Ga naar inhoud


[7141 HD] Ontvanger reageert raar op afstandsbediening


haelewyn

Aanbevolen berichten

Vijf dagen geleden een update gedaan van de software. Daarna genoodzaakt geweest om in het verborgen menu de boel weer te resetten.

Vandaag gebeurt ineens het volgende :

Welke knop ik ook indruk, de ontvanger doet wat ik laatst heb ingetoetst (kanaal ééntje naar omlaag).

Toestel uitgezet en weer aan.

Daarna doet het toestel weer wat ik laatst heb ingetoetst, namelijk naar kanaal nummer 1 gaan.

Dit heeft zich nog herhaald na uitzetten van de ontvanger met de knop op het toestel.

Het lijkt me bij de ontvanger te liggen en niet bij de afstandsbediening. Ik heb hem gratis gekregen van TVV, maar wat een rommel is dit toch. Echt jammer dat je daar je geld zou aan geven.

 

Heeft iemand enig idee wat ik best kan doen ?

Fabrieksinstellingen terugzetten en dan weer software inladen ?

Iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste,

In rommel moet je niet investeren. Waarom nog deze vraag?.

Gooi dat ding weg! Je bent er kennelijk al klaar mee.

 

mvrgr

luchtig

(tevreden gebruiker van een goedwerkende 7141 )

mvg Luchtig

 

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die rommel gratis gekregen. Ik heb er niet in geinvesteerd.

Ik kan je al je gebruiksplezier met de 7141 gunnen.

 

Jouw post was niet echt een bijdrage aan mijn vraag... maar ik veronderstel dat iedereen hier deelneemt voor zover zijn eigen mogelijkheden het toelaten.

 

 

Dat het ding in korte tijd al meerdere updates nodig had om basic stuff gewoon te laten werken en dat je er de meest simpele dingen niet mee kan doen (een zender op een ander nummer zetten bv) doet me alleszins besluiten dat het het label PHILIPS onwaardig is.

Een software update brengt je in een positie waar de ontvanger niet eens meer aan kan en die je enkel kan oplossen door op forums verborgen menus te leren binnendringen ... Dat getuigt van kwaliteit !

Dat er na x weken nog altijd dezelfde software wordt doorgestuurd via TVV doet me denken dat niemand (bij Philips en TVV) erom geeft dat ze een gebruiker van hun toestellen in moeilijkheden brengen en enige tijd zonder tv zetten.

 

Topfield is Koreaans maar doet het verdomd een pak beter, wie doet trouwens nog slechter ? !

 

Voorlopig staan we zover : na batterijen eruit gehaald te hebben (moet lang genoeg zijn : bv een kwartier) en weer ingestoken had ik ineens het probleem (tijdelijk?) niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moderator,

Ook vooringenomen zoals de topic starter. Kennelijk is er hier een vrijbrief om Philips ( Pace ) producten af te zeiken. Sfeer verziekend is m.i. dat je iets meteen als rommel kwalificeert, maar het wel gratis wilt ontvangen en er wel mee verder wilt. Kortom Philips (Pace) en canal digitaal zijn hier items waar je van alles over mag roepen.

mvg Luchtig

 

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik een vermaning heb ontvangen naar aanleiidng van mijn eerste plaatsing. Hartelijk dank daarvoor. Zie ook mijn tweede plaatsing. Ik stel verdere communicatie via dit forum niet op prijs en verzoek mij uit uw bestand te verwijderen.

mvg Luchtig

 

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

luchtig

 

Wat een vreemde ideeën houd je er op na en je hebt de board regels niet goed gelezen

Ook jij mag je positieve of negatieve mening verkondigen over je decoder(s)

Daar kan je ook zelf een topic over openen

Inbreken in het topic van een ander is topic kaping en daar zijn we op Sat4all niet van gediend.

Daarbij was je ook nog off topic.

Ben je het met een beslissing niet eens, dien je dit via het contact formulier te melden.

Daarmee heb je nu in korte tijd de regels al drie keer overtreden.

Je bent voorlopig dan ook niet meer welkom op Sat4all.

Je account wordt niet verwijderd.

Als er al een account verwijderd wordt gebeurd dat door een beslissing van de moderator en niet van een lid.

Sat4all houdt graag zelf de regie in handen.

 

Om verdere escalatie te voorkomen gaat dit topic op slot.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Waarvoor Dank Johan,

 

Ik heb ondervonden dat het probleem zich eigenlijk voordoet wanneer ik niet recht genoeg naar de ontvanger kan wijzen met de afstandsbediening. Er is dus niet echt een probleem met de AB of met de ontvanger vermoed ik.Ik moet de AB gewoon hoger houden.

Als de ontvanger ergens iets gereflecteerd en onduidelijk binnen krijgt doet hij gewoon hetzelfde van wat hij ervoor deed.

Mijn opstelling : de ontvanger staat bovenop een video (hoogte 1.6 m). Ik zit dikwijls laag tegen de grond (0.5 m) en het signaal komt dan niet recht genoeg binnen.. .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even mijn situatie uitleggen, mijn 7121 die ik als derde deco gebruikt staat op z'n kant achter mijn plasma, ik zit daar 3 meter vandaan en reargeerd normaal op mijn AB. O.K. het wel een 7121 maar ik verwacht dat dit eigenlijk dezelfde deco en AB is.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je 't met me eens bent :-)

Misschien te gek om er een nieuwe topic voor te starten : wat mooi zou zijn, als update van de software, is dat de 7141 de EPG info zou binnenladen als je hem aan zet.

Ik moet -bijna iedere keer als hij uit gestaan heeft- een paar minuten op een info-beeld zitten kijken terwijl de 7141 de programmagids binnenhaalt.

Mocht dat met een update te verhelpen zijn : graag dan !

 

De mogelijkheid om kanalen te wissen / verschuiven is uiteraard ook 'onmisbaar'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

het wordt steeds gekker,Als ik de reciever opstart en ik wil naar een ander kanaal gaan ,dan voert hij het laatst gebruikte commando uit dus gaat hij weer uit.Dat resulteert soms in 5a6 maal opstarten.Elke keer dat ik een commando geef met de afstandsbediening is het afwachten wat hij nu weer doet.Het is tot nu toe voor mij een triest apparaat.Ben benieuwd hoe dit afloopt

mvg martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...