Ga naar inhoud


Problemen met de tweede en achteruit van Toyota Yaris Verso


AEO

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: POLAKS
Als je lekker ontspannen aan het rijden bent dan moet je er eens op letten of je hand op de versnellingspook rust.
Want dat is niet goed, je neemt zo de speling uit het systeem waardoor de slijtage toch wel hoger is.
(Dit is ook zo wanneer je je voet op een van de pedalen laat rusten.)
Klopt zorg ook dat je niet in de stoel gaat zitten tijdens t rijden dat verhoogt zn slijtage.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je hand op de pook legt lopen de synchronisatieringen aan wat idd extra slijtage veroorzaakt. Rijden met de voet op het koppelingspedaal zorgt ervoor dat je slip (dus slijtage) van de platen krijgt.

 

 

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Rijden met de voet op het koppelingspedaal zorgt ervoor dat je slip (dus slijtage) van de platen krijgt.



Pcies, automobilisten die zo rijden noemden men ook wel pedaalridders. smirk

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij altijd met beide handen aan het stuur, en nooit met mijn voet op de koppeling.

Toch vreemd dat zo`n kabel kan breken, en een nieuwe kost €220,- per stuk (er zitten er twee!).

Gelukkig kan die kennis er twee bij de sloop halen voor een aanzienlijk lager bedrag!

Als de auto klaar is ga ik hem inruilen (was ik toch al van plan), niet omdat hij zo slecht is, want ik kocht hem 8 jaar geleden tweedehands met 20280 km op de teller, terwijl er nu 95000 op staat.

Nog nooit heb ik er onkosten aan gehad.

En eerlijk is eerlijk, de wagen rijdt fantastisch!

Maar ik heb een Skoda Fabia Greenline Combi op het oog, en ik ga daar binnenkort eerst een proefrit mee maken, want het is een diesel.

Het leuke van deze auto is, dat hij BPM vrij is, tevens vrij van wegenbelasting!

Mijn Toyota Yaris Verso verbruikt minder dan de fabrieksopgave van Toyota. (die is 1:15,4).

Ik verbruik 1:16,8 en dat is netjes.

de Skoda verbruikt 1:29,5 volgens de opgave, en misschien rij ik er straks wel iets zuiniger mee.

Laten we zeggen dat ik 1:26,8 zou halen, dan is dat voor elke liter 10 km extra plus het feit dat diesel goedkoper is dan benzine, plus dat ik geen wegenbelasting meer hoef te betalen, plus dat ik dan in een nieuwe auto kan rijden!

Er zit dezelfde 1.2 TDI dieselmotor in als die van de Volkswagen Polo Blue Motion.

Skoda was vroeger een echte Oostblokbak, maar met dit merk is volgens mij tegenwoordig niks mis mee.

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: POLAKS
Origineel bericht van: AEO

Skoda was vroeger een echte Oostblokbak, maar met dit merk is volgens mij tegenwoordig niks mis mee.

Dat komt omdat bij Skoda (en o.a. SEAT), Volkswagen het tegenwoordig voor het zeggen heeft.


Weet ik iemand waar ik een lekkere gebakken vis kan kopen in de omgeving van Weert?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie
Nee, maar ik weet wel waar Abraham de mosterd vandaan haalt.


Die visboer zoekt Michel ook. Een beetje visboer heeft mosterd(saus). Kans op die euro extra voor de mosterd zou ik iig wel incalculeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Als je je hand op de pook legt lopen de synchronisatieringen aan wat idd extra slijtage veroorzaakt. Rijden met de voet op het koppelingspedaal zorgt ervoor dat je slip (dus slijtage) van de platen krijgt.

Hier blijkt weer uit dat je niet weet waar je over praat dat geld alleen als de pook direkt op de bak gemonteerd zit en dus niet als er een overbrenging met stangen en of kabels is.
In dat geval komt t gewicht van je arm gewoon op t scharniergewricht waar de pook in zit.
Maar goed meerdere hier hebben ooit naast een monteur gestaan en zijn t nu zelf ook.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...