Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] SOFTWARE BINNENKORT


amrabed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik moest wel even lachen om jou posting, is grappig ,maar helaas heb je wel gelijk, overigens weten ze bij Rebox ook wel dat het lang duurt.(alleen doen ze er geen ruk aan)

Als je je eigen dan afvraagd waarom het zo lang duurt, geloof ik zelf niet in het verhaal van aanpassen voor CD nederland compatible maken, daar heb je geen weken voor nodig.

Waarschijnlijk hebben ze iemand in loondienst die niet ECHT kapabel is om software te veranderen.(mischien z,n CV nog 1x nakijken.

Geloof me er zijn mensen in de sat wereld die hadden die software al 10x aangepast en verbeterd, en dan heb je het over mensen die dit voor de hobby doen.

Maar hoogst waarschijnlijk heeft het te maken met prioriteiten en dat is Rebox niet.(denk ik).

Ik kan Rebox ook niet begrijpen, het blijft een moeilijk clubje daar in Haarlem.

Ik zeg er wel bij dat ik op dit moment weinig problemen heb behoudens het zomaar af en toe vastlopen uit het niets.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopen dat het wachten beloond wordt dan smile

 

Maar aangezien het zo lang duurt, zullen er wel wat problemen ermee zijn.. Van de alternatieve firmwares zijn er ondertussen twee versies uitgekomen, de v31 en de v34 ... Sommige van de forumgangers zijn zelfs teruggegaan naar de V31, waardoor ik zelf denk dat ze de V34 misschien toch nog niet stabiel genoeg vinden om deze uit te brengen..

 

Ben benieuwd...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
.waardoor ik zelf denk dat ze de V34 misschien toch nog niet stabiel genoeg vinden om deze uit te brengen..

Ik denk dat je met deze opmerking heel dicht bij de werkelijkheid zit.
Kijk maar op het Fortis en Octagon Forum, ook daar is de .34 versie pas heel recent opgeleverd en levert problemen op.
Freezes en hangen zijn een van de problemen waarbij Octagon om dit probleem te omzeilen zelf adviseert om terug te gaan naar de vorige versie en om de HDD in FAT32 te formatteren i.p.v. Journaled.

Wat is nu beter, SW uitbrengen die (nog) niet deugt of wachten totdat de problemen zoveel mogelijk zijn opgelost?
Men kan nu wel op Rebox afgeven maar elders is het ook geen steek beter.
Het gras is schijnbaar bij anderen altijd groener.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: CronoS
.waardoor ik zelf denk dat ze de V34 misschien toch nog niet stabiel genoeg vinden om deze uit te brengen..

Ik denk dat je met deze opmerking heel dicht bij de werkelijkheid zit.
Kijk maar op het Fortis en Octagon Forum, ook daar is de .34 versie pas heel recent opgeleverd en levert problemen op.
Freezes en hangen zijn een van de problemen waarbij Octagon om dit probleem te omzeilen zelf adviseert om terug te gaan naar de vorige versie en om de HDD in FAT32 te formatteren i.p.v. Journaled.

Wat is nu beter, SW uitbrengen die (nog) niet deugt of wachten totdat de problemen zoveel mogelijk zijn opgelost?
Men kan nu wel op Rebox afgeven maar elders is het ook geen steek beter.
Het gras is schijnbaar bij anderen altijd groener.


Helemaal gelijk in, MAAR.

Kan Rebox niet een stukje feedback doen op hun site BV

IVM probelemen nw software versie 34 zal de nw relaese software even op zich laten wachten, wij proberen ZSM de nw software vrij te geven.(dit is maar een voorbeeld)

Of, ivm problemen nw software versie 34 wordt er op dit moment hard gewerkt aan de versie 35, onze excusse voor het ongemak.
Of dat ze jou (Jurgen wat hadden laten weten).

Ze weten namelijk wel te communiceren via Jurgen dat eerdaags nw software uitkomt.
Maar goed verplicht zijn ze niks, het gaat hier om een stukje communicatie/service naar de klant,dan krijg je dit soort topic,s niet




Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik alleen maar volledig mee instemmen.

 

M.n. de genoemde Feedback via hun site lijkt me een goede optie om de klanten te informeren.

Nu moest ik overigens ook ontdekken dat zowel Fortis als Octagon geen verdere Feedback aangaande het uitbrengen van software op hun site geven.

Wellicht zijn zij allen, incl. Rebox, teveel afhankelijk van de fabrikant in Korea.

