Ga naar inhoud


autoradio Toyota Avensis verso 2004 demonteren


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik wil een parrot handsfreeset monteren en moet daarvoor een stekker tussen de autoradio zetten omdat het geluid via de autospeakers gaat en het radiogeluid automatisch wordt onderdrukt.

Dus die (standaard vanaf fabriek ingebouwde) radio eens bekeken, maar ik zie nergens een stripje oid. wat je los kunt maken met schroefjes oid. er achter om de radio er uit te halen.

 

Wie weet hoe je daar bij kunt komen zonder het hele dashboard te moeten slopen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het nog goed uit mijn hoofd weet:

Dop van versnellingspook losdraaien; tape over de zijkanten (glimmende delen) van de bovenkant vd versnellingsbak-tunnel plakken ivm beschadigingen. Tunner eruit klikken (wellicht een paar boutjes losmaken in het bakje wat er bij zit.

Dan de strip op het dashboard (van de rechterkant naar het midden, waar ook een bekehouder in zit) losklikken (voorzichtig).

Omdat dit allemaal los is, kom je 4 bouten tegen: 2 boven (waar de lange strip in geklikt zat) en 2 beneden". Deze losschroeven en je radio en temperatuurregeling heb je in handen (ligt aan de uitvoering).

Heb helaas geen tekening meer liggen.

 

 

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste werkte dus het beste :D

 

Zojuist me eens even kwaad gemaakt en dan blijkt dat je precies andersom moet beginnen als hier boven is aangegeven.

Immers het is geen gewone Avensis, maar een Avensis Verso.

Je haalt dus eerst de opbergbak boven op het dahboard er uit (gewoon naar je toe trekken)

Dan kun je de strip rondom de radio en temperatuur er voorzichtig afklikken

dan schroefje bovenaan losdraaien

je kunt dan de temperatuurunit ed. losklikken

4 schroefjes van de radio losmaken om de radio te verwijderen.

Vervolgens kom je er achter dat ze bij Toyota blijkbaar nog nooit gehoord hebben van ISO stekkers mad want de radio is weer met afwijkende stekkers aangesloten terwijl de Parrot wel met ISO stekkers is uitgerust.

Dus alles weer in omgekeerde volgorde monteren en nu eerst op zoek naar verloopstekkers. crazy

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...