Ga naar inhoud


Smartcard delen met mijn nieuwe HDTV?


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een spiksplinternieuwe TV gekocht. Een Sony Bravia KDL-40EX500. Daarin zit een mogelijkheid om een Ziggo smartcard te steken en dan HD te kijken. Maar ik heb natuurlijk maar 1 smartcard! Wat een ellende. Of toch niet? Kan ik ervoor zorgen dat mijn DM600 de smartcard niet meer nodig heeft? Ik heb de mogelijkheid helaas niet meer om via Ziggo nog smartcards te laten registreren, ik zit al aan mn limiet.

 

Wie weet raad?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Maar ik heb natuurlijk maar 1 smartcard!
(...)
Ik heb de mogelijkheid helaas niet meer om via Ziggo nog smartcards te laten registreren, ik zit al aan mn limiet.

Je hebt maar 1 smartcard? Hoe kan je dan aan je limiet zitten, want je kunt bij Ziggo tot 3 smartcards zonder extra kosten registreren (behalve de eenmalige aanschaf van de kaart).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan mijn huis een 1 pers. appartement waar mijn broertje woont. Met hem samen heb ik Ziggo. Hij wil dus ook een smartcard linken en ik heb nog een slaapkamer met een Humax. Maar jullie stellen nu wel hele persoonlijke vragen. Beloof me dat jullie niet van de gemeente of de politie zijn!

 

En de DM600 heeft nog nut omdat er een harde schijf in zit, dus het is mijn videorecorder. En ik kan via mn netwerk ook op de computer naar TV kijken/de video instellen/etc. Ja lieve mensen, zo'n DM600 zit nog vol functionaliteit, het is alleen verschrikkelijk jammer dat er geen HDMI op zit...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je zou nog kunnen proberen de helpdesk te bellen, daar willen ze we eens toestaan om een 4de of 5de kaart te registreren.

Het kan zeker niet via de website.

 

 

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Ik heb aan mijn huis een 1 pers. appartement waar mijn broertje woont. Met hem samen heb ik Ziggo. Hij wil dus ook een smartcard linken en ik heb nog een slaapkamer met een Humax. Maar jullie stellen nu wel hele persoonlijke vragen. Beloof me dat jullie niet van de gemeente of de politie zijn!

 

En de DM600 heeft nog nut omdat er een harde schijf in zit, dus het is mijn videorecorder. En ik kan via mn netwerk ook op de computer naar TV kijken/de video instellen/etc. Ja lieve mensen, zo'n DM600 zit nog vol functionaliteit, het is alleen verschrikkelijk jammer dat er geen HDMI op zit...

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kaartje zal altijd in de ontvanger moeten steken die je gebruikt, of dit de DM600 of de TV is.

Volgens mij heb je dan de volgende opties:

- Je steekt steeds het kaartje in het apparaat waar je op dat moment naar kijkt, ca. 5 seconden werk maar irritant als je de apparaten veel om en om gebruikt.

- Je ruilt de DM600 om voor een ander model Dreambox met DVI (met HDMI kabel) zodat je geen noodzaak hebt de ontvanger van de TV te gebruiken. Zal iets meer kosten dan wat je terugkrijgt maar dan heb je wel wat. :D

- Voor je broertje of op de slaapkamer een Dreambox en verbinden met een interne CCcam cardshare, zodat je een extra kaartje vrij hebt voor je TV.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
- Je ruilt de DM600 om voor een ander model Dreambox met DVI (met HDMI kabel) zodat je geen noodzaak hebt de ontvanger van de TV te gebruiken. Zal iets meer kosten dan wat je terugkrijgt maar dan heb je wel wat.

wat lost dat dan op inzake aantal kaarten, die hdmi?
of die nu een rgb-sCart of een hdmi aansluiting heeft zie ik daar geen verschil in aantallen kaarten!

het goedkoopste is bellen of je een extra kaart krijgt.
daarna zie je verder
ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
wat lost dat dan op inzake aantal kaarten, die hdmi?

Zoals ik het begrepen heb wil de topicstarter in HD kunnen kijken en kan dat nu niet omdat de DM600 een scart heeft, en wilde daarom een kaartje voor in de TV.
Als je een Dreambox hebt met DVI heb je geen kaartje in de TV nodig, je kijkt dan HDTV via de Dreambox.

Je kunt bij Ziggo tot 5 kaarten op 1 adres registreren, maar boven de 3 betaal je abonnementskosten voor de extra kaartjes. Dan is het toch goedkoper een Dreambox met DVI te hebben.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: Tonskidutch
wat lost dat dan op inzake aantal kaarten, die hdmi?

Zoals ik het begrepen heb wil de topicstarter in HD kunnen kijken en kan dat nu niet omdat de DM600 een scart heeft, en wilde daarom een kaartje voor in de TV.
Als je een Dreambox hebt met DVI heb je geen kaartje in de TV nodig, je kijkt dan HDTV via de Dreambox.

Je kunt bij Ziggo tot 5 kaarten op 1 adres registreren, maar boven de 3 betaal je abonnementskosten voor de extra kaartjes. Dan is het toch goedkoper een Dreambox met DVI te hebben.


deels moet ik je gelijk geven, maar kan die dm600C dan zoals hij denkt van een hd-zender een opname maken?

klik

HD is een stapje hoger dus er moet ook anderszins wat nieuws bij aan hardware

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus niet helemaal waar. Standaard is er een limiet om 3 ziggo-kaarten te kunnen gebruiken.

Maar je kan het proberen om nog een 4de kaart te registreren (met daarop de pakketten van de eerste 3) via de helpdesk.

Er zijn ziggo gebruikers die max 5 kaarten (zonder extra kosten) op hun naam hebben staan.

 

Origineel bericht van: Frank67
Je kunt bij Ziggo tot 5 kaarten op 1 adres registreren, maar boven de 3 betaal je abonnementskosten voor de extra kaartjes. Dan is het toch goedkoper een Dreambox met DVI te hebben.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...