Ga naar inhoud


ADVIES gevraagd bij aankoop installatie


Hemant

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: winwiz
Ik denk dat 90% van de uitgebrachte muziek momenteel verkracht wordt door dit soort praktijken. Nog erger is de radio, daar gooien ze nog even een optimod er overheen en dan is het helemaal om te huilen. Ik luister dan ook bijna nooit radio


juust!...

het probleem wordt bij een goede installatie alleen maar erger.

klinkt een middelmatige mp3 op een normale radio nog redelijk goed (iig beter dan FM), klinkt dezelfde mp3 op een goede installatie (goede speakers, versterker) ineens bagger, gejengel en ´onderwater´ geluid.

gecomprimeerde audiobestanden hebben dan ook ineens ´arifacten´ zoals men bij gecomprimeerde video tegenkomt.

nu ´storage´ niet meer zo duur is ga je (ik althans) met een grote verzameling ook steeds meer mp3´s vervangen door zgn. ´lossless´ formaten.

(en dan heb ik niet eens zo´n dure installatie, een setje 7.1 onkyo speakers met een jvc versterker, wel alle bronnen digitaal, dus de amp als dac en alles goed gebalanceerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@winwiz en @raas,

 

 

Ik denk dat een goed voorbeeld van hoe het niet moet de CD van Van Halen, Balance, is. Op het moment dat het nummer moet knallen krijg je idd zo'n afgevlakt, samen geknepen geluid. En dan te bedenken dat dat toch al een wat oudere CD is inmiddels.

 

Wat betreft MP3, deze gebruik ik en zet ik over naar Wav wanneer ik er op een andere manier niet meer kan aankomen, je moet soms wat, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@winwiz en @raas,


Ik denk dat een goed voorbeeld van hoe het niet moet de CD van Van Halen, Balance, is. Op het moment dat het nummer moet knallen krijg je idd zo'n afgevlakt, samen geknepen geluid. En dan te bedenken dat dat toch al een wat oudere CD is inmiddels.

Wat betreft MP3, deze gebruik ik en zet ik over naar Wav wanneer ik er op een andere manier niet meer kan aankomen, je moet soms wat, gr.


Zilverster.



Het omzetten van MP3 naar Wav heeft geen enkel nut. Het neemt alleen meer ruimte in. Het kwaad is immers al geschiedt.... Je moet wel een bar slecht mp3 speler hebben als je dan verschil hoort tussen de mp3 en de daaruit gemaakte wav.

Ik probeer zo veel mogelijk zelf te rippen, maar als ik dan moet downloaden dan zoveel mogelijk in FLAC of anders MP3 320 Kbit als het niet anders kan in de hoop dat de kwaliteit ook is zoals aangegeven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@winwiz,

 

Citaat:
Ik probeer zo veel mogelijk zelf te rippen, maar als ik dan moet downloaden dan zoveel mogelijk in FLAC of anders MP3 320 Kbit als het niet anders kan in de hoop dat de kwaliteit ook is zoals aangegeven.

 

Dat zelf rippen doe ik ook het liefste, ook dat is geen probleem, heb er alleen nog een paar duizend te gaan.

 

FLAC is helemaal ideaal, MP3 pak ik dan ook in het uiterste geval en dan ook de hoogste Kbit waarde wanneer het niet anders te krijgen is. Een van de doelen is alles op CD te kunnen krijgen van wat ik nog op LP's heb.

 

Het grootste probleem is dat soms veel muziek niet meer te krijgen is op CD / DVD. En soms hoeft het helemaal nog niet zo oud te zijn, maar veel wordt er in Nederland niet eens uitgebracht. Even een voorbeeld, probeer van Joe Bonamassa maar eens wat DVD's te krijgen, denk dat je alleen maar de live DVD van Rock Pallast te pakken kunt krijgen in Nederland. De oudere zijn zelfs in Amerika niet meer te krijgen.

 

Maar soms heb ik erg veel geluk, een paar jaar geleden heb ik nog een CD te pakken kunnen krijgen van de American Blues Project. Zo'n 40 jaar geleden had ik deze een keer opgenomen vanaf een LP op een cassette bandje. Toen al heb ik geprobeerd deze op LP te krijgen en uiteindelijk lukte het mij deze op CD te krijgen.

 

Dit jaar lukte mij het zelfs een CD van Santana, Lotus te pakken te krijgen, ook dit heeft mij iets van meer dan 35 jaar gekost.

 

Juist dat zijn de gelukkigste momenten, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf helemaal geen Cambridge Freak. Een audio Freak zei om eens te gaan luisteren naar de Cambrigde. Die hebben zicht namelijk meer gefocussed op de techniek dan het uiterlijk.

 

De Speakers vind ik inderdaad belangrijk. Maar ja verschillende merken verschillende klanke. Dat het ijn mijn huis anders gaat klinkel weet ik wel zeker.

 

De jongens komen zelf alles aanlsuiten ne afstellen en ik maar binnen 2 weken de hele zooi terugbrenegn als het me niet bevalt smile kijk dat noem ik nog eens service.

 

Je kunt op voorhand als de conslusie trekken dat ze geen rommel verkopen!

 

 

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik luister ook alleen nog maar naar mp3 en als die zijn omgezet van wave naar mp3 320kb dan hoor je inderdaad weinig verschil.

 

En het omzetten van mp3 naar wave heeft totaal geen nut,behalve dat je meer data hebt.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hemant,

 

Ik weet niet of je al geslaagd bent met nieuwe luidsprekers , maar ik heb misschien een goede tip voor je. Heb je wel eens van het duitse merk Nubert gehoord. Deze ingenieur heeft zijn eigen luidsprekerfabriek en maakt zeer goede luidsprekers in alle prijsklassen en staat ook heel goed bekend om zijn subwoofers. Op hun site geven zij ook zeer uitgebreide en zeer goede informatie over het gebruik en de meerwaarde van subwoofers bij Hometeheater en ook bij stereo. Omdat zij alleen aan particulieren leveren kun je de boxen enkele weken thuis ( na bezorging ) proef beluisteren en bij niet bevallen terugsturen.

Dat schijnt trouwens maar heel weinig voor te komen. De boxen krijgen regelmatig zeer goede tests in gerenommeerde duitse bladen zoals Audo, Video, Stereoplay. Hun site is fantastisch informatief en eerlijk en ook hun forum is een van de beste die ik ken, zeer behulpzaam .

Ik weet zeker dat ze in jouw prijsklasse boxen hebben die jou zullen bevallen .

Laat het mij eens weten wat je ervan vindt en of je er iets aan hebt gehad.

 

vr. groeten,

twentonian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nubert levert prima spullen. Inderdaad wat minder bekend bij het publiek.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou allen bedankt.

 

De set is binnen.

 

Cambridge Audio 650 Azur.

4 x SL70 CAmbridge

1 x SL 40 Center Cabridge

1 x MJ-Pro50 Sub

 

Geluid is wat mij betreft perfect. Helderer klank voldoende bas. Sub gebruik ik alleen bij films vor de rest gewoon mooi stereo geluid.

 

Tot nu verschillnede mensen gehad die vragen of ik bij hun thuis ook het geluid wil afstellen smile ik zeg daar licht het niet aan het geluid wordt zo geproduceerd door combinatie van speakers en versterker.

 

 

 

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...