Ga naar inhoud


Hulp bij Netgear Nas RND2101


Nowtv

Aanbevolen berichten

Wie kent deze netgear nas.

En weet hoe je een groepen aan kunt maken.

En users, die dan wel of geen rechten hebben in een groep.

En met en zonder een inlog password.

Ik krijg namelijk geen toegang tot groepen.

Ik gooi hem zo naar buiten, wat een onding.

Ik heb twee Qnaps draaien, maar die zijn een stuk handiger in te stellen, en te beheren.

 

Ook lekker dat de beheer software in alle talen behalve in het Nederlands is.

Volgens mij is dit de miskoop van de week.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij staat dat vrij duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing die ik ff gedownload heb.

 

ftp://downloads.netgear.com/files/ReadyNAS_UM_02Apr08.pdf

 

Ik neem aan dat je wel users hebt aangemaakt (wel of niet in een groep)

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je bij manage shares de default op:

 

Write Access with exceptions – Either (1) access to this share is read/write and allowed only

for specified hosts, (2) access is read/write except for one or more users or groups that are

restricted to read-only access, or (3) access is disabled except for one or more users or groups

that are granted read/write privilege.

 

en daar bij Write enabled de naam (namen) die je toegang wil geven (read/write)

 

Ik kan het niet uittesten ik heb nooit zo'n ding gezien, maar dit haal ik uit de manual

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb die ook gedownload.

Maar de rechten gaan gewoon niet.

Wel als ik de boel open zet voor iedereen.

Maar als je dat uitzet dan kom je er niet in.

Heb de rechten volgens mij goed gezet.

Ik begrijp er werkelijk niets van, en ja ook handig een NL uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel blijven schelden op de interface maar dat gaat niet helpen....

 

Wat staat er dan bij default rechten bij die map?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een beta firmware gevonden en in het nederlands.

Echter is dit geen verbetering om rechten aan een map te koppelen.

Het werkt op een dusdanige manier, dat het niet te snappen valt.

Of het werkt gewoon niet, iets van die strekking.

Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar werkt niet zoals gewenst.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een apparaat is waar je een cursus voor moet volgen, of gewoon een ander merk kopen.

Het is ook jammer dat er geen NL forum is van deze nas.

Iets wat met Qnap wel het geval is.

Ook de firmware updates komen met Qnap ook veel vaker.

Ik probeer vandaag nog wat, anders vanavond in de doos en retour.

En ga ik een dual Qnap erbij halen, die heb je in 10 minuten volledig up and running.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... Ik denk dat de juiste kennis ontbreekt eerlijk gezegd. Maar veel succes met je Qnap

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die pdf laat wel een redelijk compleet beeld als indruk achter wat die NAS kan...misschien is het NFS gedeelte qua uitleg wel wat povertjes

 

maar als je al 2 QNAP's hebt zou ik bij noodzaak ook een derde QNAP nemen

mede wegens je ! ervaring ermee en omdat je super eenvoudig naar elkaar kunt backuppen en restoren.

 

je kent de webinterface en de methodiek van QNAP en die is goed en krijgt veel ondersteuning bovendien zijn de modellen altijd aan de bovenzijde van de NAS charts (smallnetworkbuilder)

ik zou inderdaad omruilen.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels contact met iemand gehad die deze nas ook kent.

En deze geeft ook aan dat het een brak apparaat is.

De logica is totaal niet aanwezig, ontkenningen en bevestigingen die tegendraads zijn.

Een ander groot probleem is de traagheid na bepaalde wijzigingen.

Een aantal zaken zijn alleen via commando,s in te stellen.

En niet via de interface, wat dus niet handig is.

Hij kende de Qnap ook, en gaf ook aan dat die een heel stuk handiger in elkaar steekt, en doet wat je vraagt.

Wat met deze netgear nog wel eens wil tegenstribbelen.

Helaas bevestiging hiermee dat het geen handig apparaat is.

En gaat hier dan nu na een reset de doos in, en gaat weer plaats maken voor een Qnap.

En is niet geheel onkunde, het is gewoon een onhandelbaar apparaat, maar winwiz je mag het voordoen als je denk dat je meer kunde hebt, kijken wie het laatst lacht.

Einde verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik hoef zo'n ding niet. Ik heb mijn eigen oplossing die praktisch ongelimiteerd door kan groeien. Als er een nas zou komen zou het een Synology zijn. Het probleem kan zijn dat je dingen wil doen alsof het een Qnap is maar de methode van de Netgaer anders is. Je wordt dat gehinderd door kennis van een ander apparaat.

 

Ik kan alleen maar kijken in de manual en dat ziet er logisch uit. Belangrijk is om de default rechten van een map goed te zetten, (Ik heb daar ook een vraag over gesteld maar geen antwoord op gekregen) voor de rest kan moet ik alleen maar gokken hoe de instellingen staan en wat de resultaten zijn.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...