Ga naar inhoud


[TF7710PVR] bedrijfszekerheid Topfield 7700/7710


marcow

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik las op het forum dat er nogal wat problemen zijn/waren

met de Topfield 7700/7710 en in een test van 2008 las ik

dat dit type ontvanger geforceerd op de markt is gebracht

met nogal wat hardware problemen.

 

Kan iemand mij vertellen wat nu de stand van zaken is

met name de software en voedingsproblemen.

Is dit door de fabrikant aangepast of loop ik het risico

als ik nu deze ontvanger aanschaf nog tegen de eerder

genoemde problemen aan te lopen.

 

De 7700 wordt afgeraden omdat deze niet voor de Nederlandse

markt geschikt zal zijn.

Is dit juist?

 

Gaarne advies

 

MVG Hansvw

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Hans,

 

Ikzelf heb een 7700HSCI en ben er eigenlijk best wel tevreden mee. Qua beeld is het ding prima en ook de optie tot het aansluiten van een externe HDD vind ik helemaal geweldig (scheelt gelijk veel warmte). Qua software ben ik eigenlijk geen probleem tegengekomen.

 

Doch zijn er inderdaad wel een aantal hardwarematige problemen. Zoals je al stelde is de voeding inderdaad de achilleshiel van dit type. Of deze verbeterd is durf ik niet te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat een fabrikant eerst een voorraad kwijt moet, alvorens ze eventuele problemen op kunnen en willen lossen bij nieuw te produceren ontvangers (als dat al gebeurd, want hé, ze gaan toch allemaal nét buiten de garantie stuk). Stomme is dat voor nog geen 2 euro meerprijs de voeding véél betrouwbaarder gemaakt zou kunnen worden door degelijke caps toe te passen. Van de andere kant als je er 200.000 verkoopt...

 

Groet,

Michael

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

Ik heb de 7700 HDPVR nu een maand of 8 en ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Vwb de warmte ontwikkeling ben ik wel een beetje huiverig, maar probeer de warmte dmv een op de kap geplaatste ventilator te verminderen. Gewoon een 12V fannetje uit een pc, draaiend op 4 Volt en mijn Toppie wordt lang zo heet niet meer.

 

Hoezo de 7700 is niet geschikt voor de NL-markt? Ik draai op de 7700 (die technisch gewoon identiek is met de 7710) de software van de 7710. Software is weliswaar gepatcht, maar draait als een tierelier.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn TF7710 ( met een "niet-nederlands" ID nr. ) draait als een tierelier, ondanks de vroegere kritieken op deze receiver ! Heb vroeger wel even moeten experimenteren met de juiste CI module en firmware om dit resultaat te krijgen. Ik maak me voorlopig nog niet zoveel zorgen betr. de warmte-ontwikkeling, ik heb het apparaat zodanig opgesteld dat de warmte naar alle kanten vrij afgevoerd kan worden. Overigens produceren de meeste receivers vrij veel warmte. Wel heb ik de volledige elko set op voorraad, mochten er ooit problemen komen met de voeding ( voor nog geen 20 euro, incl. verzendkosten ). Deze kosten kunnen de pret toch niet drukken ?

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

7700HSCI <> 77x0HD PVR, lijkt er niet eens op... sleep

Dus heeft het ook weinig zin om je ervaring te posten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar verschillen? confused

 

Een 7700HD PVR of 7710HD PVR is een twin-tuner met interne harde schijf die compleet anders is opgebouwd dan een 7700HSCI.

 

Je kan net zo goed met een Dreambox vergelijken en zeggen dat daar ook wel eens elco's in kapot gaan.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Een paar verschillen? confused

Een 7700HD PVR of 7710HD PVR is een twin-tuner met interne harde schijf die compleet anders is opgebouwd dan een 7700HSCI.

Je kan net zo goed met een Dreambox vergelijken en zeggen dat daar ook wel eens elco's in kapot gaan.


Die gaan ook kapot in de dreambox wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Die gaan ook kapot in de dreambox wink


En dat is waar de overeenkomst stopt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen met de 7710 zijn niet zo positief. Zowel op hardwaregebied als op software/firmware-gebied vind ik het een heel erg slecht apparaat. Er zit een "auto-decode" functie in de firmware die alles behalve auto is en een vrije indeling van de kanalen is bij de NL software niet mogelijk (behalve met een zeer ingewikkelde truuk).

Mijn 7710 is inmiddels binnen het jaar al drie keer defect geweest. Eerst de voeding en daarna twee keer een nieuw moederboard. Dan ben je dus gewoon je ontvanger drie keer drie weken kwijt. Als je op het punt staat deze ontvanger te kopen zou ik nog eens goed bekijken welke andere alternatieven er zijn.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon de bovenkap los liggen.

Als ik tv kijk en niet opneem of weergeef, dan is de harde schijf ontkoppeld, want dat scheelt ook veel in de warmte.

Bovendien verbruikt de ontvanger dan ongeveer 10 Watt minder.

Ben ik van plan om iets op te nemen, dan doe ik gewoon het stekkertje van de harddisc er eerst even in, voor het inschakelen van de ontvanger.

Werkt prima en verlengt ook nog eens de levensduur van de harddisc.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...