Ga naar inhoud


[RE-9000HD] afscheid zonder tranen?


RvdV

Aanbevolen berichten

Nou, de laatste update dan maar:

 

De afgelopen weken is de dealer bezig geweest met 'Haarlem' op de problemen opgelost te krijgen. Dat is niet gelukt. Technisch niet, commercieel niet. Op het verzoek om creditatie is niet ingegaan, wel zijn er opmerkingen gemaakt over mijn gebruik. Waarom ik dan ook 2 opnames wilde én dan ook nog kijken en dat ik wel veel opnam. Er is een nieuwe kast om mijn ontvanger geplaatst zodat deze weer als nieuw verkocht kan worden... De dealer is er nu ook klaar mee en stelt het merk niet meer in te kopen.

 

De Dreambox is nu definitief besteld. Zal ook niet perfect zijn, maar ik kijk er wel naar uit. cool

Maak meteen van de gelegenheid gebruik de visiosat 3G te vervangen door 3 losse schotels. :D

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Merkwaardig allemaal.

Waarom kan ik dan wel twee x HD tegelijk opnemen, en één x een opgenomen HD programma kijken

(En dat allemaal tegelijk)

 

De één heeft allemaal klachten, en de ander [zo als ik]heeft een wereld ontvanger aan de rebox9000.

 

Moet ik er wel eerlijk bij zeggen, dat me rebox 9000 het pas perfect deed na het plaatsen van een WD HDD

 

Blijft vreemd.

Maar ik hoop dat je veel plezier hebt van je Dreambox 8000.

 

Nog eventjes:

Ik had hier voor een Homecast8100 ook een HD pvr, maar die stond ook na een paar weken op zolder, wat een %^&*() ding

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad merkwaardig, maar ik heb toch echt ook al 3 verschillende schijven geprobeerd en nog veel, veel meer, er is genoeg in dit forum over te lezen.

 

Het had Rebox gesierd als ze hier iets minder halsstarrig mee waren omgegaan. Ik zou bijvoorbeeld best bereid zijn geweest een tijdje een ander exemplaar te testen dat helemaal volgens de specs van Rebox opgebouwd en geïnstalleerd was maar, en dat vind ik echt een kwalijke zaak, dergelijke specs. bestaan helemaal niet. Er is geen lijst van schijven, switches, lnb's die goed presteren icm de 9000. Net zoals er ook geen beperkingen worden opgegeven (bijv. max. 2x SD opname, 1x SD weergave).

 

Rebox heeft volgens mij geen idee waarom het bij het ene exemplaar goed gaat en bij het andere niet (of ze houden dat goed geheim). Ik ben er inmiddels redelijk van overtuigd dat er meerdere hardware-versies in omloop zijn.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu aan mijn tweede exemplaar bezig. De eerste gaf ook alleen maar problemen. De dealer heeft hem na 2 weken zonder problemen omgeruild, nadat hij zelf vastgesteld had dat de problemen bestonden.

Dit exemplaar werkt prima, uiteraard heeft elk merk beperkingen en elke software wel een paar bugs maar zolang daar aan gewerkt wordt is het okay. Het wordt slechter als er een nieuw type op de markt komt en men besluit om niet meer aan de oude types te werken (software). Dat had ik met mijn Inverto.

H

Link naar reactie
Delen op andere sites

RvdV, ik begrijp jouw ongenoegen en jouw frustraties en het feit dat jouw klachten door Rebox schijnbaar onvoldoende of helemaal niet serieus worden genomen.

Helaas hebben we maar één kant van het verhaal gehoord waarbij ik geenszins wil beweren dat jouw verhaal niet klopt maar bij een dispuut zijn altijd twee partijen in het geding en om een juist overzicht van de stand van zaken te verkrijgen heb immers 2 verhalen nodig.

 

Één ding staat vast, hier op dit forum krijg je geen nieuwe ontvanger en wordt ook niets gecrediteerd.

Wil je nu echt kans maken op gehoor door Rebox dan zal je toch echt wel andere maatregelen moeten nemen.

