Ga naar inhoud


[8121 HD] Meerdere nieuwe updates voor 8121 onderweg


partyfart

Aanbevolen berichten

Net binnen in de email van CD:

Citaat:
"Software-patch" voor Philips-ontvangers verwacht begin oktober

 

Eind augustus is de software-versie SP3.2b vrijgegeven voor alle gebruikers van de Philips DSR7121-, DSR7141- en DSR8121-ontvangers. Het is gebleken dat één specifieke klacht over de laatste softwareversie de nodige frustraties opwekt en snel verholpen moet worden. CanalDigitaal heeft daarom besloten om op korte termijn een “software-patch” aan te bieden.

 

Het gaat hier om de klacht waarbij na een spontane herstart, de SD-zenderlijst wordt geladen in plaats van de HD-zenderlijst. Dit is zeer vervelend voor de klanten die de HD-zenderlijst gebruiken. Zij moeten in dit geval terug naar de “Fabriekinstellingen” om de HD-zenderlijst weer in te laden.

 

Na het laden van deze patch zal het “spontaan inladen van de SD-lijst” tot het verleden behoren. De software-patch wordt momenteel getest door de software-leverancier en zal naar verwachting begin oktober beschikbaar komen voor alle gebruikers.

 

Nieuwe software “SP3.2c” in november

 

De leverancier van de software voor de Philips-ontvangers werkt op dit moment hard aan het opleveren van de volgende software-versie SP3.2c. In deze versie worden ruim 35 softwareproblemen (bugs) aangepakt. Veel zijn gerelateerd aan de stabiliteit van de ontvangers. Net als bij de vorige software-versie zal er weer een bèta-test plaatsvinden. De verwachting is dat deze begin november van start kan gaan. Hierover volgt later meer informatie.

 

Er wordt momenteel hard gewerkt om deze bugs op te lossen in de software-versie SP3.2c. Hieronder een aantal bugs die door het ontwikkelteam zijn onderkend:

 

• De “Timeshift”-buffer wordt gewist zodra men in timeshift-modus de EPG opstart.

• Als er veel korte opnamen op de harde schijf staan, reageert de ontvanger trager dan normaal.

• Het verwerken van EPG-bestanden verloopt soms incorrect. Nu kan het voorkomen dat delen van EPG-informatie ontbreken of incorrect zijn.

• Als de ontvanger ruim 24 uur op stand-by heeft gestaan, kan het voorkomen dat de ontvanger vastloopt en een 'reset' nodig heeft.

• Zonder enige aanleiding herstart de ontvanger. In het display is de tekst 'INIT' zichtbaar.

• Er kan een spontane herstart optreden bij veelvuldig gebruik van de EPG en daarna de EXIT-toets.

• Reeds opgeslagen opnamen verdwijnen uit de map “Mijn Opnamen”.

• Sporadisch vastlopen van de ontvanger na het verlaten van de map “Mijn Opnamen”.

• Geprogrammeerde opnamen beginnen eerder dan zij geprogrammeerd zijn.

• De ontvanger start niet op vanuit de standby-stand. In het display is --:-- zichtbaar.

• HDMI-instabiliteit, waarbij de ontvanger vastloopt of automatisch herstart. Dit doet zich voor bij het schakelen tussen HDMI-bronnen. Dit is sterk afhankelijk van het merk en type tv-scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Don't forget: alle updates verlopen volgens een stramien van de Processie van Echternacht: 3stappen voorwaarts 2 stappen terug...

Soms doen ze zelfs 2 stappen voorwaarts en 3 stappen terug! sick

 

Kom zojuist terug van een kliënt die 76j is en geen techneut...

Regelmatig loopt zijn 8121 vast, blijft geregeld hangen op INIT en verliest zijn belg HD lijst en neemt de hollandse lijst.

 

Indien ik naar technische info kijk betreffende de laatste software update zie ik NIET BESCHIKBAAR en de SW is 3.6.5

TVV helpdesk zegt dat er een fabrieksreset moet gebeuren, ik heb die 3x na elkaar gedaan, d'r zal toch één goeie bij zijn?

 

Hoe kan ik de ontvanger "forceren" een nieuwe sw update te doen, zodat ie in display toont: 000 ...010 enz tot 100%

Waar wordt die firmware bewaard en hoe te wissen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem van de Nederlandse CD lijst op TV Vlaanderen ontvangers / kaarten is hetzelfde als hierboven voor Nederlandse klanten wordt vermeld als het automatisch teruggaan naar de SD lijst.

 

Hierbij hetzelfde bericht van TV Vlaanderen:

 

Citaat:
Wat is het probleem?

Bij verschillende klanten voert de HD-ontvanger een spontane herstart uit en laadt daarbij de zenderlijst van ons Nederlands merk Canal Digitaal. Dit is enorm verwarrend waardoor u via de Fabrieksinstellingen terug uw vertrouwde zenderlijst moest inladen.

Welke oplossing wordt er vrijgegeven?

