Ga naar inhoud


Welke Dreambox 7025 of 800HD?


Oregon550

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben hier een newbie en sta op punt over te schakelen naar satelliet-tv.

Op dit forum, heb ik al aardig wat informatie gelezen en wil graag een Dreambox om met deze hobby te beginnen.

Ik zit te denken aan een Dreambox DM 800 HD of een Dreambox 7025+

 

De 7025+ heeft - 1 x DVB Common-Interface slot en 2 x Smartcard-Reader

De 800 HD - 1 x Smartcard-Reader

 

Wat ik nog niet echt goed door heb is of ik zonder:

een Common-Interface kan

en zonder een Canal Digitaal kaart

om vrij te kunnen “Fietsen” op alle leuke Nederlandse tv zenders.

 

Graag wat uitleg zodat ik een keuze kan maken.

 

Verder zie ik MP dat er nieuwe DM 800 HD worden aangebonden voor ca 250,-

Zijn dit reële bedragen of zijn dit zgn clonen die je niet moet kopen?

 

Graag reactie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koop in ieder geval geen 7025+ meer, steeds meer zenders zijn alleen te ontvangen op een HD-ontvanger.

 

Ik zou gaan voor een Vu+ Duo, meer ontvanger tov een DM800.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oregon550
Hi, ik ben hier een newbie en sta op punt over te schakelen naar satelliet-tv.
Op dit forum, heb ik al aardig wat informatie gelezen en wil graag een Dreambox om met deze hobby te beginnen.
Ik zit te denken aan een Dreambox DM 800 HD of een Dreambox 7025+

De 7025+ heeft - 1 x DVB Common-Interface slot en 2 x Smartcard-Reader
De 800 HD - 1 x Smartcard-Reader

Wat ik nog niet echt goed door heb is of ik zonder:
een Common-Interface kan
en zonder een Canal Digitaal kaart
om vrij te kunnen “Fietsen” op alle leuke Nederlandse tv zenders.

Graag wat uitleg zodat ik een keuze kan maken.

Verder zie ik MP dat er nieuwe DM 800 HD worden aangebonden voor ca 250,-
Zijn dit reële bedragen of zijn dit zgn clonen die je niet moet kopen?

Graag reactie



Nieuwe dreambox 800HD voor 250 euro, dat zijn clones. Dus die raad ik je niet aan. Clones zijn namaak dreamboxen. Op dit moment is het wachten op de dreambox 800HD+, een verbeterde versie van de 800HD.
Ik vind een VU+Duo een goede alternatief voor de dreambox 800 / 8000. Draait ook op enigma 2 openpli image.
Je hebt als softcam CCcam nodig en uiteraard een abonnement van canal digitaal. De smartcard met de chip naar beneden in het slot steken.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even ter info :

 

DM 800HD is een single tuner en de DM 7025 is een twintuner.

 

Ik zou inderdaad ook geen sd ontvanger meer aankopen dus ga idd voor de DM800/DM8000 of de vu+ duo

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oregon550
Bedoel je daarmee dat op een 7025+ geen HD kanalen zijn te ontvangen die ik dan echt niet kan zien of zie ik die dan in SD kwaliteit ?

Als de desbetreffende zender ook nog in SD wordt uitgezonden, dan kun je die in SD zien.
De 7025+ is echter niet in staat HD content weer te geven.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek



Nieuwe dreambox 800HD voor 250 euro, dat zijn clones. Dus die raad ik je niet aan. Clones zijn namaak dreamboxen. Op dit moment is het wachten op de dreambox 800HD+, een verbeterde versie van de 800HD.
Ik vind een VU+Duo een goede alternatief voor de dreambox 800 / 8000. Draait ook op enigma 2 openpli image.
Je hebt als softcam CCcam nodig en uiteraard een abonnement van canal digitaal. De smartcard met de chip naar beneden in het slot steken.

Met vriendelijke groet, paardengek


Wanneer wordt de 800HD+ verwacht (is dit een twin receiver?)