Je hebt recht op 2 jaar garantie en als je vind dat jouw ontvanger niet datgene biedt wat door Rebox is beloofd dan blijft er maar één weg over en dat is via het juridische pad.

Begin ermee om een aantekende brief naar Rebox te sturen met een opsomming van jouw klachten en het verzoek deze op een redelijke te benoemen termijn te verhelpen.

Wacht op hun reactie, komt die niet binnen de gestelde termijn of is die volgens jouw mening onvoldoende, vraag dan een consult aan bij een jurist of geef dit door aan jouw rechtbijstandverzekering voor zo ver beschikbaar.

Een 1e consult bij een jurist hoeft niet al teveel te kosten maar je krijgt een overzicht in hoeverre je kans maakt op herstel dan vervanging van jouw Rebox.

 

Nogmaals, klagen hier op het forum levert jou geen nieuwe of betere Rebox op.

Sterkte met de eventueel te nemen stappen en veel plezier met jouw Dreambox.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik na heb nu paar weken de VU+ DUO draaien, hij werkt perfect. Heb al eens getest met 5 opnames tegelijkertijd. Heb al aantal keer 3 opnames tegelijk lopen, en dan zelf naar andere zender kijken. Op PC en mbv webinterface ook fullscreen naar HD zender kijken die vanuit de VU+ gestreamt wordt.

Al die tijd geen vastloper gehad.

 

Heb mijn Rebox te koop gezet...

Jammer dat ie die problemen had, op zich fijn apparaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
RvdV, ik begrijp jouw ongenoegen en jouw frustraties en het feit dat jouw klachten door Rebox schijnbaar onvoldoende of helemaal niet serieus worden genomen.
Helaas hebben we maar één kant van het verhaal gehoord waarbij ik geenszins wil beweren dat jouw verhaal niet klopt maar bij een dispuut zijn altijd twee partijen in het geding en om een juist overzicht van de stand van zaken te verkrijgen heb immers 2 verhalen nodig.

Één ding staat vast, hier op dit forum krijg je geen nieuwe ontvanger en wordt ook niets gecrediteerd.
Wil je nu echt kans maken op gehoor door Rebox dan zal je toch echt wel andere maatregelen moeten nemen.
Je hebt recht op 2 jaar garantie en als je vind dat jouw ontvanger niet datgene biedt wat door Rebox is beloofd dan blijft er maar één weg over en dat is via het juridische pad.
Begin ermee om een aantekende brief naar Rebox te sturen met een opsomming van jouw klachten en het verzoek deze op een redelijke te benoemen termijn te verhelpen.
Wacht op hun reactie, komt die niet binnen de gestelde termijn of is die volgens jouw mening onvoldoende, vraag dan een consult aan bij een jurist of geef dit door aan jouw rechtbijstandverzekering voor zo ver beschikbaar.
Een 1e consult bij een jurist hoeft niet al teveel te kosten maar je krijgt een overzicht in hoeverre je kans maakt op herstel dan vervanging van jouw Rebox.

Jürgen, ik denk dat je mijn verhaal niet helemaal hebt begrepen. Ik heb meerdere malen geprobeerd met Rebox iets te regelen. Daar zijn alleen toezeggingen uitgekomen die niet waargemaakt zijn. Nog steeds wordt er door Rebox geen enkele melding gemaakt van bepaalde schijven die niet goed werken of andere zaken om rekening mee te houden. Niets. Noppes. Sterker nog: er wordt gesteld dat men er in Haarlem niet is om met consumenten te communiceren, daar zijn de dealers voor. Welnu: mijn dealer heeft zich na een aantal pogingen om in Haarlem iets gedaan te krijgen volledig aan mijn kant geschaard en neemt de jaar oude ontvanger retour. Mijn probleem is dus opgelost, ik wordt schadeloos gesteld, de dealer krijgt helaas niets gecrediteerd. En wil je het verhaal van Rebox kan ik je alleen aanraden er eens in Haarlem naar te vragen.

