Ga naar inhoud


Ziggo heeft geen preview periode meer


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Wellicht kom ik met mosterd na de maaltijd als een spuit 11, maar ik heb begrepen dat Ziggo nu alleen nog maar smartcards verkoopt zonder preview periode erop. Deze preview periode (nu dan zeer nadrukkelijk free-view genoemd, het leek alsof de medewerkster daar duidelijke instructies over had gekregen van haar baas) wordt pas geactiveerd als een medewerker een 'magisch signaal' stuurt over het netwerk.

 

De smartcard die ik liet registreren had vorig jaar al een keer zijn preview periode gebruikt en draait nu dus een free-view periode. (Maar ik neem aan dat het eigenlijk exact hetzelfde is als de preview periode, niet op de server van Ziggo geregeld, maar in mijn smartcard zelf.)

 

Hier wordt het ook bevestigd, het is afgelopen met de preview periode. Welkom free-view!

 

Wat zou ik toch graag de controle hebben over het 'magische signaal'!

 

Is deze stap van Ziggo wel zo aardig voor haar klanten? Ik vind het een beetje jammer. Nu is het dus niet meer zomaar mogelijk om een smartcard te kopen die pas begint te tellen met previewen wanneer je hem in de tuner steekt. Zo koos ik zelf wanneer ik mijn preview periode start.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


@P.C.Hooftletter,

 

 

Citaat:
Zo koos ik zelf wanneer ik mijn preview periode start.

 

 

Is nu nog het zelfde, alleen moet je eerst even bellen om een kaart aan te melden en ik begrijp de achterliggende gadachte, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, in de link die ik geef komt een aantal keren naar voren dat verkopers van smartcards een bonus krijgen voor iedere klant die ze meteen laten registreren. Dus de mensen worden in de winkel al min of meer gedwongen om te registreren.

 

Ik heb dat nog niet meegemaakt omdat ik mijn smartcards niet recentelijk heb gekocht, maar wat gebeurt er wanneer ik de winkelier mijn gegevens weiger?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@P.C.Hooftletter,

 

 

Heb dat ook nog niet meegemaakt, maar dat zou dan een vervolg stap kunnen zijn.

 

De meeste mensen zullen toch een kaartje kopen om daar mee naar een uitzending te kunnen kijken, je kunt dus altijd nog zelf bepalen wanneer het jou het beste uitkomt om die kaart te kopen en te registreren.

 

Maar ik begrijp jou achter liggende gedachte ook wel wink , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem was natuurlijk dat de kostprijs van de kaartjes lager lag als de abonnementskosten van een redelijk uitgebreid pakket...

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...