja] en volg de instructies.

Waarschijnlijk komt er een waarschuwing, dat niet alles te recoveren valt (zoals diverse games save, trophys etc....) Is niet belangrijk, gaat mij om de systeemsoftware.

 

Verwijder in de backup de mappen: [Muziek], [Foto], [Video] en [Game]-mappen plus inhoud. Is voor mij niet belangrijk.

Als dit kleiner is dan 1 Gb, (eventueel zippen) wil je dan zo vriendelijk zijn om dit naar mij te mailen via de hotmail adres?

 

Ik zou geholpen zijn, denk ik!

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...