Ga naar inhoud


Vervelende verkoop truc van Canal Digitaal


Gast LadderSat

Aanbevolen berichten

Ik ben al jaren klant bij Canal Digitaal met het familiepakket. Twee weken geleden werd ik gebeld door CD met de vraag of ik het Entertainment pakket wil proberen. Als ik dan binnen twee maanden op zou zeggen dan kan dat zonder problemen zo werd mij verteld. Bovendien zou ik dan zes maanden lang gratis HD-pakket erbij krijgen. Normaal gesproken doe ik niet aan dit soort acties mee maar helaas ben ik er deze keer wel op ingegaan. Spijt! Ten eerste werd het proefpakket niet geactiveerd. Na een emailtje werd mij door CD meegedeeld dat het wegens technische problemen nog niet was gebeurd maar dat ik zelf via een link het proefpakket alsnog kon activeren. Heb ik gedaan maar het HD-pakket is niet geactiveerd. Nu ben ik het eigenlijk al weer zat en wil ik opzeggen. Dat kan alleen maar telefonisch, kosten € 0,15 per minuut. Ik hang al meer als een kwartier aan de telefoon in de wacht maar CD neemt niet op. De tikker loopt lekker door bij hun. Is makkelijk verdiend. Begrijpt CD dan niet dat dit soort verkooptechnieken hopeloos ouderwets is en niet goed voor de relatie met hun klanten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan me erg voorstellen dat deze situatie erg frustrerend is. Gemiste kans voor CD als je het mij vraagt. Maar inderdaad kan het via de mail. Vraag alleen wel ALTIJD om een ontvangstbevestiging, zo weet je zeker dat ze je niets kunnen maken wanneer ze plots je mailtje kwijt zijn geraakt en jij daardoor aan een pakket vastzit waar je eigenlijk geen interesse in hebt.

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 20 minuten had ik eindelijk iemand aan de lijn. Ik moet zeggen dat deze medewerker zich verontschuldigde, volgens hem was het erg druk waardoor het zo lang duurde. Hij heeft gelijk in orde gemaakt dat het entertainment pakket na twee maanden stopt en bood ook gelijk aan om mijn familie pakket met een nieuw jaar te verlengen waarvan dan de eerste twee maanden gratis zijn. Overigens wist ik niet dat het opzeggen ook per e-mail kan, dit staat ook nergens op de website van CD vermeld (voorzover ik heb kunnen vinden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

de optie staat er inderdaad rooskleurig bij. Ik dacht WAT EEN SERVICE!

 

Optie in het menu:

 

Zenderpakket opzeggen

 

Vervolgens kies je deze optie waarna je er achter komt dat je blij gemaakt word met een dode mus:

 

Je krijgt dit scherm dan in beeld:

 

Om uw abonnement te wijzigen of om op te zeggen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-9323 (0,15 cent per minuut, kies optie 9 in het keuzemenu).

 

Onze medewerkers staan van maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 21:00 uur en op zondag van 10:00 tot 18:00 uur klaar om u van dienst te zijn. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen wij u uw smartcardnummer bij de hand te houden. U vindt uw smartcardnummer op de achterkant van uw smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd per e-mai lopzeggen. Dat is niet alleen bij CDS zo, dat is bij alles zo.

Een e-mail is ook een vorm van schriftelijk opzeggingen.

http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/

 

als je een pakket kunt kopen per e-mail, dus via hun site kunt aanschaffen, kun je het ook via hun site opzeggen, is wettelijk geregeld. Dus ook e-mail wordt gelijk gesteld als schriftelijk.

Het is artikel 267 van het wetboek:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/267.html

 

Zelf ook een keer een gratis proefabo gehad, maar per e-mail via "mijn Canaal" omgeving opgezegd.......was geen probleem.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens is allang van overheidswege opgelegd dat een betaalnummer geen kosten mag berekenen zolang je in de wacht staat.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boaz,

 

Dat zou eerst wel de bedoeling zijn dat je de wacht tijd niet hoefde te betalen. Echter dat goede plan is niet doorgegaan omdat de hogere heren van mening waren dat hiermee gemanipuleerd kan worden. Om die reden hebben ze een maximum tarief opgelegd. Als je 09009292 belt hoor je zoveel cent per minuut met een maximum van 35 euro! Het informatie nummer van Canal Digitaal was 20 eurocent per minuut. Vanaf 20 cent per minuut moet je zo een maximum verplicht vermelden. Omdat kennelijk CD dit niet wilde hebben ze het tarief met 5 eurocent verlaagd. Ik had ooit het alternatieve nummer van CD maar dat werkt helaas niet meer. Denk bv aan de site vraagalex.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...