Ga naar inhoud


Astra 19.2 via automatische schotel


JeanuitB

Aanbevolen berichten

Alles werkt goed met mijn Magic sat digital plus CI , behalve via Astra 19.2 Deze satelliet is onvindbaar sinds een paar weken. Waarschijnlijk zijn de zoekcriteria veranderd. Wie weet de nieuwe zoekcriteria ?

Was ( en werkt niet meer ):

1 11.322 V Y A

2 10.729 V N A

3 V A

4 V A

5 V A

 

Weet er iemand de zoekcriteria voor Astra 23.5 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Peter,

Ik heb van alles reeds geprobeerd, ook analoge transponders op Astra 19.2 De schotel blijft gewoon wat draaien met als eindresultaat: geen sateliet gevonden.

Op Astra28, hotbird, Hispasat e.d. geen enkel probleem. Wat zijn de juiste zoekcriteria voor Astra 19.2? eventueel ook voor Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen neen, Ik heb wel degelijk kennis van zaken. Ik zoek gewoonweg een antwoord op mijn vraag: Wat zijn de 5 zoekparameters voor mij Teleco Magic sat 2002 CI om deze schotel te richten op Astra 19.2 (eventueel op astra 23.5).Ik ben zeker dat deze zoekfrekwenties of transponders zijn veranderd een week of twee geleden.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De service van Teleco is een dikke zero. Hoe dan ook ik zoek gewoon een antwoord op de eerder gestelde vraag. Ik heb degelijk een Magic sat digital Plus CI systeem (9jaar oud) van Teleco. Werkt perfect via alle sats behalve astra19.2 sinds een 14-tal dagen. Voor de latere systemen van teleco is er wel een oplossing.

Ook heb ik voordat ik deze vraag stelde, wel degelijk gezocht op het internet voor een oplossing.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat het

1 11.332 H Y A

moet zijn: dit is de transponder van kabel eins.

 

Vond dit als parameters voor astra 2:

Criteria Frequentie Pol. Signal Mode Signaalmodus

1 12129 MHZ V Y Digital 1 MHZ +12.129 V Y Digital

2 10729 MHZ V N Analog 2 10.729 MHZ V N Analoge

3 11322 MHZ V N Analog 3 11322 MHZ V N Analoge

4 12188 MHZ H Y Digital 4 12188 MHZ H y Digital

 

Volgens mij kun je hier dus gewoon gegevens invullen voor de signaal sterkte meter. Dus bijv: 12574 H Digitaal (BVN)

en voor astra 3: 11914 H digitaal (regionale zenders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt goed met mijn Magic sat digital plus CI , behalve via Astra 19.2 Deze satelliet is onvindbaar sinds een paar weken. Waarschijnlijk zijn de zoekcriteria veranderd. Wie weet de nieuwe zoekcriteria ?

Was ( en werkt niet meer ):

1 11.322 V Y A

2 10.729 V N A

3 V A

4 V A

5 V A

 

Weet er iemand de zoekcriteria voor Astra :

 

10 juli 2010:

 

Das Vierte heeft analoge uitzending Astra geheel stopgezet

 

Vrij plotseling heeft de Duitse commerciële zender Das Vierte haar analoge uitzendingen via de Astra op 19.2 graden oost begin juli uitgeschakeld. De zender wilde overigens wel bezuinigen. De zender stelt echter nog in 85% van de Duitse huishoudens te kunnen worden ontvangen.

 

De afschakeling van Das Vierte/MediaShop op de Astra transponder was niet aangekondigd maar ongetwijfeld hebben de eigenaren van de zender de kans aangegrepen om ermee te stoppen. Astra moedigt zelf zenders ook aan om analoge uitzendingen te stoppen. De transponder werd ook vrijwel direct vergeven aan het Spaanse Digital+.

 

Das Vierte is een Duitse commerciële zender die nu in bezit is van Phoenix Medien AG. Feitelijk gebruiken ze nog altijd de licentie van het vroegere NBC Europe voor wat betreft Duitsland. Echt goed scoort de zender niet en deze is dan ook al meermaals van eigenaar gewisseld. Er worden vooral wat oudere Amerikaanse (en vertaalde) import-series en-films op uitgezonden.

 

De wissel heeft geen gevolgen voor kijkers in de Benelux aangezien iedereen hier al jaren digitaal kijkt. Wel blijkt maar weer eens de 'schaarste' die er heerst op de Astra op 19.2 oost. Immers werd direct na afschakeling de transponder (10729 V 22000 8PSK 2/3) gedigitaliseerd en deze is dus per direct verhuurd aan de grote Spaanse klant Digital+ van Astra.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost. Aan allen bedankt voor de reacties. Ik heb de zoekfuncties inderdaad moeten aanpassen voor Astra 19.2 WAS 11.322 V Y A en 10.729 V N A.

NU 11.494 H Y A en 10.964 H Y A. Daarna kon ik in mijn motorhome weer probleemloos naar TV Vlaanderen e.d. kijken via Astra 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...