Ga naar inhoud


[7141 HD] Ontvanger reageert raar op afstandsbediening


haelewyn

Aanbevolen berichten

Ik had vandaag opnieuw problemen met de AB.

Hij voerde iedere keer gewoon het laatste commando uit, zoals eerder beschreven. AB rechter op de ontvanger houden hielp deze keer niets.

Raad van Johan opgevolgd : batterijen uitgenomen en nieuwe erin. En exact hetzelfde laatste commando (van met de oude batterijen) wordt uitgevoerd , eender welke knop ik indruk.

Nu de oude truc nog : batterijen eruit voor een aantal minuten en dan opnieuw proberen. Alles werkt weer.... tot het opnieuw niet meer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is dit misschien iets. Gevonden op ander forum:

 

"Druk tegelijk op de STB toets en OK toets van de afstandbediening. De STB toets blinkt nu twee maal. Druk nu op “9” en “1”, en daarna op OK. De STB toets blinkt opnieuw twee maal. De afstandsbediening is nu ingesteld op een andere code.

 

Eventueel terugzetten: zelfde procedure, maar dan 9 en 0 intoetsen."

 

mvrg

luchtig

mvg Luchtig

 

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info ...

Met het invoeren van de "9 en 1 code" wordt het protocol van de afstandbediening veranderd naar RC6.

Om terug te schakelen naar het vorige protocol, XMP, voer je 9 en 0 in.

Een aantal functies werken nu ook met de DSR7121 en DSR8121.

Dit is echter decoder software afhankelijk.

Oudere software is hier niet voor aangepast.

 

Ik had al in een eerder bericht gemeld dat de afstandbediening van de 7141 decoder niet werkt op de 7121 decoder.

De twee verschillende protocols van de afstand bediening maakt duidelijk waarom dit zo is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele keren geprobeerd met de AB toetsen STB en OK. Er pinkt nadien niets.

Ik heb de indruk dat ik een andere AB heb dan die die standaard werd afgebeeld in de handleidingen.

Ik vermoed dat TVV ook ondersteuning geeft hiervoor, dus moet ik noodgedwongen op den duur wel bij hen terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een zwarte, maar voor zover ik weet is er momenteel maar één type afstandbediening voor de 7141.

 

Het oplichten van de led gebeurd overigens niet nadien, maar tijdens het indrukken van de OK en STB toets.

Het kan dus gebeuren dat je de STB knop volledig bedekt met je vinger.

En dan is het oplichten van de STB led niet waarneembaar. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstandsbediening voor de 7141 die ik in de handleiding zie staan is 100% rechthoekig. De mijne is ook zwart maar heeft een schuine kant aan de bovenzijde. Onderaan is de AB niet volledig vlak maar lichtjes bol. Er zit een bolletje op dat verschuiven moeilijker maakt (om niet te vallen). Er zit geen LED onder de STB toets. Bovenaan heb ik, van rechts naar links, STB - TV - LED toets zonder genoemde functie (witte toets). Binnenin staat enkel het nummer J095302 in het wit. Vlakbij het batterijvakje zitten pinnetjes waarop je een diagnoseapparaat kan aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat ik nog het oud model heb. Op de website die 'luchtig' aanhaalt, de eerste die er op te zien is. Er zal wel een reden zijn waarom die AB vervangen werd.. Misschien moet ik maar eens proberen aan de nieuwere te komen. Geen idee of TVV me daarbij kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...