Ga naar inhoud


[ONGEDIERTE] Last van mieren


sattools

Aanbevolen berichten

Ik had mijn verteld van het bakpoeder verhaal.

Ze had begrepen dat het om poeder moest gaan en heeft de werkster langs alle ramen en deuren krijt laten strooien.

Ik moest nog lachen dat mijn moeder het helemaal verkeerd zou hebben begrepen, maar nu zijn er al tijden geen mieren meer te zien.

Vandaag vertelde ook iemand op de radio dat hij goede ervaring had door gewoon een krijtstreep te trekken.

 

Dus als er nog mensen willen experimenteren?

Ik ben benieuwd of hier een toevalligheidje gaande is of dat het echt werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: satcat
Ik had mijn verteld van het bakpoeder verhaal.
Ze had begrepen dat het om poeder moest gaan en heeft de werkster langs alle ramen en deuren krijt laten strooien.
Ik moest nog lachen dat mijn moeder het helemaal verkeerd zou hebben begrepen, maar nu zijn er al tijden geen mieren meer te zien.
Vandaag vertelde ook iemand op de radio dat hij goede ervaring had door gewoon een krijtstreep te trekken.

Dus als er nog mensen willen experimenteren?
Ik ben benieuwd of hier een toevalligheidje gaande is of dat het echt werkt.
Werkt maar matig dat bakpoeder geeft meer rotzooi dan dat de mieren echt wegblijven in t begin zijn ze even geschrokken een dag later banjeren ze er weer doorheen.
Nu dan even mijn oplossing want ik werd er hier ook gek van duizenden liepen er hier in huis.
Nu ben ik mieren vrij met een hele simpele oplossing plastic doorzichtige beker met een laagje van 5 mm aardbeien siroop erin.
De hele meute marcheert er zo in en verdrinkt zit hij vol was hier zo 4 keer per dag even weggooien en weer nieuw erin.
Net zo lang tot ze allemaal wegblijven en dat duurt zeker een week.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook veel last van mieren. Aan binenzijde van de serre hele strepen wit zand. Lokdoosjes helpen niet. Buiten de grootste gangen opgezocht en het tuitje van Roxasept spuitbus er in. Doei mier. Bijzonder dier en milieu onvriendelijk maar ik ben er telkens 2 weken van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Hier ook veel last van mieren. Aan binenzijde van de serre hele strepen wit zand. Lokdoosjes helpen niet. Buiten de grootste gangen opgezocht en het tuitje van Roxasept spuitbus er in. Doei mier. Bijzonder dier en milieu onvriendelijk maar ik ben er telkens 2 weken van af.


Lokdoosjes werken in de praktijk alleen in het begin van het jaar t/m mei ongeveer.

Enigste manier om mieren effectief te bestrijden is met een middel dat meegenomen wordt het nest in en daar zo verspreid word dat koninginnen er mee in aanraking komen die kunnen dan geen eieren meer leggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Werkt maar matig dat bakpoeder geeft meer rotzooi dan dat de mieren echt wegblijven in t begin zijn ze even geschrokken een dag later banjeren ze er weer doorheen.


Bakpulver moet je in het nest (mierenhoop) gooien... op dat moment gebeurt er totaal niets, omdat ze daar niet van doodgaan... maar... als er vocht bijkomt in de maag, dan gaat het borrelen en ze ontploffen allemaal... klaar is kees.
Dat is iets wat in Noorwegen en Zweden wel vaker gebruikt wordt... nu ik hier over Bakpulver lees herinner ik het verhaal weer...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was onlaatst bij iemand die ook last had van mieren.

en hij heeft het opgelost door met koffiepads te strooien.

in iedergeval koffiedik.

erg gek maar ze blijven weg.

ik thuis proberen en wat denk je,.hij had nog gelijk ook.

volgens mij houden ze niet van de geur ofzo.

gewoon proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koffiedik, klopt idd nu je het zegt. Deden mijn ouders vroeger ook altijd.

 

Zelf gelukkig geen last van mieren gehad. Nu alleen van muizen, maar "onderschep" je op een route die openstaat in je huis. De rest is dichtgemaakt met roosters kleiner met een raster van max 5 mm.

 

Die krengen liepen tegen een muur omhoog van 1 meter om dan een ontluchtingsgat (stukje waar geen specie zit tussen 2 stenen) in te gaan.

 

Nu een klemmetje achter een gat die openstaat op maaihoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee hoor. Daar waar mijn tuin stopt gaat het over in een vrij armzalige suikerbieten weiland (plantjes hangen een beetje).

 

In mijn achterste deel van de tuin zitten wat holen van muizen, en die gaan een beetje aan de wandel om eten te scoren.

 

Het zijn kleine bruin/grijze veldmuisjes en alleen in de avond laat of de nacht actief.

 

Nu is het relatief rustig, maar in het najaar begint het feest en vang je bijna iedere nacht wel zo'n mormel.

 

Het ander "ongedierte" zoals padden, vossen, sprinkhanen, egels is een kwestiie van leven en laten leven. Kan je mooie foto's van "schieten"

Link naar reactie
Delen op andere sites

last van mieren gewoon een busje spuitlijm halen dan langs je gevel een dun straaltje spuiten en het probleem is direkt opgelost doe dit een keer per jaar en u buurman zal blij zijn met de mieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werd mij van de week ook gezegd toen ik aan bekenden vertelde dat ik een wespennest in de tuin had, het nest zat ik een holle biels. Hoe nuttig ze ook zijn, ik moet ze niet in mijn tuin hebben dus heb ik een professional ingehuurd om het te verwijderen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...