TV VLAANDEREN lanceert een software-patch die afrekent met het spontaan inladen van de zenderlijst van Canal Digitaal. Deze patch wordt momenteel getest door de software-leverancier. De officiële uitgave is verwacht voor begin oktober.

De leverancier van de software voor de Philips ontvangers DSR 7121, 7141 en 8121 werkt momenteel aan een volgende update. In de nieuwe versie SP 3.2c worden verschillende problemen aangepakt, die vaak gerelateerd zijn aan stabiliteitsproblemen.

Ook bij deze versie denkt onze technische dienst er aan om te werken met een testpanel. Wij hopen ook nu weer te mogen rekenen op uw feedback. Het verzamelen van klanten voor dit testpanel zal begin november van start gaan. Hierover volgt later meer informatie op onze website en de volgende nieuwsbrief.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het weekend al terug telefoontjes gehad van bezitters van de DSR8121 die hun toestel bleef hangen of hun lijst kwijt waren, desondanks de verschillende fabrieksresets...

Die calljufs bij TVV weten ook niet meer en niet beter, dus spelden ze maar op je mouw wat ze ingelepeld krijgen, intelligenter zijn ze toch niet en als dealer krijg jij de schuld en het geloop van en naar de cliënt over je heen...

 

sick Bedankt voor je rommel TVV! mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
In het weekend al terug telefoontjes gehad van bezitters van de DSR8121 die hun toestel bleef hangen of hun lijst kwijt waren, desondanks de verschillende fabrieksresets...
Die calljufs bij TVV weten ook niet meer en niet beter, dus spelden ze maar op je mouw wat ze ingelepeld krijgen, intelligenter zijn ze toch niet en als dealer krijg jij de schuld en het geloop van en naar de cliënt over je heen...

sick Bedankt voor je rommel TVV! mad


Oftp: Ik heb een voorstel gehad voor een gratis HD receiver als ik een contract neem voor 2 jaar van oud basis naar basic+. Ik heb hun vriendelijk bedankt voor de rommel. mad Bij mijn nicht heb ik een oude Humax HD ipv haar dsr8121 geplaatst en nu hoef ik niet zoveel meer langs te gaan,Ontp: want de updates blijven maar komen maar er wordt bijna niets opeglost. cry

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij bepalen de verkoopprijs van hun rommel (dus ook de winst van de dealer).

Bovendien is het nu de mode dat je als handelaar het zout in je pap niet verdient, en elke cent wordt je ontgund.

Toch mag je lopen voor de fouten van de "Gecertifieerde apparatuur" die "het van je het" is op z'n poten te zetten, tewijl de niet gekeurde apparatuur die je een onderbroken kijkgenot garandeert het juist andersom doet, de niet gecertifieerde app werkt lustig door en de gecertifieerde blijft op *-INIT-* hangen :D

 

Het is volgens de helpdesk de dealer die een fabrieksreset moet doorvoeren en alles is opgelost....

Straks ga ik een gewone SAB in de plaats van die DSR8121 gaan zetten, dan laten ze toch voor een tijdje m'n kop gerust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het apparaat nu een maandje of 6,

Ik heb nog nooit zo`n flutreceiver gehad ik denk dat ik hem tot nu toe:

Een keer of 80 de stroom eraf heb gehad.

Een fabriek`s reset of 10.

Gisteravond wilde ik een docu volgen op History... na 4 keer terug naar "INIT" waren we een 30 min verder dag docu...:(

 

Waarom zo`n wanproduct promoten en op de markt flikkeren als het nog zo slecht is.

 

Ik zoek hier op sat4all wel rond naar een cds ontvanger die wel doet waar hij voor gemaakt is. (gecertificeerd of niet)

Mijn vertrouwen dat Philips/Pace hier nog iets van kunnen maken is weg.

 

Het is klaar nu...

 

( mijn mening hierboven)

 

Grt Peterr

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het antwoord van Tv Vlaanderen op de vraag wanneer de problemen met de 8121 gaan opgelost zijn.

Vraag of ze ook receivers leveren die motorsturing aankunnen.

 

 

Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder.

 

 

Na onze laatste nieuwe firmware update zijn er geen storingen meer met onze Philips 7121/7141/8121 gemeld.

Wanneer dit wel het geval zou zijn gaat er een defect zijn. laughlaughlaugh

 

Met onze recente actie leveren wij enkel de Philips 7141 of Philips 8121, andere niet-gecertificieerde toestellen worden niet aangeboden omdat wij de werking niet kunnen garanderen.

 

Met vriendelijke groet,Elke,

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verleden week een Philips DSR8121 ontvangen via CD.

Voorlopig kan ik geen 2 coaxkabels aanleggen en wil mijn huidige rotor Stab HH100 met enkele LNB gebruiken.

Kan je mij ook vertellen of je die daar op/mag aansluiten en kiest dan de DSR8121 dan de juiste satellite. Astra 1,2,3 +Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...