Ga naar inhoud


Radio 4 Surround


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

vreemd, dan neem ik aan dat er ook geen geluidsspoor wordt herkend door de beide ontvangers.

Heb je wel geluid op radiozenders die in dolby digital 2.0 uitzenden? Voor zover ik weet is radio 4 de enige radiozender die in surround uitzend.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Niets... Het blijft volkomen stil op 4Surround. En dat dus bij beide ontvangers. Op de Rebox wel geluid. Er zit dus iets geks in die stream of in de hardware van de ontvangers.


Als ik in mijn Vantage (die ik gebruik met interne kaartlezer) een Irdeto2 kaart stop, doet ie het wel.

Groetjes,
D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NOS brengt het als iets geweldigs, maar ze lopen natuurlijk weer eens vreselijk achter op het buitenland.

En dan zenden ze beeld ook nog met MPEG geluid, dat ik bij HD films niet mee kan branden op blu ray, dus eerst omstandig moet bewerken tot AC3.

Nou ja HD is bij de publieken en commerciëlen via CD door hoge compressie (passen er fijn meer zenders op de transponder) hooguit 5 Mb/sec- vergelijk Arte met zomaar 13 Mb/sec bitrate...

BD is vaak rond de 24 Mb/sec.

En zo goed is de gecomprimeerde DD 5.1 nou ook weer niet, hetgeen iemand die al eens een blu ray disk met DTS Master Audio beluisterde zal beamen.

Voor kwaliteitssound van klassieke muziek zou u geen DD moeten willen, maar ja, als er niks anders wordt uitgestraald...

DD blijft een lage resolutie geluid in tegenstelling tot SACD en sommige BD decoders van Dolby en DTS.

En ook downloads zoals FLAC.

Maar ik dwaal af... sick

Genoeg gemopperd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...