Blijft nog over ook mijn vraag of je echt een Common-Interface nodig hebt zoals op de 7025?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag HD zenders wilt kunnen ontvangen, dan zul je op z'n minst voor een 800HD moeten gaan. Wil je daarnaast ook de mogelijkheden van een twintuner, dan kom je al gauw uit bij de 8000HD. De 8000HD is zelfs uit te bereiden tot 4 DVB-S2 tuners.

 

Er komt ook een 7020HD aan en deze heeft ook 2 DVB-S2 tuners, maar wanneer die uit komt weet ik nog niet.

 

Een Common-Interface heb ik wel, maar gebruik ik momenteel niet. Maar of die ooit nodig mocht zijn... wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het antwoord over de HD capaciteiten van de 7025(+) is volgens mij niet geheel juist. Via een omweg kun je HD content opnemen en via een PC afspelen. Dit is met name handig voor degenen die al een 7025 hebben en het leven daarvan nog wat willen rekken. Dit gaat als volget op mijn 7025+:

  • neem een HD zender (bijv BBC HD) op via instant recording of timer op je harde schijf (let op als je de 7025+ afstemt op de HD zender krijg je geen beeld)
  • speel de opname af via een PC of Mac mbv VLC (ik heb mijn Mac ook met de TV verbonden). Ik neem de opnames op op een NAS die door zowel Dreambox als Mac benaderbaar is.

Het is niet de eenvoudigste manier maar als je de 7025 al hebt lukt het zo prima met de FTA zenders die ik nu heb geprobeerd (ik ga zo een vraagje op het forum stellen of dit ook met Filmnet HD kan).

 

Groet,

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
nog even ter info :

DM 800HD is een single tuner en de DM 7025 is een twintuner.

Ik zou inderdaad ook geen sd ontvanger meer aankopen dus ga idd voor de DM800/DM8000 of de vu+ duo


Klopt niet, met de nieuwste images zoals met Elite, is de 800Hd een twintuner met de diverse ondersteunde USB sticks. Pas op, de 800hd wilt wel eens performace problemen geven met de sticks, dus alleen als je een perfect getunde drivers hebt, dan heb je niet veel last van een hogere processorload. De meeste goed functionerende sticks zijn echter DVB-C/T en zeker niet S(2).

Maar goed, voor het budget van een 800hd, ga voor de VU+ duo, dan heb je een echte S2 twin tuner, uit ervaring kan ik zeggen dat ie minstens even goed werkt als een Dream twin, zeker omdat de belangrijkste image bouwers voor beide ontvangers E2 ondersteunen. Ik hoop voor Dream dat de 7020HD zich in dezelfde prijsrange bevindt als de Vuo+ Duo, zij kunnen zich nu niet teveel aan premie vragen, anders wordt het een zware dobber.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de clones kunnen we kort zijn, daar mag in dit forum niet over gediscussieerd worden, belangrijkste argument tegen is dat de garantie ophoudt bij de fabriek. Als ik moest kiezen tussen een 8000hd clone (die dus uitgebreider in theorie is) en een VU+ duo, dan ga ik blind voor de VU+.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oregon550


Wanneer wordt de 800HD+ verwacht (is dit een twin receiver?)

Blijft nog over ook mijn vraag of je echt een Common-Interface nodig hebt zoals op de 7025?


kijk eens in het topic dm800SE pre-order
daar zie je ook een nieuwe gast die heet dm7020HD
en daarin passen ook twee tuners (1xdvb-s(2) wordt standaard erbij geleverd)

ik zou never een oude 7025 nieuw of tweedehands kopen.
ciao

Polk Salad Annie

Tony Joe White

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Dan moet je wel heeeel veel geduld hebben, ben benieuwd of ie voor de Xmas geleverd kan worden.

 

Maar je hebt 100% gelijk, alleen nog maar in echte HD techniek investeren en als je toch een premie prijs wilt betalen en voor DMM gaat, ga dan voor de nieuwste (aangekondigde) series van DMM met de betere voedingen.

 

En kies je dan een mooie HD skin met een mooie EPG, dan ziet het toch wel erg gelikt uit op je HD TV.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...