Ga naar inhoud


[Venton] HD200 Secret menu - kleine review


M_Z

Aanbevolen berichten

Vandaag me eens gestort op een low budget HD ontvanger met CCcam ondersteuning. Deze Venton HD 200 S zou zelfs CCcam server kunnen zijn voor je interne netwerk uiteraard.

Dat heb ik nog niet getest, maar een verbinding maken met mijn Dreambox heb ik wel al getest en dat werkt erg simpel en gewoon goed. Natuurlijk zijn het geen bijzonder snelle zaptijden, maar voor dit geld een heel leuke optie. Eenvoudig via de afstandsbediening in te geven in een verborgen menu.

 

Dit kun je activeren in de software 3.15 door in het hoofdmenu naar "Harde Schijf" te gaan, en dan op de regel "Netwerk" gaan staan. NIET IN DIT MENU GAAN, gewoon op het regeltje staan. En nu druk je op 8888 (vier keer op acht dus). Je ziet opeens twee extra menuutjes erbij en hierin kun je dus de gegevens gaan invoeren.

 

De kaartlezer leest zonder problemen de seca3 kaarten van TV Vlaanderen, Telesat en Canaldigitaal. Er zitten twee kaartgleuven in en twee CI slots. Je kunt dus theoretisch alle drie de kaarten van deze providers in de ontvanger steken, en dan hou je nog een CI slot over voor een leuk sex-kaartje bijvoorbeeld.

 

Ook Nederland 1HD functioneert prima, de server geeft aan dat de Venton draait op CCcam2.1.3 (en dat lijkt me een verbetering t.o.v. andere goedkope HD ontvangertjes zoals Edision en Vizyon die nog op 2.0.11 draaien).

 

Wat me nog opviel is dat de Venton HD100S met een externe voeding werkt en dus ook op 12v gebruikt kan worden. Deze grotere broer die precies dezelfde afmetingen heeft, is uitgerust met een gewone interne voeding.

 

Als ik nog meer leuke dingen zie, meld ik me weer.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is nieuwe firmware uit van vandaag:

 

Nieuwe software voor de Venton ms2 3.16

 

Welke nieuwigheden:

- 3 nieuwe Sky-HD-zender via interne (binnenhuis) server mogelijk.

- actuele Tranponder wordt bij manueel kanaal zoeken niet overschreven.

 

File heet 20100819_venton200HD_ms2_3.16.upd (ff googlen)

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook Nederland 1HD functioneert prima, de server geeft aan dat de Venton draait op CCcam 2.1.3


Op mijn orginele DM 800 HD was NL 1 HD met 2.1.3 juist
een probleem waardoor ik 2.1.4 geinstalleerd heb.

Voor mezelf is er nu ook een Venton 200 HD onderweg, ben benieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snoopy
Inmiddels gevonden, gekleurde functie toetsen onder de firmware update.

Venton blijft freezes houden op History HD en Discovery HD.
National Geographic HD is wel OK. Heeft duidelijk met
de ECM pakketjes te maken, om de 10 seconden.



Hier bij mij staat reeds ook al een tijdje een Venton te spelen.
Software versie: 3.16
Bootloader: 3.08
En tot hier toe zeker nog geen enkel probleem van freezes opgemerkt op deze kanalen of gelijk welk ander kanaal.
Ik heb dit getest met zowel een originele smartcard als met een SmartWi en werktte perfect.

Met een sharing nog niet uit kunnen testen, maar zal eens zien wat ik kan doen tegen deze avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe software voor de Venton HD200 versie ms2 3.17

 

Wat is er nieuw:

1. In het zoekmenu is de editing uitgeschakeld, enkel selectie toegelaten voor één bestaande transponder. Editeren kan in de "Edit TP lijst"

2. In het taalmenu is de benaming "Hollandish" gewijzigd in "Nederlands"

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...