Zo lang daar geen heldere uitspraken vandaan komen kan de Importeur / Reseller schijnbaar ook nauwelijks iets roepen zonder verwachtingen te creëren.

Gewoon maar weer afwachten totdat weer iets moois gaat bloeien.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hier kan ik alleen maar volledig mee instemmen.

M.n. de genoemde Feedback via hun site lijkt me een goede optie om de klanten te informeren.
Nu moest ik overigens ook ontdekken dat zowel Fortis als Octagon geen verdere Feedback aangaande het uitbrengen van software op hun site geven.
Wellicht zijn zij allen, incl. Rebox, teveel afhankelijk van de fabrikant in Korea.
Zo lang daar geen heldere uitspraken vandaan komen kan de Importeur / Reseller schijnbaar ook nauwelijks iets roepen zonder verwachtingen te creëren.
Gewoon maar weer afwachten totdat weer iets moois gaat bloeien.



Ik ben ook een voorstander van een goed werkende software i.p.v. updates die achter af niet goed werken,(dit is geen verwijzing naar OCTAGON, FORTIS en of ander merk).

ik vind wel dat REBOX in gebreke blijft zo lang deze BOX niet voor 100% werkt en de beloofde functies goed werkend zijn toegevoegd.

Het minimale wat REBOX kan en moet doen is naar on toe communiceren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Communicatie is helaas niet hun sterkste kant. Heb 2x een email gestuurd met de vraag hoe je een TV moet inleren in de afstandbediening. (Want wat in de gebruiksaanwijzing staat klopt voor geen meter)

Ze hebben niet eens het fatsoen om antwoord te geven... smirk

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Peter,

 

Misschien zie ik het verkeerd maar zijn dit geen vragen die de dealer al dan niet i.s.m. de importeur moet beantwoorden.

M.a.w. moet je deze vragen niet aan de dealer stellen i.p.v. aan Rebox?

Rebox is maar een klein bedrijf en ik kan me zo voorstellen dan zij simpelweg te weinig capaciteit hebben om deze service te kunnen verlenen.

 

Wel ben ik het met je eens dat ze het fatsoen moeten opbrengen om op zijn minst een reactie op jouw mail te geven al verwijst die maar naar de dealer.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, ook de importeur heeft zijn verantwoordelijkheden, al is het eerste aanspreekpunt je dealer.

 

Met name met de afstandbediening, weet de dealer het meestal ook niet, dan moet je toch van de importeur in ieder geval een antwoord krijgen.

 

Je mag er dan vanuit gaan, dat zij de kennis in huis hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
..dan moet je toch van de importeur in ieder geval een antwoord krijgen.

Ik spreek ook niet tegen dat de importeur zijn verantwoordelijkheid moet hebben en de kennis niet in huis heeft.
Ik ben het alleen niet mee eens dat de importeur een gesprekspartner van de klant moet zijn.
De gesprekspartner van de klant is de dealer en als die het niet (meer) weet dient die contact met de importeur op te nemen.
Waarvoor zijn anders de dealers door de importeur gecontacteerd.
Dat de dealers soms een potje van maken zegt meer over de dealers dan over de importeur.
Als jij een probleem hebt met b .v. je auto, met de TV, met de fiets of wat dan ook, dan ga je toch ook naar de dealer en niet naar de importeur.
De importeur ziet je al aankomen want die stuurt je linea recta naar jouw dealer waar je het product hebt gekocht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, ik begrijp jou standpunt. alleen jammer dat de dealers zijn, die alleen verkopen, en verder totaal geen service verlenen.

 

En als de dealer je niet verder wil helpen, zou ik ook te raden gaan bij de importeur.

 

Maar je hebt gelijk, het eerste aanspreekpunt is je dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als jij een probleem hebt met b .v. je auto, met de TV, met de fiets of wat dan ook, dan ga je toch ook naar de dealer en niet naar de importeur.

Als ik een vraag/storing met mijn printer heb ga ik direct naar HP. Wordt meteen opgelost.
Als ik een vraag/storing met mijn tv heb ga ik direct naar Philips. Wordt meteen opgelost.
Het kan dus wel als de wil (en expertise) maar aanwezig is...

Het heeft ook weinig zin, als je een vraag aan een dealer stelt, waarvan je weet dat die er geen antwoord op heeft.
Het enige wat het oplevert is een week extra vertraging...


VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik wil ook niet zeggen dat het niet kan, om direct contact op te nemen met de importeur.

 

Maar eigenlijk is in eerste instantie de dealer het eerste aanspreekpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...