Je opmerking dat ik maar juridische stappen moet nemen klinkt overigens wel een beetje T-Mobile... Bovendien kiest een rechtsbijstand verzekering er in dit geval voor om mij het aankoopbedrag te vergoeden ipv een rechtszaak aan te gaan want dat kost vele malen meer. Rechtsbijstandsverzekeringen zijn er om je schadeloos te stellen, dáár ben je voor verzekerd, niet om je recht te halen. Lees je polis maar eens na... cool

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: RvdV
Nou, de laatste update dan maar:

De afgelopen weken is de dealer bezig geweest met 'Haarlem' op de problemen opgelost te krijgen. Dat is niet gelukt. Technisch niet, commercieel niet. Op het verzoek om creditatie is niet ingegaan, wel zijn er opmerkingen gemaakt over mijn gebruik. Waarom ik dan ook 2 opnames wilde én dan ook nog kijken en dat ik wel veel opnam. Er is een nieuwe kast om mijn ontvanger geplaatst zodat deze weer als nieuw verkocht kan worden... De dealer is er nu ook klaar mee en stelt het merk niet meer in te kopen.

De Dreambox is nu definitief besteld. Zal ook niet perfect zijn, maar ik kijk er wel naar uit. cool
Maak meteen van de gelegenheid gebruik de visiosat 3G te vervangen door 3 losse schotels. :D


Waarom, kan ik dat dan ook.
Het ligt vrijwel zeker aan de instellingen die niet goed staan.

Een Dreambox, zal dat jou probleem ook niet oplossen, als de instellingen niet goed staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Je hebt recht op 2 jaar garantie en als je vind dat jouw ontvanger niet datgene biedt wat door Rebox is beloofd dan blijft er maar één weg over en dat is via het juridische pad.
Begin ermee om een aantekende brief naar Rebox te sturen met een opsomming van jouw klachten en het verzoek deze op een redelijke te benoemen termijn te verhelpen.


Volgens mij is de verkoper of dealer juridisch diegene die de de garantie verleent en niet de producent, maar ik kan het mis hebben confused
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Dat is dust best wel een waardeloze dealer
>Er is een nieuwe kast om mijn ontvanger geplaatst zodat deze weer als nieuw verkocht kan worden.<

Een kapot apparaat, die al een jaar oud is als nieuw verkopen! ))
Even op de rem trappen.
Dit is dus de oplossing DIE REBOX VOOR DE DEALER VERZONNEN HEEFT!
Waarom denk je dat de dealer het ook een beetje gehad heeft?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Waarom, kan ik dat dan ook.
Het ligt vrijwel zeker aan de instellingen die niet goed staan.

Een Dreambox, zal dat jou probleem ook niet oplossen, als de instellingen niet goed staan.
Tuurlijk Henri, ik heb het afgelopen jaar alleen maar gesproken met mensen die er net als ik niets van snappen en nog nooit een satellietontvanger in handen hebben gehad... kom op zeg.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RvdV
Origineel bericht van: Henri Aalten
Waarom, kan ik dat dan ook.
Het ligt vrijwel zeker aan de instellingen die niet goed staan.

Een Dreambox, zal dat jou probleem ook niet oplossen, als de instellingen niet goed staan.
Tuurlijk Henri, ik heb het afgelopen jaar alleen maar gesproken met mensen die er net als ik niets van snappen en nog nooit een satellietontvanger in handen hebben gehad... kom op zeg.




Ik vind het ook onzin wat Henri Aalten meldt, weet hij trouwens wat jou instelingen zijn ?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RvdV .. Een ding wat ik me eigenlijk wel afvraag, want dat heb ik niet zo snel gelezen eigenlijk. Heb je hem ook wel eens via je dealer hem ter reparatie aangeboden naar Haarlem ? Wat kwam hier toen uit?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
Origineel bericht van: Jürgen

Begin ermee om een aantekende brief naar Rebox te sturen met een opsomming van jouw klachten en het verzoek deze op een redelijke te benoemen termijn te verhelpen.


Volgens mij is de verkoper of dealer juridisch diegene die de de garantie verleent en niet de producent, maar ik kan het mis hebben confused
H


Hier heb je helemaal gelijk in dus het woord 'Rebox' dient door het woord 'Dealer' vervangen te worden.
Mijn excuses voor deze onjuiste opmerking.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...